Gå til innhold

Sønnen min har en sparegris på rommet sitt som er tom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri kontanter, men setter inn litt penger på hans sparekonto i mnd, er det ok? 

Er jo aldri i minibank lenger... Men har litt dårlig samvittighet, da den bare står der. Han er snart 3.år gammel! 

Bør jeg gjøre noen endringer? 

Anonymous poster hash: a8066...f05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sparer fast til han på konto hver måned.

Men får han penger til bursdag eller jul, så havner dette som regel på sparegriser.

Har jeg endel småpenger i lommeboka, så hende det seg at han får noe til å putte på sparegrisen.

Hender seg av og til han får småpenger av bestemor og bestefar til å putte på også :)

Er i banken og tømmer den 1 gang i året og setter det inn på konto.

Anonymous poster hash: 1a538...446
Skrevet

Jeg sparer fast til han på konto hver måned.

Men får han penger til bursdag eller jul, så havner dette som regel på sparegriser.

Har jeg endel småpenger i lommeboka, så hende det seg at han får noe til å putte på sparegrisen.

Hender seg av og til han får småpenger av bestemor og bestefar til å putte på også :)

Er i banken og tømmer den 1 gang i året og setter det inn på konto.

Ok, takk så masse for fint svar! Men er ingen av besteforeldre som gir kontanter, setter inn på konto... Men tenkte på om han går "glipp" av den gleden ved å legge på penger på sparegrisen sin? Eller er han ennå litt liten for det? Jeg husker selv hvor stas det var når jeg kunne putte på og skulle til banken for å tømme:P 

Anonymous poster hash: a8066...f05

Skrevet

Han er nå 4,5 år. Og har hatt sparegrisen siden jeg opprettet konto da han var nyfødt.

Men var har vært veldig stas å kunne putte på penger selv siden han var ca 2,5 år.

Her sparer også besteforeldrene en symobolsk sum til barnebarna på konto hver måned. Dette skal de få når de blir konfirmert. Det er ikke mange kronene han får utenom.

Bare det å kunne  putte på 5 kronestykker er stas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...