Gå til innhold

Jeg er så redd for barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest så mange skrekkhistorier her inne, og er så redd for at noen skal finne på å melde oss.

Hvis gutten vår faller og slår seg og får ett blåmerke, er jeg redd barnehagen skal tro vi er slemme mot han, særlig hvis han har flere samtidig. Han er så aktiv og uredd, så blåmerker har han titt og ofte. Han er 1 år.

Hver dag når jeg henger posten tenker jeg om det legger ett brev fra barnevernet der.. Uff.. Sliter sånn med dette, tenker på det hele tiden..

Det er absolutt ingen grunn til at noen skulle sendt inn en bekymringsmelding, men så leser man jo her at folk har mistet barna sine helt uten grunn..

Hilsen redd mor..

Anonymous poster hash: 70aac...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man har alt på stell er det ingen grunn til å frykte at barna blir tatt...bv stjeler ikke barn:-)

Skrevet

De som skriver at de mister barnet sitt uten grunn mangler i 99,9% av tilfellene selvinnsikt, tro meg.

Du må slappe av, barnehagepersonell og helsesøstre ser massevis av forteldre og barn og de ser godt hva som er bekymringsverdig og hva som er vanlig oppførsel/utseende, samspill osv.

Skulle du mot all formodning bli meldt til bv er det bare å være ærlig og samarbeide så er saken oppe og avgjort.

Du burde heller bekymre deg for alle de barna som ikke får hjelp fordi ingen ser, vil se og som lever under dårlige oppvekstforhold i alt for lang tid!

Skrevet

Du kan nok slappe av:) Sønnen min hadde en periode han snublet overalt og alltid hadde masse blåmerker. Endel av den fikk han jo i barnehagen også. Ingen bekymringsmelding her..

Anonymous poster hash: 6eb8c...05a

Skrevet

Her sier småen på 2 år i barnehagen at mamma og pappa kniper han,enda har ikke barnevernet kommet å hentet han :P

Vi har selvsagt aldri gjort noe sånt,å nå sier han plutselig at de fleste kniper,som navnet på flere ansatte i barnehagen osv.

Men litt ekkelt når han sier sånt i barnehagen likevel.

Anonymous poster hash: b856a...5f6
Skrevet

Barnehage ol ser på helheten. Om barnet er lykkelig, nyskjerrig å får noen blåmerker er en del av det :)

Så lenge barnet er velstelt og generellt ikke viser noe tegn på omsorgssvikt som ; utsøkt, nervøst, redd, viser tegn til misbruk enten mishandling eller seksuelt misbruk så er det bærer. Men en generellt lykkelig liten tass med et par blåmerker er nok ikke noe de vil se på som omsorgssvikt.

Vi ble meldt til bv av en nabo, hele greiene var bare tull og vas pga av en nabokrangel. Barnehagen bakket oss 300 % og sa tydelig i fra at vi IKKE var narnevernsmatriale og de fortalte bare fine ting om oss og barna. Saken ble raskt henlagt. Men vi har bare et positivt inntrykk av bv etter bekymrungsmeldingen. De var ikke ute etter å ta oss, men evt hjelpe oss om vi trengte det :)

Det skal foresten MYE til før bv "stjeler" ungene dine, enormt mye faktisk. Å de som blir fratatt ungene sine er nok ikke helt ærlige om hvorfor...

Anonymous poster hash: 776f3...a93

Skrevet

De aller fleste som jobber i barnevernet er veldig greie og ikke noe å være redd for. :) Vår sønn er dessuten full av blåmerker hele tiden, og vi har ikke hørt noe om det fra hverken barnehage eller barnevern. ;)

Anonymous poster hash: 34295...b1a
Skrevet

Er det mulig? Herre...

Anonymous poster hash: 1a763...b7b
Skrevet

Vet du, jeg kjenner nesten litt på det selv om dagen. Aldri før tenkt tanken på barnevernet en gang. Men etter å ha lest utallige tråder her inne, har jeg faktisk begynt å tenke på det. Vi bor i rekkehus tett i tett, og må ha vinduet oppe på soverommene, og barna mine tuller fælt ved leggetid. De er to viljesterke gutter, som kan være en håndfull. Da hender det at det blir litt leven. Og de har nok hørt både oss voksne og barna.

Naboene som bor rett over oss, kan jeg tenke meg at er i stand til å melde til bv.

Så ja, jeg skjønner at du tenker tanken.

Anonymous poster hash: 25dc5...b2b
Skrevet

Nå får man blåmerker på forskjellige steder ift om man faller eller om man blir mishandlet da. Blåmerker på leggene, f.eks er helt normalt i den alderen, samt kuler i panna og hodet generelt, verandaleppe...

Blir de først mistenksomme på blåmerker eller sår, så er dette noe som faktisk kan sjekkes ut via spesielle aparater hvor gamle blåmerkene er, hvordan de arter seg under huden osv. 

Barnet mitt brakk benet sitt under lek ute da hun falt på isen, og da var jeg helt hysterisk for å bli mistrodd.

Jeg leste nemlig om den type brudd hun fikk, og der så jeg at _en_ av årsakene til den type brudd _kunne_ være mishandling, og fikk helt skrekken for at de ikke skulle tro meg på sykehuset.

Er over et år siden nå, og jeg har ikke hørt et pip fra noen etater annet enn en oppfølgingstime på sykehuset for å se at det hadde grodd som det skulle.

Så jeg forstår redselen din, men samtidig vet jeg at det skal mye,mye mer til enn et par blåmerker her og der som kommer av lek og utforskning :)

Senk skuldrene og nyt at du har en krabat som vil lære :)

Anonymous poster hash: 9a6a8...e7a
Skrevet

Slapp av. Virker nærmest som barnevernet driver heksejakt her inne. Slik er det ikke. Du har trolig ingenting å bekymre deg for!

Anonymous poster hash: d490e...75d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...