Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Hva gjør du når 2 åringen ikke vil kle på seg ytterklærne og bli med hjem fra barnehagen..bare roper vil ikke vil ikke og springer rundt over alt i gangene, du prøver å overtale på alle slags måter, prøver å lokke å lure og hva som helst, i desperasjon sier hadetbra og later som du går da hvis hun ikke vil være med, det vil hun, men springer like fullt avgårde igjen hvis du nærmer deg med jakken...det nytter ikke å lure denne jenta! Hva gjør du da?? Tvinger på klærne mens hun storhyler og føler deg som verdens verste mor mens du blir mer og mer svett og smiler stivt til de som kommer for å se om det er tortur som foregår i gangen etter hylene å dømme....og dette dag ut og dag inn.... det gjør jeg.... Andre forslag mottas med takk Anonymous poster hash: 19755...ebb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Enten så kler jeg han med tvang, eller så bærer jeg han under armen og tar jakka hans under armen.. Anonymous poster hash: a0098...f6b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Samme her. Det er jeg som bestemmer, ikke barnet! :-) Anonymous poster hash: 5a01b...4cb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Putter klærne i sekken, tar ungen i hånden/under armen og går. Blir han kald eller våt så er det ikke verdens undergang. Guttungen min tok den rimelig kjapt! Han hater å bli våt på sokkene, så vi kommer ikke langt før han vil ha sko og jakke på. Anonymous poster hash: eb947...8dd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Jeg startet allerede i den alderen å gjøre avtaler med ham. Små barn forstår mye. Om morningen når jeg leverte ham så gjorde vi avtale om hvordan hentingen skulle være om ettermiddagen. Jeg kom til faste klokkeslett og hentet, da hadde barnehagen begynt å forberede ham slik at leken var avsluttet når jeg kom Lykkelig mamma & en glad unge Anonymous poster hash: cc26a...6d4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Da ville jeg tatt henne under armen og gått. Klær kan hun få på når hun roer seg. Anonymous poster hash: f15af...ddd
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Helt enig med de andre her - er du som bestemmer og da er der bare å ta ungen i hånda å gå eller bære han/hun ut i bilen. Må ikke spørre, lokke og dille for mye, det er da ungen skjønner at han lett får deg rundt lillefingeren. Om det ender med at barnet er uten jakke eller sko, finner han/hun raskt ut at h*n må ta på det neste gang. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Ok har tenkt at jeg ikke vil at hun skal bli syk, derfor MÅ klær på..har prøvd å snakke om dette til andre tider også og forklarer hvordan jeg vil det skal være når hun hentes, da er hun veldig enig, men enda har det ikke gått inn tydeligvis..får prøve mer. Kanskje jeg skal prøve den at hun får gå uten klær og kjenne at det er vått og kaldt, frykten er at hun ikke synes det er noe ille..hehe.. hun har maaaange ganger løpt ut i bare sokkelesten i barnehagen og de ansatte må springe å hente henne...ja er jo jeg som bestemmer, og hun må jo alltid kle på seg, men det hadde vært hyggelig å ikke forlate barnehagen storskrikende for en gangs skyld :/ HI Anonymous poster hash: 19755...ebb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har tro på at barna får litt tid til å avslutte leken og få beskjed om at nå kommer snart mamma og henter deg. Blir så mye roligere og hyggeligere avslutning for alle parter Anonymous poster hash: cc26a...6d4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Men hun er alltid kjempeglad for at jeg kommer og vil ut av leken med en gang, er ingen problem å få henne ut av fellesområdet, det går gjerne ikke fort nok, men det er når vi kommer i gangen at problemene kommer, men mulig jeg skal høre med personalet om de evt kan forberede henne noen dager og se om det hjelper HI Anonymous poster hash: 19755...ebb
Honningmelon Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Da hadde jeg tatt ungen under armen og gått. Hadde aldri giddet å overtale og lokke en 2-åring til å bli med hjem.
Svømmetur Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Dette har vi mye for tiden!!! Når det gjelder alt... Hehe kamp gjør det jo enda mer gøy. Ser hun at jeg blir provosert har hun oppnådd noe. Jeg puster, og forklarer st vi ikke "F.eks går hjem før klær er på. Setter hun ned på en plass og forklarer st hun må sitte der til hun er klar.". Da hyler hun litt, sitter utrolig nok og hører etter 1 min - klar. Går somregel fint igjen da, om ikke gjentar jeg det en gang til... Jeg tenker som så: hva ønsker du å oppnå? Jo, at barnet skal ha på klær. Det gjør du ikke vedgå ta hun med deg under armen å gå. Da har jo hun vunnet. Hun er sjef ! Jeg synes ikke de voksne bestemmer når de drar med seg barnetututenklær. Det er ikke en maktkamp denne traseen......(ja, selvom det tider føles slik)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Om man truer med og gå, må man gjøre det også. Gå utenfor døra til hun hyler om og får være med hjem. Så sier du at da må vi ha på klær. Eller så må du ta ungen under armen uten klær. sette på evt sko ute og gå. Spørre om ungen er kald, sier det ja så forklarer du hvorfor. at da er det kanskje lurt å ta på jakka før vi går ut. Noen ganger må barn få kjenne på de tingene vi for klarer. Ikke bare at vi sier det er sånn. Anonymous poster hash: 4d4b4...6f8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Dette har vi mye for tiden!!! Når det gjelder alt... Hehe kamp gjør det jo enda mer gøy. Ser hun at jeg blir provosert har hun oppnådd noe. Jeg puster, og forklarer st vi ikke "F.eks går hjem før klær er på. Setter hun ned på en plass og forklarer st hun må sitte der til hun er klar.". Da hyler hun litt, sitter utrolig nok og hører etter 1 min - klar. Går somregel fint igjen da, om ikke gjentar jeg det en gang til... Jeg tenker som så: hva ønsker du å oppnå? Jo, at barnet skal ha på klær. Det gjør du ikke vedgå ta hun med deg under armen å gå. Da har jo hun vunnet. Hun er sjef ! Jeg synes ikke de voksne bestemmer når de drar med seg barnetututenklær. Det er ikke en maktkamp denne traseen......(ja, selvom det tider føles slik) Jeg ønsker å oppnå å komme meg hjem fra barnehagen, det er mitt hovedmål, ikke å få på klærne. Jeg bærer ikke hvis han ikke har klær på (det er jo et mål for han i seg selv, å bli båret i stedet for å gå), jeg tar med klær og evt sko og begynner å gå. Da pleier han å gi seg ganske raskt. Vi hadde noen morgener han ikke ville kle på seg ytterklærne for å gå i barnehagen og da tok det to morgener før han skjønte at det ikke var noe lurt å ikke ville kle på seg, for da ble han kald og også våt på den ene foten hvor han hadde tatt av seg skoen igjen. Etter det har han kledd på seg uten problemer om morgenen, på ettermiddagen har vi fortsatt litt problemer, men ikke så ofte. Anonymous poster hash: f5bf9...cb2
Svømmetur Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Dette har vi mye for tiden!!! Når det gjelder alt... Hehe kamp gjør det jo enda mer gøy. Ser hun at jeg blir provosert har hun oppnådd noe. Jeg puster, og forklarer st vi ikke "F.eks går hjem før klær er på. Setter hun ned på en plass og forklarer st hun må sitte der til hun er klar.". Da hyler hun litt, sitter utrolig nok og hører etter 1 min - klar. Går somregel fint igjen da, om ikke gjentar jeg det en gang til...Jeg tenker som så: hva ønsker du å oppnå? Jo, at barnet skal ha på klær. Det gjør du ikke vedgå ta hun med deg under armen å gå. Da har jo hun vunnet. Hun er sjef !Jeg synes ikke de voksne bestemmer når de drar med seg barnetututenklær.Det er ikke en maktkamp denne traseen......(ja, selvom det tider føles slik) Jeg ønsker å oppnå å komme meg hjem fra barnehagen, det er mitt hovedmål, ikke å få på klærne. Jeg bærer ikke hvis han ikke har klær på (det er jo et mål for han i seg selv, å bli båret i stedet for å gå), jeg tar med klær og evt sko og begynner å gå. Da pleier han å gi seg ganske raskt. Vi hadde noen morgener han ikke ville kle på seg ytterklærne for å gå i barnehagen og da tok det to morgener før han skjønte at det ikke var noe lurt å ikke ville kle på seg, for da ble han kald og også våt på den ene foten hvor han hadde tatt av seg skoen igjen. Etter det har han kledd på seg uten problemer om morgenen, på ettermiddagen har vi fortsatt litt problemer, men ikke så ofte. Anonymous poster hash: f5bf9...cb2 Om det fungerer for dere så er jo det det viktigste her har jeg e. Liten baby med på henting/levering og ikke mulighet til å ta hun under armen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Ved sånne raptusanfall gjør jeg som følger: Jeg tar tak i ungen, sier at "nå skal vi gå, jeg vil at du kler på deg" bruk jeg vil.. Gjenta. Si gjerne også noe alla: jeg skjønner det er gøy å tulle, men nå vil jeg at du slutter, kom hit og kle på deg", noe som også funker her er" vil du kle på deg selv eller skal jeg gjøre det?" Er slitsomt, men helt normalt, og det vil gi seg etterhvert. Ungene får bare skrike og trasse i vei, klærne skal på. Jeg har aldri droppet det og tatt de ut uten, det tar sjelden lang tid å kle på hvis jeg er konsekvent på dette jeg nevnte over her.. Anonymous poster hash: c4854...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå