Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Jeg, min samkoernog våre to barn planlegger en ukes danmakrstur med broren min, hans samboer og deres to barn. Nå har det seg slik at de ikke vil reise i uke 29 for da venter søsteren til min svigerinne barn. (Hun venter i grunn barn i uke 28, men tenker litt på overtid) min svigerinne o hennes søster har et utrolig sterkt bånd, søsteren var med på begge fødselen til min svigerinne. De er utrolig sterkt knyttet sammen. Så de vil gjerne reise i uke 30. Men min samboer vil ikke reise i uke 30, for det passer ikke han. Grunnen til at det ikke passer han, er for han ønsker helst å reise første dag i hans ferie. Jobb, rett til Danmark og så litt ferie hjemme. Jeg mener vi skal ta hensyn til svigerinnen min og hennes familie da de faktisk har en god grunn til å ikke ville reise i uke 29 men i uke 30. Og jeg syntes det er feil (egoistisk) av oss (min samboer!!) og nekte å reise i uke 30 bare fordi han ikke syntes det blir komfortabelt nok! Hilken uke ville dere reist. Uke 29, så min samboer skal slippe og måtte dele opp ferien sin (altså ferie hjemme, Danmark, ferie hjemme) eller i uke 30 så sannsynligheten for at min svigerinne skal få være med på fødselen til sin kjære søster? Jeg stemmer for uke 30! Anonymous poster hash: 9f8a8...2a1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Dytter. Trenger seriøst råd! Gubben er døds-sur! Hi Anonymous poster hash: 9f8a8...2a1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Men hva om hun går to uker over termin da? Da har dere jo samme problemet? Det er vel ikke noe vi kan hjelpe dere med akkurat her. Dette må dere og den andre familien bli enige om. For så tett oppunder termin kan hun like gjerne føde alt fra uke 25-30. Dere kan jo ikke leve på vent på grunn av det? Anonymous poster hash: 93dd5...402
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Det skjønner jeg. Men det må ble enten uke 29 eller 30. Det er da leiligheten er ledig og vi har ikke funnet leilighet til samme pris som fortsatt er ledig. De hils trekke det ut så lenge som mulig, altså uke 30. Og det forstår jeg! Men ikke mannen. For det passer ikke han av "komfortable" grunner. Dere skal så klart ikke avgjøre når vi skal dra, ville bare vite hve dere tenkte... Hi Anonymous poster hash: 9f8a8...2a1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Jeg holder med mannen. Man er ikke garantert at svigerinnen har født, og da blir det bare enda mer surr... de avlyser og dere må dra alene osv. I tillegg så føler jeg selv som regel for å ha ferien minst mulig oppstykket for å kunne kunne koble mest mulig til feriemodus. Hvis jeg farter hit og dit får jeg ikke samme roen. Der er folk forskjellig, noen trenger lenger tid for å finne den roen enn andre. Hverken det ene eller det andre er feil, det er bare at vi er ulike. Trolig så er du en av dem som ikke føler samme behovet. Siden broren og samboeren er så avhengig av tredjepart ift hva de ønsker å gjøre i ferien så synes jeg det er bedre at dere ferierer hver for dere. Sorry - vet det ikke var det du ville høre Anonymous poster hash: 435d0...db7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Da hadde jeg reist i uke 30! Min søster fødte nylig, og det hadde vært uaktuelt for meg å reise vekk i en uke akkurat de to ukene rundt hennes termin. Vi er også veldig sterkt knyttet. Anonymous poster hash: 47abb...573
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Da hadde jeg reist i uke 30! Min søster fødte nylig, og det hadde vært uaktuelt for meg å reise vekk i en uke akkurat de to ukene rundt hennes termin. Vi er også veldig sterkt knyttet. Anonymous poster hash: 47abb...573 Det er det jeg prøver å fortelle min samboer. Men det eneste han klarer å komme med da er: jeg hadde vel driti om broren min skulle ha unge når jeg skulle på ferie. Den ungen er jo der når jeg kommer hjem igjen! Kjenner at jeg blir gal!!! Hi Anonymous poster hash: 9f8a8...2a1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Jeg holder med mannen. Man er ikke garantert at svigerinnen har født, og da blir det bare enda mer surr... de avlyser og dere må dra alene osv. I tillegg så føler jeg selv som regel for å ha ferien minst mulig oppstykket for å kunne kunne koble mest mulig til feriemodus. Hvis jeg farter hit og dit får jeg ikke samme roen. Der er folk forskjellig, noen trenger lenger tid for å finne den roen enn andre. Hverken det ene eller det andre er feil, det er bare at vi er ulike. Trolig så er du en av dem som ikke føler samme behovet. Siden broren og samboeren er så avhengig av tredjepart ift hva de ønsker å gjøre i ferien så synes jeg det er bedre at dere ferierer hver for dere. Sorry - vet det ikke var det du ville høre Anonymous poster hash: 435d0...db7 Neida, er glad for alle innspill Når vi booker leiligheten så må de være med... Eller, de har da allerede betalt sin del av leiligheten da den skal bersles på forhånd. De ville blitt med i uke 30, uten tvil. Men de vil ha så stor mulighet som mulig for p få med seg fødselen. Hi Anonymous poster hash: 9f8a8...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå