Gå til innhold

Baby, 9 mnd, ruller over på magen i søvne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snur ham til ryggen, men neste gang jeg sjekker, så ligger han på magen igjen. Samtidig har han begynt å sove både roligere og lenger, så trives godt på magen. Men jeg liker det ikke, og det er jo heller ikke anbefalt.

Hva ville du gjort med dette?

Anonymous poster hash: 71dad...411

Skrevet

Når han leker, ruller han på magen selv?
Da er det ikke noe problem :) Da er han sterk nok til å komme seg opp om det er det at du er redd han ikke får puste å gjøre :) 
Gutten min har ligget på magen fra han var 6,5 mnd :) Han sover bare på magen :)

Anonymous poster hash: e800a...ef9
Skrevet

Det sies jo at så lenge de kan rulle over til magen selv, og tilbake, så er det ikke farlig. Min begynte da hun var 4 mnd.. nå sover hun omtrent bare på magen. Med rumpa rett i været. Virker som om mange barn trives i den stillingen:P

Skrevet

Takk for svar.

Ja, han ruller over til magen selv og har gjort det siden han var 4mnd, men han ruller aldri tilbake. Han liker seg på magen :-).

Godt å lese at det er vanlig. Har to eldre barn også men ingen av de gjorde dette

Skrevet

Vil han ikke rulle tilbake eller klarer han det ikke?

Anonymous poster hash: a047e...98b

Skrevet

Vil han ikke rulle tilbake eller klarer han det ikke?

Anonymous poster hash: a047e...98b

Det er jammen ikke godt å si. Han har vel ikke prøvd så hardt. Det er vel ikke noe som frister. Han kommer jo ingen veier da ;-).

Ellers er utviklingen veldig bra altså. Han har til og med begynt å prøve å reise seg opp langs møbler, så jeg er ikke bekymret over at han ikke ruller fra mage til rygg.

Skrevet

Mi på 9 mnd ruller også rundt på magen og sover best slik, og HS sa at det gikk helt fint så lenge hun gjorde det selv. Kan jo ikke drive å snu ungen slik at den våkner heller, da blir det lite søvn på både liten og stor her iallefall.

Skrevet

Yngste låg også på magen med rumpa i været. Tidlig ute motorisk.

Pass på at underlaget ikke er veldig mykt. De skal ikke ligge og puste ned i madrassen eller lignende.

Anonymous poster hash: ce9a7...b66

Skrevet

9 mnd? Er snakk om en "stor baby", hva er så farlig? Er det virkelig babyer på 9 mnd som ikke greier å rulle fra rygg til mage og tilbake selv?

Anonymous poster hash: 6f87f...59b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...