Gå til innhold

Er det noen form for avviksrapportering på skolen i forbindelse med slag i ansiktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 6 ble slått i øyet av en medelev pga av konflikt i går. Vi fikk ikke vite noe om det. I dag tidlig klager jenta vår på vondt i øyet, og vi trodde det bare var rusk. Når hun kommer hjem fra skolen forteller hun at det kanskje er fordi hun ble slått i ansiktet i går. Nå er øyet lett hovent, litt blått og rødt rundt.

Har ikke hørt noe fra skolen, vet ikke om det er noen form for avvik? Har tatt det opp med foreldrene til medelev da vi selv ville hatt beskjed om vår hadde slått til noen andre i affeksjon. Barna har gjort opp for seg.

Noen som vet om det er noen retningslingjer slik på det gjevne? Vil ikke lage for mye styr uten at det er noe veldig alvorlig heller.

Anonymous poster hash: a60b1...1a6

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Du bør i alle fall gi beskjed til skolen om at øyet ble hovent og vondt slik at det kan skrives en skademelding på det.  Avviksmelding vet jeg ikke om man skriver, det kan kanskje komme an på situasjonen, men en skademelding er på sin plass, synes jeg.  

Uansett bør du ta det opp med skolen.  Det er ikke alltid i en hektisk hverdag at vi klarer å vurdere alle situasjoner der når det gjelder alvorlighetsgrad og om det skal skrives noe på det.  

Skrevet

Her ser det ikke ut som om de logfører slikt med mindre det blir tydelige personskader. Det virker som om man må regne med at foen av og til slår i affekt. Det er jo heller ikke så farlig i seg selv så lenge det ikke dreier seg om mobbing eller det blir mer alvorlige skader av det.

Anonymous poster hash: 2b487...d86

Skrevet

Skaderapport var det jeg tenkte på ja, takk for svar. :)

Skrevet

Men slag i øyet er vel litt mer alvorlig enn andre steder på kroppen tenkte jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...