Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 det var så fælt og han ble hysterisk og gråt masse,da begynte jeg også å gråte for jeg synes så synd på han vanlig eller må jeg på bakeriet? Anonymous poster hash: 1cb81...01b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Hvis du er rolig, så er barnet rolig. Jeg har aldri stresset meg opp når barna skal ha vaksiner og ingen av dem har grått mer enn akkurat i det helsesøster har stukket. Hvis du er rolig neste gang, så vil barnet også være mye roligere. Men du er nok på langt nær den eneste som er stresset og også stresser barnet. Anonymous poster hash: 6971c...81a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Jeg gråt hver gang min sønn fikk vaksine. Men det var pga situasjonen. Jeg føler at alt er min skyld. Min skyld at han lever og må nå føle smerte Jeg gråt aldri da min datter skulle ha vaksine. Men da var situasjonen en annen Anonymous poster hash: 275e7...243
Ugl@ ruger... Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Aldri grått, skremmer jo ungene mer ved å gjøre det. Gitt trøst, gitt seg fort da. Hvis mor/ far er redd for sprøyter eller nervøs for at den lille får vondt merker de små det og hyler ofte enda mer.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 om du må på bakeriet?? Anonymous poster hash: 5ff3c...89e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Neida, jeg gråt også! Trodde det skulle gå bra,men når vesla sendte meg det "hvorfor får de lov å gjøre dette mot meg, mamma?" blikket måtte jeg felle en tåre. Men det var første gangen, andre gangen var jeg mer forberedt og rolig. Regner med du er førstegangsmamma sånn som meg, og at det var første vaksinen? Det går nok bedre med deg også neste gang Anonymous poster hash: 33390...1f3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Det ene er vel like vanlig som det andre. Men prøv å tenk på hvor vondt det faktisk gjør - det er jo faktisk en fullstendig overkommelig smerte. Selvsagt gråter barnet , det svir jo og blir ømt. Det må få trøst, men det er i grunnen ikke grufulle greier. Det er verre å sitte på venterommet og høre andre barn gråte ved blodprøvetaking, for det høres så grusomt ut. Når min egen setter i gang, takler jeg det fint. Det er nok fordi jeg vet at et nålestikk ikke gjør veldig vondt. Egentlig. Anonymous poster hash: 9d4b5...ea7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Hva skulle du på bakeriet da ? Anonymous poster hash: d6e6a...896
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Hva skulle du på bakeriet da ? Anonymous poster hash: d6e6a...896 Trøstespise vel! Anonymous poster hash: 92315...c17
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Min erfaring er at de fleste unger blir enda mer redde og hysteriske om de ser at mor/far gråter. Da bekrefter jo forelderen at dette er noe fælt! Anbefaler deg å heller sende med pappaen neste gang, hvis han er flinkere til å være en trygg og rolig støtte. Anonymous poster hash: 550e5...282
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Hva skulle du på bakeriet da ? Anonymous poster hash: d6e6a...896 Trøstespise vel! Anonymous poster hash: 92315...c17 Jaha? Jeg var sikker på at hun mente for 'å ta seg en bolle'... Anonymous poster hash: d9955...855
Elskerhøsten2014 Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Gråt første gangen selv,andre gangen var MYE bedre,jeg var mye roligere
Havhesten Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Det er vanlig å føle med barnet, det viser at du har velutviklet empati. Ikke bekymre deg. Du får mange anledninger til å prøve å kontrollere gråten i fremtiden. Ikke fordøm deg selv!
me_87 Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Jeg gråt også. Er helt forferdelig å se at gutten min skriker sånn
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Jeg var vist heldig med sønnen her, han gråt ikke, han vridde litt på seg og "freste" (ble tydelig sint, ikke lei seg) så var det hele over... Etter det var det ingen reaksjon på det.. Lillesøster gråt litt første to gangene, men ikke stort det heller, etter det brydde hun seg ikke hun heller.. De har jo da vokst opp med å se pappa stikke seg med sprøyte flere ganger pr dag (diabetes) så kan være der det ligger? Men joda, det stakk litt i meg første gangen med de begge.
Appelsinpiken Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Jeg var på gangen jeg, men en annen helsesøster holdt babyn første gangen. En smule sprøyteskrekk og nærmet meg lettere hysterisk første gangen. Siden den gang har helsesøster øvd med meg på å holde barnet riktig o hjelper meg å holde meg rolig, og nå har jeg faktisk blitt så tøff i trynet at det går greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå