Gå til innhold

Min 6-åring og hennes venninne har eksperimentert. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uææ.. Vi har hund, men jeg er litt sånn som må lære etterhvert. Sambo er flink med dyr. Anyways, datten min var naken på stua, skulle kle seg etter et bad. Jeg holdt på litt inne på kjøkkenet, så hører jeg plutselig hysterisk latter på stua. Der står hunden vår og slikker datteren min i rumpa Trodde jeg skulle dø. Hun er 6 år, og syns d var veeeldig morsomt. Vi måtte ha oss en prat selvsagt. Hun får ikke ha hunden på rommet med døren lukket. Men uff, sånt kan vel plutselig skje? Disse dyrene skal jo sniffe og slikke på alt. Blir gal. Håper ingen tror hun kommer fra en familie med misbruk om hun skulle fortelle d til noen. Å nå døde jeg litt:o

det kan jo hende eieren til hunden har lært det ved et "uhell" slik som di datter fikk seg litt av en opplevelse :fnise::flekke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uææ.. Vi har hund, men jeg er litt sånn som må lære etterhvert. Sambo er flink med dyr. Anyways, datten min var naken på stua, skulle kle seg etter et bad. Jeg holdt på litt inne på kjøkkenet, så hører jeg plutselig hysterisk latter på stua. Der står hunden vår og slikker datteren min i rumpa Trodde jeg skulle dø. Hun er 6 år, og syns d var veeeldig morsomt. Vi måtte ha oss en prat selvsagt. Hun får ikke ha hunden på rommet med døren lukket. Men uff, sånt kan vel plutselig skje? Disse dyrene skal jo sniffe og slikke på alt. Blir gal. Håper ingen tror hun kommer fra en familie med misbruk om hun skulle fortelle d til noen. Å nå døde jeg litt:o

Hehe huff, men det hørtes litt morsomt ut også da :P Tviler på at noen vill tenke misbruk eller noe. Og det hørtes mere komisk ut enn noe slags eksperimentering. 

Jeg vill tro at de fleste med hund ikke eksperimenterer med en hund. 

Å jeg er oppvokst med hund hele livet. Og det har ALDRI falt meg inn.. 

Skrevet

Her blinker mine alarmknapper: hvor har den andre 6-åringen lært at hunden kan slikke der, og hvor har hun lært at det er hemmelig?

Anonymous poster hash: 07805...7a5

Enig i dette, her blinker mine varsellamper også!!

Skrevet

Her blinker mine alarmknapper: hvor har den andre 6-åringen lært at hunden kan slikke der, og hvor har hun lært at det er hemmelig?

Enig i dette, her blinker mine varsellamper også!!

Jeg tenker at dere ser spøkelser å høylys dag. Jeg var selv, hva skal man si, et meget seksuelt anlagt barn uten at jeg hadde opplevd noe som helst som minner om misbruk. Hvis det er det dere tenker på.

Jeg tilfredsstilte meg selv jevnlig fra meget lav alder (typ 3-4 år) fordi det føltes godt. Jeg hadde også et forhold til at dette skule holdes hemmelig, sannsynligvis fordi jeg hadde gjort det sammen med mor/far/søster en gang og fått beskjed om at slikt gjør man ikke mens andre er til stede (uten at jeg kan huske å ha blitt refset for det).

Det at de har gjort dette med hunden tenker jeg kan ha skjedd med denne venninnen ved et uhell slik en forteller at skjedde med sin datter etter at hun hadde badet. Hvis hun da er slik som jeg var og kjente at det kanskje var litt godt, kunne det være en spennende ting å fortelle og vise venninnen sin (altså datteren til HI).

Anonymous poster hash: f3893...218

Skrevet

Dette høres litt rart ut, hadde helt klart sagt i fra til venninen sin mamma! Denne datteren hennes trenger hjelp tror jeg.

Anonymous poster hash: 45c1b...476
Skrevet

Jeg er litt sjokkert over hvor hysteriske mange her inne virker.

Barn har fakrisk seksualitet, og det er naturlig at noen barn vil teste og eksperimentere med egen kropp.

Hunder er ofte interessert i å slikke over alt, og så har vel den hunden kommet til å slikke dem på et litt mer intimt sted enn vi er vant til.

Det høres overhodet ikke ut som om jenta trenger hjelp, slik noen her sier, og det er ingen grunn til å påføre disse jentene noe skam over det de har gjort.

Du kan godt være greit å fortelle det til den andre moren, men mest fordi det kanskje ikke er så bra rent hygienisk at hunden slikker dem der nede, så jentene bør få vite at de ikke bør la hunden få gjøre det. Den kan jo ha slikket på ekle ting ute, så man kan få blærekatarr hvis det overføres bakterier.

Bortsett fra det, er dette ikke noe å kave seg sånn opp for.

Anonymous poster hash: 921cd...952
Skrevet

Å involvere dyr i seksuell aktivitet, uansett hva det måtte være og om dyret har aldri så "lyst selv" er faktisk straffbart så det burde ikke være noen tvil om en gang at dette må tas opp med begge jentene! Kan ikke fatte det er noe å lure på en gang! Det er skremmende det!!!

Anonymous poster hash: c4f25...4cc

Skrevet

Barn har fakrisk seksualitet, og det er naturlig at noen barn vil teste og eksperimentere med egen kropp.

Hunder er ofte interessert i å slikke over alt, og så har vel den hunden kommet til å slikke dem på et litt mer intimt sted enn vi er vant til.

Det høres overhodet ikke ut som om jenta trenger hjelp, slik noen her sier, og det er ingen grunn til å påføre disse jentene noe skam over det de har gjort.

Du kan godt være greit å fortelle det til den andre moren, men mest fordi det kanskje ikke er så bra rent hygienisk at hunden slikker dem der nede, så jentene bør få vite at de ikke bør la hunden få gjøre det. Den kan jo ha slikket på ekle ting ute, så man kan få blærekatarr hvis det overføres bakterier.

Jeg er enig i at ingen burde påføre jentene noe skam, og ikke overdramatisere eller bli hysterisk forran barna !! 

Meen, for meg så virker det ganske merkelig. Og hvordan fikk de hunden til å slikke der på "komando"? 

For en Hund spiller det igrunn ingen rolle om det er armen eller tissen den slikker. Men, prøv å be en hund om å slikke deg på armen.. Det trengs trening og øvelse på å få hunden til å gjøre det.. 

Og i tillegg er det også fint at man lærer barna at det ikke er greit å utforske seg selv med "levende" dyr.. Men, at det er greit å utforske seg selv, selv.. 

(Dyr er ikke et levende sexleketøy..)

Anonymous poster hash: 0504d...e69

Skrevet

Obs! trykket på anonym jeg :P e69. (trøtt hehe :P

Skrevet

Å involvere dyr i seksuell aktivitet, uansett hva det måtte være og om dyret har aldri så "lyst selv" er faktisk straffbart så det burde ikke være noen tvil om en gang at dette må tas opp med begge jentene! Kan ikke fatte det er noe å lure på en gang! Det er skremmende det!!!

Jeg kan ikke tenke meg at hunden har oppfattet dette som noe seksuelt. Hunden vår liker å slikke og slikker gjerne både voksne og barn alle steder den kommer til naken hud om vi ikke stopper den. Om et menneske hadde slikket meg på puppene hadde jeg oppfattet det som en seksuell handling (hvis det ikke dreide seg om et lite barn), men om en hund hadde gjort det samme ville jeg ikke oppfattet det som mer seksuelt enn om noen gadde kommet til å spyle meg med hageslangen.

