Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Er det å prøve ut andre tiltak/jobber da? Jeg lurer også på hvordan det er med å ta ut ferie i feks 2 uker om sommeren. La oss si at man går på tiltak 2 dager i uka. Får man aap for resten av dagene når man er på ferie da? Anonymous poster hash: bd1c5...e79
Theaen Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Man får ikke feriepenger ved ferie under aap. Det er ulønnet. Men hvis plassen du er på har stengt i ferien, så får du aap. Hvis ikke tiltaket fungerer, så ringer du saksbehandler og sier i fra. Forklar hvorfor og dere legger en ny plan for aktivitet
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Du får beholde aap hvis du tar litt ferie. Skal du til utlandet, Må du søke om å få beholde aap ved utenlandsopphold. Du har krav på ferie selv om du går på aap;) Anonymous poster hash: 1964d...b10
Theaen Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Du får beholde aap hvis du tar litt ferie. Skal du til utlandet, Må du søke om å få beholde aap ved utenlandsopphold. Du har krav på ferie selv om du går på aap;) Anonymous poster hash: 1964d...b10 Ja, en får beholde, men ikke lønnet.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Du får beholde aap hvis du tar litt ferie. Skal du til utlandet, Må du søke om å få beholde aap ved utenlandsopphold. Du har krav på ferie selv om du går på aap;)Anonymous poster hash: 1964d...b10 Ja, en får beholde, men ikke lønnet. Jo. Jeg var på ferie i fjor, i 2 uker. Skrev søknad og sendte til nav. Og fikk svar fort hvor det sto at jeg kan ta ferie og krysse som vanlig på meldekortet. Så jeg fikk lønn selv om jeg var på ferie. Anonymous poster hash: 6c709...541
Theaen Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Det er ikke normalen, så du har nok bare hatt en snill saksbehandler.:-) Det står tydelig på Nav sine sider at en ikke får lønn for ferie.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Jeg reiste på ferie når jeg var under tiltak, gikk helt fint, gav bare beskjed til saksbehandler. Anonymous poster hash: 54ce4...cdb
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 https://www.nav.no/Om+NAV/Satsar+og+utbetalingsdatoar/Ferie+med+ytelser+fra+NAV.202538.cms Anonymous poster hash: 4d605...841
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Om du legger ferien din til tider det ikke påvirker aktivitetsplanen din beholder du pengene selv om du har ferie. Det vanlige er å legge ferien mellom to praksiser, samtidig som behandleren din avvikler ferie e.l. for da har du likevel "fri" noen dager og velger da å reise vekk. Jeg har aldri tapt inntekt på ferie selv om jeg har gått på aap i flere år, ha bare lagt ferien til uker hvor det ikke skjer noe annet, da får du beholde lønnen. Anonymous poster hash: c19da...58d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Det er ikke normalen, så du har nok bare hatt en snill saksbehandler.:-) Det står tydelig på Nav sine sider at en ikke får lønn for ferie. Hæ? Det var ikke min saksbehandler som bestemte det. Vær så snill, ikke skriv ting du ikke har peiling på. Om ferien ikke påvirker aktivitetsplanen, kan man dra på ferie og krysse av på meldekortet som om man ikke var på ferie. Det står det også på Nav sine sider om Aap. Anonymous poster hash: 6c709...541
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 https://www.nav.no/Lokalt/Rogaland/Ferie+og+arbeidsavklaringspenger.309243.cms Anonymous poster hash: 6c709...541
Theaen Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Du vil ikke ha rett til arbeidsavklaringspenger i perioder du fører ferie på meldekortet, står det!
Theaen Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Hvis en skal ha ferie med betaling, så må det ikke hindre den avtalte aktivitet. Hvis Hi har praksis 2 dager i uka i ferien, så hindrer det avtalt aktivitet!
Theaen Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Det er ikke normalen, så du har nok bare hatt en snill saksbehandler.:-) Det står tydelig på Nav sine sider at en ikke får lønn for ferie. Hæ? Det var ikke min saksbehandler som bestemte det. Vær så snill, ikke skriv ting du ikke har peiling på. Om ferien ikke påvirker aktivitetsplanen, kan man dra på ferie og krysse av på meldekortet som om man ikke var på ferie. Det står det også på Nav sine sider om Aap. Anonymous poster hash: 6c709...541 Jo, jeg har peiling på dette området. Hvis en skal være i praksis eller planlagt aktivitet, så får en ikke betalt ferie, nei. Men hvis det ikke hindrer avtalt plan, så får en penger, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå