Gå til innhold

Hjelp! Foreldrepenger! Helt på bærtur, skjønner ingenting :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge nav skal jeg ha 8077kr i uken i foreldrepenger. Trekkes det så skatt av mnds beløpet? Blir noen tusen mindre enn vanlig, selv med 100% lønn.

Hvis jeg popper opp på NAV kontoret mitt, hjelper de meg med papirene da? :)

Anonymous poster hash: e2ed7...c76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge nav skal jeg ha 8077kr i uken i foreldrepenger. Trekkes det så skatt av mnds beløpet? Blir noen tusen mindre enn vanlig, selv med 100% lønn.

Sikkert bare meg, hvorfor får man foreldrepenger, noe jeg har gått glipp av?

Anonymous poster hash: afc37...813

Skrevet

Ifølge nav skal jeg ha 8077kr i uken i foreldrepenger. Trekkes det så skatt av mnds beløpet? Blir noen tusen mindre enn vanlig, selv med 100% lønn.Hvis jeg popper opp på NAV kontoret mitt, hjelper de meg med papirene da? :)Anonymous poster hash: e2ed7...c76

Sikkert bare meg, hvorfor får man foreldrepenger, noe jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: afc37...813

Når man er i permisjon og har jobb får man det

Anonymous poster hash: cc045...add

Skrevet

Ifølge nav skal jeg ha 8077kr i uken i foreldrepenger. Trekkes det så skatt av mnds beløpet? Blir noen tusen mindre enn vanlig, selv med 100% lønn.Hvis jeg popper opp på NAV kontoret mitt, hjelper de meg med papirene da? :)Anonymous poster hash: e2ed7...c76

Sikkert bare meg, hvorfor får man foreldrepenger, noe jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: afc37...813

Når man er i permisjon og har jobb får man det

Anonymous poster hash: cc045...add

Ok, følte meg litt dum nå nå:) Takk:)

Skrevet

Jeg var på navkontoret for å spørre om hjelp og fikk beskjed om at det var bedre å ringe å snakke med dem for de hadde bedre greie på det.

Skrevet

Uten å ha regnet på summen, men tenker ut i fra ukesbeløpet ditt at du kanskje tjener mer enn 6G i året?

Husk at NAV kun dekker opp til det.

Skrevet

Uten å ha regnet på summen, men tenker ut i fra ukesbeløpet ditt at du kanskje tjener mer enn 6G i året?

Husk at NAV kun dekker opp til det.

410.000 i året.

Mannen har 300.000 i året og fikk en oppgitt 6000 og noe i uken.

Fælt så innviklet, jeg gjør det sikkert verre enn det egentlig er. Har gjort dette før, men det er 6 år siden så husker ikke.

Skrevet

Ukes lønna di omregnes til en dagsats ved å gange opp med 52 og dele på 260. Du får da en dagsats på 1615 kr som vil bli utbetalt per virkedag (alle dager utenom lørdag og søndag) i måneden. Dette er brutto, så trekkes selvsagt skatt jmf skattekortet ditt.. 

Anonymous poster hash: 449b6...164

Skrevet

Forresten - hva slags papirer skal du ha hjep til? Skjønner det sånn at du har fått vedtak?? 

Anonymous poster hash: 449b6...164
Skrevet

Men om du har 410.000 i året stemmer jo dette helt perfekt. Hvorfor sier du at du før mindre i måneden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...