Gå til innhold

noen med barn med diagnoser her? adhd,autisme osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er hverdagen? Nettopp begynnt med ritalin på 7 åringen,så utroooolig spent på virkningen og hva man kan forvente:-)

Har dere noe støtte,hjelpestønad etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er under utredning, men siden jeg er spesialpedagog kan jeg si så mye: Ritalin virker med èn gang, man vil ikke måtte vente mange dager eller uker før man ser effekten. Den demper fra dag èn. Så dersom barnet har adhd, og begynner på den, men ikke endrer adferd med det samme er enten dosen alt for lav, eller så har ikke barnet effekt av ritalin. Ritalin skal seponeres etter maksimalt en mnd dersom uteblitt effekt etter opptrapping. Da kan man forsøke feks concerta for å se om den gir ønsket virkning. 

Forøvrig finner du mye god info her: 

http://www.adhdnorge.no/

Anonymous poster hash: 57607...c0e
Skrevet

Bupa sier de merker endring,jeg vet ikke:-) mulig jeg ikke tørr vente meg så mye:-)

Skrevet

Ritalin har reddet oss som familie. Ikke bare foreldrene, men gutten min (som har adhd) klarer seg mye bedre på hverdagen. Han klarer å leke med andre, sitte på skolen,kontrollere impulsiviteten, osv. Før var det bare kaos, kjefting fulgt av dårlig samvittighet og de andre barna var redd for han fordi han klarte ikke helt å styre seg og lekte litt for voldsomt...

Det er ikke alle som får samme effekten av ritalin. Mange må prøve seg litt frem og tilbake på forskjellige varianter (f. eks. concerta). 

Anonymous poster hash: dfa6f...bba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...