Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Når man tar EKG, sier den da noe om hvordan blodtrykket er? Reagerte på at legen ikke målte blodyrykket mitt når jeg var der, men lurte kanskje på om EKG sier noe om det? Anonymous poster hash: 42aa4...22b
Musemora Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Nei. Det sier ikke noe om bt. Det spørs litt på hva grunnen er til at du skulle ta EKG i forhold til å ta bt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Jeg tok EKG pga rask puls, ekstraslag, brystsmerter, svimmelhet og hodepine. EKG var normal, men har tenkt på om det kan være noe med høyt/lavt blodtrykk. Syns jo nå at det var slapt at han ikke målte blodtrykket.. Anonymous poster hash: 42aa4...22b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Man kan ikke måle blodtrykket direkte på EKG, men man kan se etter indirekte tegn på at man har gått med høyt blodtrykk over tid, feks ventrikkelhypertrofi. Anonymous poster hash: 07c34...8f6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Tja, sløvt at han ikke tok BT når pulsen var rask ja. Anonymous poster hash: 9edf1...e83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå