Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 sånn ca fra dere kommer hjem fra jobb/skole/bhg. Når vasker dere hender? lurer på dette i lys av sykdom her. Vi er så såre alle mann pga hyppig hånfvask, men jeg klarer ikke tenke at vi kan vaske noe mindre når vi er friske heller, for å forebygge/være på den sikre siden. smører og smører, men det vaskes bort så fort igjen, og vi har såre hender alle.mann. Anonymous poster hash: 3e455...6de
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Vi vasker hender etter toalettbesøk og før vi lager mat. Jeg er avhengig av håndkrem etter vask. Anonymous poster hash: 266db...961
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Her vaskes hender med en gang vi kommer hjem, og etter mat og toalettbesøk. Og selvfølgelig før mat hvis man ikke er forholdsvis nyvasket på hendene. Anonymous poster hash: 80bef...0f8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Her vasker alle hendene når de kommer inn døren utenfra og etter at vi har vært på do, sjelden noe utover det. Vi har et lite toalett nede ved gangen og det har blitt fast rutine at man går innom der og vasker hendene når vi kommer inn, da drar vi ikke med oss basilusker fra skole, jobb, barnehage, butikken o.l. inn i huset. Vi har fire barn, en i barnehagen og tre i barneskolen, begge foreldre i jobb og vi er veldig sjelden syke her i huset. Denne vinteren har det ikke vært så mye som en forkjølelse, ingen av ungene har noe fravær pga sykdom siden i fjor vinter... Anonymous poster hash: d65b3...2ca
Mandala Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Sikkert litt dårlig håndhygiene her. Vasker før vi skal lage mat, og når vi har vært på do. Ikke nødvendigvis når vi har vært ute.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Med en gang vi kommer hjem, etter dobesøk og før måltider. Og i forbindelse med kveldsstell. Er bare jeg som har tørre og såre hender her. Anonymous poster hash: 9fa55...a57
hit og dit Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Når vi er på do og når vi skal lage mat/spise. Vi er sjeldensyke, men mannen i huset får alt som er av magevirs. Han er noe skjør på den fronten, jeg og barna er nesten aldri syke.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Vasker hendene før mat og etter toalett. Vi er "aldri" syke her i familien i alle fall. Ikke bra å vaske for mye heller..... Anonymous poster hash: c23f7...b4d Anonymous poster hash: c23f7...b4d
Mandala Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Vi har fire barn, en i barnehagen og tre i barneskolen, begge foreldre i jobb og vi er veldig sjelden syke her i huset. Denne vinteren har det ikke vært så mye som en forkjølelse, ingen av ungene har noe fravær pga sykdom siden i fjor vinter... Anonymous poster hash: d65b3...2ca Samme her. Utrolig sjeldent syke. Jeg er litt oftere syk enn barna, men jeg jobber tett innpå mennesker. Er naturligvis nøye med håndhygienen på jobb.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Før mat og etter do. Og selvsagt hvis de har vært ute å blitt skitne og ekle
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 takk for svar:) vi har vasket etter vi kom hjem, før måltid og etter toalettbesøk. men det blir jo fort ofte mellom kl 1530-1930. får bare fortsette å smøre hi Anonymous poster hash: 3e455...6de
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Etter toalettet, før vi spiser og lager mat, hvis barnet har vært ute, vaske hendene! Ellers ved behov... Blir jo en rutine uansett og ser jo når en bør vaske hendene! Barnet på litt over to spiser selv, hender av og til at han blir litt sølete på hendene etter spising,da vasker han hendene sine før han skal andre ting... Anonymous poster hash: 0d438...864
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Skifte såpe?? Jeg blir utrolig sår av de billige xtra/ firstprice såpene. Gode krema såper med fuktighet fungerer ok. Anonymous poster hash: d6673...a36
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Vasker stort sett alltid hender når vi kommer utenfra (fra jobb, bhg, butikk, utelek etc). Sjelden syke. I tillegg bruker mannen min og jeg mye antibac på jobb (helsevesen). Blir aldri sår med antibac, men blir gjerne sår om jeg går noen dager uten å jobbe. Tror glycerinet i antibacen hjelper til å holde hendene fri for sår. Anonymous poster hash: c6630...e17
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Skifte såpe?? Jeg blir utrolig sår av de billige xtra/ firstprice såpene. Gode krema såper med fuktighet fungerer ok. Anonymous poster hash: d6673...a36 Det er sant altså. Jeg kjøper mye såpe på apoteket, passer på når f.eks Apotek 1 har hele serier på tilbud. De har ofte alle Cosmica-produkter til 50% o.l. og da hamstrer jeg håndsåper som ikke tørker ut huden. Anonymous poster hash: d65b3...2ca
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 blir fort sår av antibac, men foretrekker håndvask da antibac ikke fjerner alle ulumskheter. Noen gode såper å anbefale da?? Anonymous poster hash: 3e455...6de
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har OCD så vasker hendene MYE. Men vi alle vasker etter vi kommer inn døren, før vi spiser og selvfølgelig etter toalettbesøk. I tillegg om man kommer borti noe "skittent" som å ta ut søppel (Men det går jo under når vi kommer inn døren) eller annet. Jeg opplever kun såre hender om jeg bruker feil type såpe, eller ikke vasker av såpen nøye nok (Dette gjør mange feil) og som sagt; Jeg vasker hendene OFTE. Anonymous poster hash: b1b39...4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå