Gå til innhold

Vi har sklidd ut av rutinene... Barnet ligger fremdeles våken i senga.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun la seg i senga kl 19. Da leste vi bok og jeg sang nattasang til henne, som vi gjør hver kveld. Hun sover en time på dagen i barnehagen og har hatt en relativt aktiv dag med utelek og innelek sammen med andre barn. Hun har spist bra og lekt enda bedre. 

Kl. 20.30 var hun fremdeles våken, og ville ha noe å drikke. Jeg ga henne litt vann. Kort tid etter måtte hun på do. Det fikk hun lov til. Nå driver hun å klager med klagestemme. Gråter over ting vi ikke kan fikse nå, som at en av lekene hennes ikke har batteri. Vil ikke ligge i senga, men sitter. Jeg slo nettopp av nattlampen og lot døra stå på gløtt så hun har litt lys. I tillegg har hun et lite nisselys på nattbordet. 

Slik har det vært en stund nå. Hun klarer ikke å sovne. Jeg tenkte først at hun kanskje sover for mye i barnehagen, og vi prøvde da å redusere sovetiden der, med det resultat at hun var stuptrøtt når vi kjørte hjem og sovnet i bilen, noe som ihvertfall gjorde det vanskelig å sovne for natta. 

Så tenkte jeg at hun kanskje er overtrøtt siden jeg pleide å legge henne kl. 20. Det var tydeligvis ikke det heller. 

Hva er en sikker og safe plan for å få henne til å sove til riktig tid? I morgen må vi opp kl 06.30, og jeg vedder på at jeg har en grinete liten frøken. Skulle gjerne fått lagt meg selv også nå, men kan ikke siden jenta fortsatt våker.... 

Hun er 3 år forresten. 4 år om 6 mnd. 

Anonymous poster hash: fa2f8...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...