Det er ikke lovlig å ha sex med dyr og det er det greit å fortelle barna. Dette er for å beskytte dyret. For barns skyld ser jeg ingen grunn til at dette skulle være problematisk. Det er normalt for barn å eksprimentere og det er vanlig at de onanerer.

Anonymous poster hash: 28bad...39d

Skrevet

Jeg er enig i at ingen burde påføre jentene noe skam, og ikke overdramatisere eller bli hysterisk forran barna !! 

Meen, for meg så virker det ganske merkelig. Og hvordan fikk de hunden til å slikke der på "komando"? 

For en Hund spiller det igrunn ingen rolle om det er armen eller tissen den slikker. Men, prøv å be en hund om å slikke deg på armen.. Det trengs trening og øvelse på å få hunden til å gjøre det.. 

Og i tillegg er det også fint at man lærer barna at det ikke er greit å utforske seg selv med "levende" dyr.. Men, at det er greit å utforske seg selv, selv.. 

Du har kanskje aldri hatt hund selv?

Hadde du hatt det ville du ha visst at mange hunder elsker å slikke på folk (kanskje fordi det smaker litt salt av huden eller noe?). De fleste hunder er dessuten fryktelig interessert i andre hunders tisser og rumper, og menneskers skritt, og stikker mer enn gjerne snuten sin borti der for å snuse hvis de får sjansen. Jentene trenger altså ikke ha spesielt mye øvelse for å få en hund til å slikke seg der, det kan den godt ha funnet på helt av seg selv (mest sannsynlig).

Skrevet

Unnskyld meg men Barnehagen til barneskolen er tid for at barn skal kunne være BARN, ungdomskolen desverre ( altså min mening for tidlig) er tiden for eksperimentere på seg selv og tiende begynne å tenke på å eksperimentere med andre, det er virkelig ikke bra at en 6 åring vet at det er deilig å bli slikket i tissen.... Hadde jeg vært deg ville jeg sagt ifra til moren med engang ! Dette er ikke bra for hunden eller jentene, og det er en grunn til at de fant ut at de ville eksperimentere med dette i første omgang. Anonymous poster hash: b66d8...446

Oi, du har et noe forvrengt bilde på barn og seksualitet. Det er helt normalt at jenter i 3-4 års-alderen onanerer. Det å leke doktor og utforske hverandres kropper, spesielt underliv, har nok de fleste vært med på.

Jeg er litt usikker på om jeg ville ha sagt noe til foreldrene. Det er noe med å respektere hemmelighetene til et lite barn, eller om jeg var bekymret for fortsettelsen på eksperimentet. Om du sier noe er det ikke sikkert at du blir betrodd slike hemmeligheter flere ganger.

Jeg tror nok at jeg ville sett litt an hvem det var også. Jeg synes du har håndtert det veldig greit til nå.

Det blinker ingen varsellamper hos meg basert på denne informasjonen.

Skrevet

Vi holdt da på med dette alt i Barnehagen. Riktignok ikke med dyr, men hverandre.er det så unormalt da?

Anonymous poster hash: 5490f...12b

unnskyldt meg, men slikket du andre barn på tissen og andre barn deg i bhg???? Det er ikke normalt, det som kan være "normalt" er og vise frem tissen sin men ikke ta på andres og vertfall ikke slikke på andre!

Skrevet

Du har kanskje aldri hatt hund selv?

Hadde du hatt det ville du ha visst at mange hunder elsker å slikke på folk (kanskje fordi det smaker litt salt av huden eller noe?). De fleste hunder er dessuten fryktelig interessert i andre hunders tisser og rumper, og menneskers skritt, og stikker mer enn gjerne snuten sin borti der for å snuse hvis de får sjansen. Jentene trenger altså ikke ha spesielt mye øvelse for å få en hund til å slikke seg der, det kan den godt ha funnet på helt av seg selv (mest sannsynlig).

Jo jeg har hund, OG har hatt hund hele livet! 

Hunden min slikker meg ofte på armen, men om jeg hadde bedt han om å slikke meg på armen så hadde ikke han skjønt hva jeg mente med det samme. Og det hadde tatt trening før han hadde gjort dette på komando.. 

Jeg har to tante barn, og han har snuset borti tissen deres. Og thats it! enda min hund er en veldig nusse gutt.. 

Men, itillegg så har begge tante barna mine snudd seg bort når han har kommet for å snuse på tissen deres å.. 

Skrevet

Vi holdt da på med dette alt i Barnehagen. Riktignok ikke med dyr, men hverandre.er det så unormalt da?

unnskyldt meg, men slikket du andre barn på tissen og andre barn deg i bhg???? Det er ikke normalt, det som kan være "normalt" er og vise frem tissen sin men ikke ta på andres og vertfall ikke slikke på andre!

Selv om ikke alle gjør det er det nok godt innenfor normalen.

Skrevet

Selv om ikke alle gjør det er det nok godt innenfor normalen.

Vill ikke si at og slikke andre barn på tissen i en alder av 6 år hverken hjemme eller i bhg er godt innafor normalen!! 

Skrevet

Å involvere dyr i seksuell aktivitet, uansett hva det måtte være og om dyret har aldri så "lyst selv" er faktisk straffbart så det burde ikke være noen tvil om en gang at dette må tas opp med begge jentene! Kan ikke fatte det er noe å lure på en gang! Det er skremmende det!!!Anonymous poster hash: c4f25...4cc

Jeg kan ikke tenke meg at hunden har oppfattet dette som noe seksuelt. Hunden vår liker å slikke og slikker gjerne både voksne og barn alle steder den kommer til naken hud om vi ikke stopper den. Om et menneske hadde slikket meg på puppene hadde jeg oppfattet det som en seksuell handling (hvis det ikke dreide seg om et lite barn), men om en hund hadde gjort det samme ville jeg ikke oppfattet det som mer seksuelt enn om noen gadde kommet til å spyle meg med hageslangen.Det er ikke lovlig å ha sex med dyr og det er det greit å fortelle barna. Dette er for å beskytte dyret. For barns skyld ser jeg ingen grunn til at dette skulle være problematisk. Det er normalt for barn å eksprimentere og det er vanlig at de onanerer. Anonymous poster hash: 28bad...39d
Det er straffbart i følge lovverket! En hund vet da vel for søren aldri hva den vil! Barn kjenner ikke lovverket og hunder er dumme, derfor må barn oppdras, lære grenser. Om ingen sier til de at det er greit at å ta på tissen er godt, men en hund som slikker er ikke lov, eller det er greit at pupper er spennende, men du kan ikke ta på lærinna de sine forde, fordi det er faktisk ikke lov, hvordan skal det ende opp da???? Er det bare idioter på dib? *phu*

Skrevet

http://snl.no/barneseksualitet

http://www.nkvts.no/tema/Sider/SeksuellAtferdogUtviklinghosBarn.aspx

http://ndla.no/nb/node/47798

Les for eksempel det som står om barn fra 4-12 år i den siste artikkelen:

4–6 år

I denne fasen er barnet gjerne enda mer aktivt og initiativrikt overfor seksualiteten sin. Barnet vil utforske seksualiteten og kjønnsrollen sin i samhandling med andre barn. Barn i 5–7-årsalderen kan også være litt mer sjenerte og mislike å vise seg nakne. Noen synes det er ekkelt å snakke om seksualitet. Les mer om denne fasen i lenkesamlingen.

6–12 år

Periodevis i denne alderen utforsker barn seksualiteten sin med stor nysgjerrighet. De fleste gjør det gjennom kroppslig nærhet til jevnaldrende, med kyssing, kosing og klemming. Kjæresteforhold er spennende, kortvarige og hyppige, men uten de helt store følelsene.

Skrevet

Hei igjen! HI her. Takker så mye for alle innspill! Jeg skal ta meg en prat med moren og så får det bli opp til henne hva hun gjør videre. Skal også presisere at dette var en hemmelighet mellom jentene og at hun ikke må avsløre at min datter har fortalt det.

At de stimulerer seg og eksperimenter er jo helt normalt, men jeg tenker som flere her at det ikke er greit å bruke dyr av så mange forskjellige grunner. Det ringer ingen varsellamper hos meg ang dette og jenta, men jeg tror bare rett og slett hun kan ha funnet ut det gjennom et uhell. Jeg skal ta meg en liten prat igjen med datteren min bare for å få høre litt mer rundt settingen.

Anonymous poster hash: f62b7...73d

Skrevet

Hunder er jo generelt opptatt av spennende lukter, og de vil slikke på motbydelige ting. Som eksempel kan hunder slikke i seg søl på gulvet, bare fordi det har en spennende smak. Så det er ikke usannsynlig.

Men hvis barn setter av tid til dette som en selvstendig aktivitet, går det over i noe sykt og perverst.

Man ønsker ikke at ens barn skal besøke nabobarn som driver med slik utforskning.

Anonymous poster hash: d4d41...74b
Skrevet

Litt usikker på om det er vi  voksne som legger vår seksualitet inn  i tolkningen av ungers lek her, eller om dette er en reel småeekel situasjon. Dermed er det tre ting jeg lurer på her:

1. Hadde de klær på, eller hadde de kledd seg nakne her?

2.Hadde hunden sleiket dem i  skrittet ved en tilfeldighet, eller var det noe de hadde fått den til å gjøre?

Her kan jo det være så enkelt som at hunden har snust dem i skrittet veden tilfelsdighet mens de har hatt klær på. De kan ha oppfattet dette som sleiking(Hunden kan jo ha sleiket også.Har opplevd begge deler.) Hunder gjør ofte sånt. Spesielt med dem som er ikke er sjef i huset. Så har de synes det var en gøy opplevelse/god følelse i tissen. Den kan jo ha blitt stimulert, unger synes jo det er godt akkurat som vokse.Men de legger ikke noe seksuelt i det, det er det vi som gjør. 

Unger stimulerer seg selv og synes det er godt/spennende. Det er jo naturlig.

Men vanskelig å vite uten mer info.

Skrevet

Mye skriveleifs i innlegget mitt ser jeg. 

Skrevet

Haha venninna har helt sikkert oppdaget det ved en tilfeldighet slik som ei annen skriver ovenfor her. Barn er barn og de finner stadig ut nye ting med kroppen.

Men, jeg ville fortalt det til mamman. Ikke noe alvorsprat, bare fortelle hva du fikk vite og at det ikke er noe du synes noe om. Hun er helt sikkert enig.

Med tanke på at jentene er like gamle osv, hadde jeg ikke vært så veldig nervøs over at de har funnet på dette sammen. Er litt mer ekkelt om den ene var eldre osv tenker jeg.

Mamman til venninna er nok glad for å få vite om det :-)

Anonymous poster hash: c0abd...6fd

Skrevet

Hunder er jo generelt opptatt av spennende lukter, og de vil slikke på motbydelige ting. Som eksempel kan hunder slikke i seg søl på gulvet, bare fordi det har en spennende smak. Så det er ikke usannsynlig.

Men hvis barn setter av tid til dette som en selvstendig aktivitet, går det over i noe sykt og perverst.

Man ønsker ikke at ens barn skal besøke nabobarn som driver med slik utforskning.

Anonymous poster hash: d4d41...74b

Her blander du litt, ingen barn er syke og perverse. Det er voksne som eventuelt gjør det til noe ekkelt.

Barn vet ikke, det er derfor vi som mamma og pappa er der for å veilede dem. Men og kalle et barn perverst blir helt feil.

Anonymous poster hash: c0abd...6fd

Skrevet

Alt er jo bare tull daaa... 

Anonymous poster hash: 397a0...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...