Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere i sommerferien? Eks: Drar dere til Legoland, Kr.Sand og syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye penger dere bruker på ferie om sommeren, sommerferie? Reiser dere til alt av parker o.l? Med barna? 

Anonymous poster hash: e5c9a...846
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten ingenting. Vi er mest hjemme og litt på en familiehytte og hos slektninger. Bruker å ha sesongkort til Tusenfryd, da.

Reisingen gjør vi helst unna på vinteren. Regner med vi må justere litt på den fine vanen når vi får skolebarn.

Anonymous poster hash: 96b54...24a
Skrevet

VI bestilte akkurat hus i Danmark til 7500,- for en uke. Og tenker å ta båten frem og tilbake. Tror ikke vi reiser til legoland, men tenker oss på djurs sommerland noen dager, et badeland og dyrepark. Vi regner at det vil gå ca 20.000,-  (+ -)

Anonymous poster hash: 8d8e0...a7c
Skrevet

Sist sommer gikk det godt og vel 20 000 i ferie for meg og barnet mitt.

Var da 1 uke i syden, Kristiansand dyrepark og dagstur til Bergen ( akvariet )

Mye penger på min lønning. Vil gjøre det billigere denne sommeren som kommer :P

Anonymous poster hash: e9a17...535

Skrevet

uff, altfor mye! :(

nå er ikke vi rike, men får igjen litt på skatten og samboeren min får dobbelt ab hva jeg gjør i feriepenger.

ifjor var vi to dager i dyreparken. samme emd året før (elsker dyreparken) Året før det var vi i damnark og i år skal vi en uke til damnark

Skrevet

Jeg aner faktisk ikke hvor mye vi bruker jeg. Vi er på mange småturer i løpet av året. Gjerne 1 uke på tur og 3-4 helgeturer. Hvert 2.-3. år reiser vi på langtur i tre uker..

Anonymous poster hash: 15f8e...022

Skrevet

I år drar vi til varmere strøk i vinterferien, så sommeren blir roligere. Vi voksne skal i bryllup i Tyskland, og så skal vi ha en fellestur med to vennepar, men det blir en rimelig variant. campinghytte og enkel park kanskje . 

Skrevet

Vi har vært alt det der, familie på 5, ca 1 uke i DK, med lånt bobil, campingplass, leholand, lakNdia, zoo, litt shoppig, båt og bru, brukte vel ca 45 000.

Kr.sand, pluss svipptur og overnatting i sverige, 3 netter i krsand, en natt i sverige, 2 dager i Dyreparken, litt shopping, bodde på Rica Dyreparken, gikk med ca 40 000

Sydentur: mallorca, 4 stk, 20 000 for en uke, all inklusive, lommepenger, shopping, innenlandsreise, diverse utflukter på turen ca 20 000, 40. 000 til sammen.

Vi er rimelig nøkterne. Reiser aldri uspesifisert eller restplass, tar ukke sjansen, vil helller betale litt og få kvalitet.

Anonymous poster hash: 22285...be9

Skrevet

Nei, ingen av de tingene du nevner. I sommer hadde vi 7 uker ferie, og koste oss glugg ihjel hjemme:) Var 1 uke på festival hvor vi lå i telt, så ikke så veldig dyrt....

Skrevet

Nei, ingen av de tingene du nevner. I sommer hadde vi 7 uker ferie, og koste oss glugg ihjel hjemme:) Var 1 uke på festival hvor vi lå i telt, så ikke så veldig dyrt....

Oh, 7 ukers ferie å bare var hjemme?  Jøss... dere er flinke da:P hehe! Jeg hadde blitt gal. Men dere sparte mye penger da. 

Anonymous poster hash: e5c9a...846

Skrevet

Noen som vil gjette på hvor mye penger det vil gå på omtrent en ukes ferie i Kristiansand for en 3 åring og meg (mamma)? Vi må fly dit, og jeg tipper det går en ca. 1500 kr bare til flyturen. Tenkte å bruke god tid i parken, samt en-to dager i byen. 

Vi skal ikke fly tilbake, men ta tog eller kjøre til noen slektninger i nærheten. 

Første ferie med barnet, og jeg har ikke peiling på hvor mye penger jeg bør spare... 

Anonymous poster hash: 3b60d...5dc
Skrevet

Spørs hvor dere skal bo, høysessong eller ei. Ville spart 15 000 i hvertfall.

Skrevet

Altfor mye egentlig. Men siden vi har mulighet og sparer, så gidder vi ikke vri og vende på kronene på ferie.

Vo har årskort i dyreparken og bemytter den ofte! -i somer var vi i danmark (sydenvær) i 2 uker, brukte 40 000+. Verdt det.

Da var vi innom djurs, fårup, legoland, 1 uke på en helt fantastisk camping med badeland og hundre aktiviteter for de små. Hoteller.

Syden tar vi på vinteren:)

Skrevet

Spørs hvor dere skal bo, høysessong eller ei. Ville spart 15 000 i hvertfall.

Tenkte å ta med telt og bo på campingplass. Helst ikke høysesong, men har jobb og skole frem til midten av juni. Vil ta ferien i begynnelsen av sommerferien. Tenkte kanskje en natt på hotell, men det er bare fordi jeg har gavekort på 1000 kr til hotell... 

Skrevet

Ofte mellom ca 75.000-250.000. 2 voksne og 3 barn.

Skrevet

Vi drar til Florida i 3 uker i februar/mars. Regner med at hele turen, shopping, mat og hotell kommer på ca 100-120000.

Anonymous poster hash: 52fb6...206

Skrevet

Spørs hvor dere skal bo, høysessong eller ei. Ville spart 15 000 i hvertfall.Anonymous poster hash: 22285...be9

15.000 :o

Vi bruker maks 5.000 på langhelg i Kristiansand. Tar bil da, fra Oslo.

Anonymous poster hash: 15f8e...022

Skrevet

Det kommer helt an på deg selv og hva du gjør det til. Beregn 300 kr natten for telt. Inngang i parken 500 per stk (husker ikke alderen for gratis inngang, mulig barnet går gratis) tar du med nistepakke så trenger du ikke bruke mer penger i parken hvis du ikke skal kjøpe rekvisita o.l. Så legger du bare til det du vanligvis bruker på mat pluss litt ekstra til kos. Det trenger som sagt ikke bli så ille :) shoppingen i byen er jo også avhengig av hva du velger å bruke på det. Du kan kjøpe klippekort til buss: 220 for 10 turer. Der er jeg rimelig sikker på at barnet går gratis. Skal du være lenge eller ta mye buss (er ikke camping i gåavstand til dyreparken) så kan du jo kjøpe et studentkort hvis det lønner seg. (Tror det et 5-600 for 30 dager).

Håper det var til hjelp :)

Skrevet

Det kommer helt an på deg selv og hva du gjør det til. Beregn 300 kr natten for telt. Inngang i parken 500 per stk (husker ikke alderen for gratis inngang, mulig barnet går gratis) tar du med nistepakke så trenger du ikke bruke mer penger i parken hvis du ikke skal kjøpe rekvisita o.l. Så legger du bare til det du vanligvis bruker på mat pluss litt ekstra til kos. Det trenger som sagt ikke bli så ille :) shoppingen i byen er jo også avhengig av hva du velger å bruke på det. Du kan kjøpe klippekort til buss: 220 for 10 turer. Der er jeg rimelig sikker på at barnet går gratis. Skal du være lenge eller ta mye buss (er ikke camping i gåavstand til dyreparken) så kan du jo kjøpe et studentkort hvis det lønner seg. (Tror det et 5-600 for 30 dager).

Håper det var til hjelp :)

Takk! Noe særlig med shopping blir det ikke. Vi har hverken råd eller interesse til det ;) Litt ferieminner kjøper vi nok, men det trenger ikke å koste stort. Buss er ingen problem å ta, det er en opplevelse i seg selv. Niste og drikke er jo en kjempegod ide for en billigere ferie, skal planlegge nister før ferien:) Heldigvis elsker jeg å lage mat, så spennende og gode ferienister blir det nok. Har regnet med noen dager i byen for å kunne sitte i parker, evt. strand og bli kjent med Kristiansand, ikke for shopping. 

Kom på at barnet er 4 år når vi drar på ferie, ikke 3. 

Skrevet

Vi kjører til Kroatia med bil og campingvogn. Ifjor var vi 4 uker i Kroatia + turen ned og opp. Det koster litt mer å ha bil og vogn på båten til Danmark.

Vi brukte vel 40-50 000kr.

Vi reiste ikke i noen parker i Norge eller Danmark utenom. Men vi var på badeland hotell i april i Danmark.

Du kan søke etter inngangspriser til parkene på nettet :)

Det trenger ikke å bli så dyrt. Man trenger ikke å flotte seg og handle villt fordi om man er på tur :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Usikker, men vi skal 3 uker til syden (foreldrene mine har leilighet der) og 1 uke til Danmark (legoland, løveparken).

2 uker ferie hjemme hvor vi (forhåpentligvis) skal på stranden hver dag, båtturer med fisking etc. Satser på knallvær!

Skrevet

i sommer var var vi i danmark i 5 dager, jeg, mannen og to jenter på under 10år, vi brukte alt for mye (litt over 20 000), men vi kjørte hele veien ned fra vestlandet, via østlandet og sverige, var på tivoli, dyrehavsbakken, planetariet, shoppa og koste oss. Vellykket tur, men kunne ønske vi begrenset pengebruken litt.

Til sommern blir det ingen ferie siden jeg har termin midt i juli, men blir nok en tur ut med båten til svigers og en tur på familiehytta.

Men året etter derimot blir det storferie, 3 uker til et mer eksotisk sted tenker jeg, mulig noe slikt som sør afrika eller brasil, vi får se..

Anonymous poster hash: 28bb2...63d
Skrevet

Vi er heldige, og har tilgang på hytte både til fjells & ved kysten, samt hus i Italia & Spania. Så hver sommer er vi innom alle 4. Sparer jo masse penger på å bo gratis, men vi bruker nok en 50-60 hver sommerferie. En storbyferie med mannen hver vår har også blitt et hyggelig "must".

Div badeland & lekeland på de ulike stedene kommer vi oss ikke unna, heller ikke sesongkort på tusenfryd (men kun med eldstemann)

Anonymous poster hash: 8c75f...ea3

Gjest lillehi
Skrevet

Ofte mellom ca 75.000-250.000. 2 voksne og 3 barn.

Oi......🙀

Gjest lillehi
Skrevet

0,- har ikke råd til ferie😢 men datteren min skal kanskje få plass på sommerleir😄 blir kjekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...