Gå til innhold

Åpner dere hjemmet deres for venner av barna som sliter hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det er en viss skepsis her inne til å la barn leke med andre barn som ikke har så gode foreldre.

Jeg syns det er så trist.

Trist at barna må betale for foreldrenes manglende evne til omsorg. Det koster ikke mye å ta et barn under sine vinger, gi det omsorg og en klem av og til.

Det kan gjøre en utrolig forskjell på hvordan det går videre i livet for det barnet.

Anonymous poster hash: 4554b...bdc
Gjest Julia1984
Skrevet

Absolutt! Så lenge de leker og har det hyggelig med mine barn er de velkommen hit

Skrevet

Hvilken moral lærer vi ungene dersom vi siler vennene deres?

Ett grep er å bli kjent med foreldrene,se om du kan hjelpe,eller bare presentere deg og si hei? Kanskje de trenger noen som gjør nettop det?

Skrevet

Ja, det gjør vi. Men avhengig av barnets problematikk kan det være det begrenses litt. Det er f.eks mye mer krevende å ha besøk av fireåringens venninne som spinner oppunder taket og må ha konstant tilsyn når hun er her, enn det er å ha besøk av den venninna som sitter på rommet og leker rolig med playmo hele besøket, spør pent om ting og sier fra når hun må på do.

Blir jeg virkelig bekymret, vil jeg selvfølgelig kontakte barnevernet.

Anonymous poster hash: 5c351...b3c
Skrevet

Jeg ser det er en viss skepsis her inne til å la barn leke med andre barn som ikke har så gode foreldre.

Jeg syns det er så trist.

Trist at barna må betale for foreldrenes manglende evne til omsorg. Det koster ikke mye å ta et barn under sine vinger, gi det omsorg og en klem av og til.

Det kan gjøre en utrolig forskjell på hvordan det går videre i livet for det barnet.

Anonymous poster hash: 4554b...bdc

Vi har prøvd det en gang og det ga ikke mersmak. Vi får se.

Denne jenta var så ufyselig at hun fikk vår til å begynne å gråte. Det føles ikke greit :(

Anonymous poster hash: 5d1a9...251

Skrevet

Har bare en "sånn en" i området her, og vi har har virkelig prøvd, men han er bare slem mot vår gutt, så han kommer ikke inn her lenger!

Anonymous poster hash: b8d29...956

Skrevet

Har ikke sett noe til noen barn som sliter i området vi bor nå, med der vi bodde tidligere var det ei jente som jeg har mistanke ikke hadde det så bra. Hun var mye hos oss, litt krevende var hun jo, men vi satt grenser for hva som var ok her hjemme. Det var et par episoder hvor vi var nødt til sette ned beinet. Etter det var det ikke noe problem. Hun viste hvor grensene gikk.

Skrevet

Et barn som har det vanskelig hjemme men som er en venn av mins sønn vil møte åpent dør her. Og jeg ville eventuelt forsøke å hjelpe til, enten direkte ved å ta meg ekstra av barnet, eller ved å gi støtte til foreldrene eller evt. kontakte barnevernet.

Men jeg er ganske åpen på at jeg siler hvem som kan komme hjem til oss. F.eks. er jeg veldig skeptisk til at gutten som raserte huset vårt siste gang han var her og som slår sønnen min med jevne mellomrom på skolen (han er 4 år!) skal komme tilbake på besøk. Han har det ikke vanskelig hjemme, er bare fryktelig dårlig oppdratt og en skikkelig småkonge.

Nøkkelordet er "venn". Om Junior er blitt kompis med noen, kommer jeg til å strekke meg rimelig langt for at vennskapet skal utvikle seg videre. Og venner som sliter hjelper man. Men han får velge vennene sine selv, jeg presser han ikke til å være med noen bare fordi jeg synes han skal det. Så lenge han oppfører seg fint med alle på skolen får han velge hvem han leker med hjemme.

Anonymous poster hash: 07e3b...c80

Skrevet (endret)

Det kommer an på. En venninne av datteren min sliter jeg veldig med å ha kontroll på, jeg vet rett og slett ikke hva hun kan finne på, så der har jeg satt noen begrensninger. Også fordi hun gjør ting som datteren min ikke syns er greit. Her har jeg sagt i fra til læreren deres. Jeg bet at de har problemer hjemme.

En annen venninne er i fosterhjem sammen med broren sin som er veldig utagerende og dominerende, så hun har vi ofte hos oss for at hun skal få pause. Fostermoren kan ikke alltid kjøre henne på aktiviteter og slikt så det gjør jeg også :)

Endret av Major HotLips Houlihan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...