Gå til innhold

%sykemeldt og egenmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20% sykemeldt og er da borte fra jobben en dag i uka.

I går kjendte jeg at jeg begynte å få vondt i halsen og føle meg "guffen" men håpet at det at jeg hadde sykemeldingsdag i dag skulle få dette til å gå over.

Der tok jeg feil. Halsen er verre, ene øret verker, sirkler i brystet, kroppen generelt sett verker, men jeg har ikke feber.

Jeg jobber ved sentralbord/resepsjon og har dermed ingen kontordør jeg kan stenge meg inne bak. Må alltid være blid og serviceminded noe jeg kjenner kan bli en stor utfordring. Jeg er 20% sykemeldt pga fibromyalgi som sliter meg ut og bruker denne ene dagen i uka som "ladedag". Kjenner at jeg er temmelig "utladet" etter å ha hoster og harket i natt og i dag. Har også mer smerter i bein og armer som jeg kjenner igjen som smertene jeg pleier å ha i forbindelse med fibromyalgien.

Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan bruke egenmelding i morgen og evt. fredag om det trenges?

Jeg er på ingen måte en "unnasluntrer". I så fall hadde jeg gjort som legen sa og vært 50% sykemeldt.

Anonymous poster hash: 10523...8d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke bruke egenmelding når du er sykemeldt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei det kan du ikke. God bedring:-)

Skrevet

du kan ikke bruke egenmeldig når du er sykemeldt, da må legen sykemelde deg for de dagene... slik er det i alle fall i den kommunen jeg jobber i

Skrevet

Men hva gjør man da om ett av barna blir syke, kan man bruke syktbarn dager på dem da?

Nei, jeg har ikke planer om å ta syktbarndager istedet. De dagene er alt for verdifulle til at jeg "tukler" med dem.

Skrevet

Riktig som hun over sier, du må ha 100% sykemelding for de dagene du da blir borte, og etterpå fortsette i 20% sykemelding når du blir frisk. Dette er uavhengig av hvor du bor.

Skrevet

sykt-barn dager er noe annet, det kan du bruke uavhengig av hvor lenge du har jobbet eller om du er sykemeldt. 

Skrevet

Det var da enda bra.

Må uansett innom jobben i morgen og få unna noe papirarbeid. Får bare krysse fingrene for at det ikke blir verre.

Desverre planer jeg å ha et par runder med luftveisproblemer i året og da er jeg skikkelig dårlig.

Så kryss fingre og tær for at jeg kommer meg ut av senga og er frisk som en fisk i morgen.

Skrevet

Det var da enda bra.

Må uansett innom jobben i morgen og få unna noe papirarbeid. Får bare krysse fingrene for at det ikke blir verre.

Desverre planer jeg å ha et par runder med luftveisproblemer i året og da er jeg skikkelig dårlig.

Så kryss fingre og tær for at jeg kommer meg ut av senga og er frisk som en fisk i morgen.

Og hvis ikke så ringer du legen din og får 100% sykmelding for i morgen.

God bedring.

Anonymous poster hash: 728df...953

Skrevet

Legen min er ikke der på torsdager :-(

Skrevet

Du kan ikke jobbe det inn igjen da? At du avspaserer i morgen, og går på jobb på den opprinnelige sykemeldingsdagen din neste uke?

Skrevet

Legen min er ikke der på torsdager :-(

Da får du akuttime hos en annen lege ved legesenteret du bruker

Anonymous poster hash: 9c3e5...fae

Skrevet

Det tør jeg ikke foreslå engang. Sjefen min er lite fornøyd med at jeg er borte en dag i uken. I romjula var jeg også sykemeldt med da fikk jeg ikke være borte 20% siden det var så mange fridager. Jeg skjønner argumentet hans, men likevel er det feil.

Dersom jeg da foreslår å ta neste ukes fridag i morgen vet jeg at han lager bråk. Han finnes ikke medmenneskelig i det hele tatt.

Jeg klarer heller ikke å jobbe full uke ennå ellers hadde jeg jo ikke vært sykemeldt i utgangspunktet :-(

Skrevet

Er legen din ikke der i morgen så ringer du og gir beskjed til de som svarer på telefonen at du er hjemme pga sykdom og at du trenger time hos din lege på fredag eller en annen lege i morgen som kan sykemelde deg. Ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 45b59...2b0

Skrevet

Sjefen din kan være så sur han bare vil. Ta kontakt med legesenteret.

Anonymous poster hash: 45b59...2b0

Skrevet

Er ikke sikkert du trenger legetime i det hele tatt, men det er viktig at du kontakter legen i morgen om du blir borte fra jobb pga sykdom.

God bedring :)

Anonymous poster hash: 7e783...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...