Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har skrevet her før for å få litt tips til sydentur med mine tre barn (er alenemor). Har ikke vært i utlandet på mange år (før jeg fikk barn), og ikke så reisevant lenger.... Fikk mange flotte tips til bra steder å dra med barn, og har brukt en del tid på å titte. Har spart lenge med tanke på en slik tur, og har vært redd for å velge feil sted siden da føler jeg at all sparing og venting er bortkasta på en måte.... Barna vet det ikke enda, siden jeg ikke liker å love noe jeg kanskje ikke kan holde. Men de går garantert i taket om det blir av! "Alle" har jo vært i syden - bare ikke vi..! Nå ser det ut til at jeg får ordnet det med jobben slik at vi evt kan reise i månedsskiftet april/mai. Stedet jeg ønsker er fortsatt ledig (charter med star-tour, all inclusive og SSSS+), og det koster ca 22 000 for ei uke (tre barn og to voksne - min mor blir med). Ser fantastisk ut på bildene, stort sett flotte anbefalinger (men de tar vel uansett ikke med dårlige?) og et par her inne som sa det var et flott sted! Så kommer tvilen; tar jeg meg vann over hodet nå????? Typisk meg å få kalde føtter! Og så er jeg egentlig ikke glad i å fly... ;-) Dere som reiser en del: - Er det grei pris til denne årstiden? (ser at det øker RASKT utover i mai f.eks...) Er jo med all-inclusive, og det vil jeg ha når barna er med. Bortsett fra all-inclusive regner jeg med at prisen er "strippet" for det meste. Hva er evt viktig å huske på å få med i tillegg?? - Er ikke disse charter-reisene veldig greie mht flyplass - tur - retur hotell osv...? Da mener jeg at vi blir møtt, får litt hjelp om vi trenger osv...? Vil ha så lite stress som mulig og mest mulig lave skuldre og kos for meg også, derfor charter. Vet man kan spare en del på å bestille separat, men for meg er tryggheten verdt det. - Er det galskap å reise med tre barn når man ikke er så reisevant? Alle barna er friske, rolige og greie ( 5, 7 og 11 år). - Hva må/bør jeg tenke på annet enn reiseforsikring, pass (?), osv...? Tenker å bestille på nettet, men er det lurt å ringe reiseselskapet og ha dem "på tråden" mens man gjør det? Tenker da på romspesifisering, hva som er inkludert osv.... da kan jeg få råd underveis? Gode råd tas igjen imot med takk :-D Hilsen pysemamma som ønsker å gi barna (og min mor og meg selv) the ferie of our lives :-D Anonymous poster hash: ab144...20e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Prisen er fin for all inclusive for så mange. Charter er enkeltpenkelt. Det koster i blant noen hundrelapper ekstra for transfer mellom flyplass og hotell. Sjekk hotellet på tripadvisor.com, der finner du usensurerte tilbakemeldinger. Alt over fire stjerner i snitt er finfint. Pass og reiseforsikring må dere ha (årsreise for familie lønner seg garantert, din mor må ha sin egen). Hepatitt A-vaksine kan vurderes for "Syden" generelt, anbefales om dere skal utenfor Europa. Anonymous poster hash: 47029...b41
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Ta med noen aktiviteter til flyturen,ipad ,aktivitetshefte, bok osv. Når din mor blir med må jo dette bare gå bra, hun kan vel hjelpe deg litt med barna. Kos deg du, dette blir nok en flott opplevelse! Anonymous poster hash: 5ca00...3c7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Hei og takk for svar :-) Flott å ha med min mor! Hun er ei sprek dame som gjerne ville være med på tur heldigvis (min far er ikke glad i syden..). Synes det er for risikabelt å reise alene med tre barn også, i tilfelle noe skulle hende meg. Trygt og godt å være to voksne! Ser jeg må være obs på transfer til/fra hotell og flyplass - dette trodde jeg hørte med på charterreiser`?? Også godt å høre at prisen er grei! Gjerne flere tips :-) Anonymous poster hash: ab144...20e
annesmil Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Synes også prisen du har funnet virker grei, og synes du virker som en kjempe god mamma som sparer og planlegger for at barna skal få en skikkelig flott opplevelse!!! Ta med litt underholdning til flyturen, men de er jo så store at de selv kan velge hva de vil ha med. Kan være greit å ta med kortstokk og noen spill alle liker, dere går sikkert ikke ut hver kveld. Solkrem, da de ikke alltid er like gode i utlandet. Kjøp noen vannleker, baller o.l første dagen så har dere de hele uka, ikke vits å lete etter noe billigere ett annet sted om det betyr at man kun får brukt det 3 dager... Slapp av, slapper du av slapper barna av. og viktigst av alt HA DET GØY!!!!! GOD TUR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå