Nemo_ Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Er nå 5 uker igjen til termin, og gruer meg no veldig til fødsel!! Ble satt i gang med første, uten noe som helst tegn til modning! Fikk drypp fra 1cm åpning pga dårlig effekt av egne rier og hadde et smertehelvete fea den ene cm....Hadde håpet på litt mildere smerter hvertfall de første 5cm denne gangen og jordmor sier at det er de gjerne ved egne rier....Forrige fødsel tok også 26 timer fra riene begynte, helt forferdelig opplevelse vil jeg si!!!! Så nå begynner jeg virkelig å føle litt på fødselsangsten her :/
magica fra tryll Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Ja, jeg ble satt igang på termin første gang, da jeg ikke fikk gå over med tvillinger. Har hatt 4 fødsler etterpå uten igangsetting , men har gått over hver gang. Tatt modningsakupunktur etc for å komme i fødsel. Jeg er visst en treig ruger. Jeg hadde dårlig erfaring med igansetting, så ville helst unngå det etterpå. har faktisk gått opptil 17 dager over termin.(forøvrig min beste fødsel:)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Jeg håper også å slippe igangsetting neste gang Ble igangsatt og endte i hasteks. Håper VIRKELIG å komme i naturlig fødsel neste gang!! Anonymous poster hash: c924b...14e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Jeg ble satt i gang med nr 1 og skulle settes i gang med nr 2 også, men så startet det av seg selv 18 timer før igangsettelse Og 10 timer senere var han født.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Ble satt igang med nr.1 da egne rier aldri klarte med enn 4 cm. Denne fødselen tok 58 timer. Nr.2 startet av seg selv og varte 11,5 timer. Anonymous poster hash: 6a508...f23
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har to svært ulike opplevelser med å bli igangsatt. Jeg har visst svært lange svangerskap, men førstemann kom av seg selv dagen før jeg skulle bli satt i gang. (Det var jente & det har visst noe å si... De sier gutta er treigere & det stemte med meg Nr. 2 igangsatt 2 uker over termin, drømmefødsel - intenst men kun to timer, nr 3 igangsatt 10 dager over termin, var ikke moden & var på sykehuset i 3 døgn før vi var i gang, styrtfødsel. Laaaange dager & jeg husker jeg var livredd for keisersnitt! Poenget mitt, slapp av - det er ikke nødvendigvis noen sammenheng med forrige igangsettelse eller fødsel. Kroppen ver nå hva den skal gjøre & når den først blir trigget, så går det nok mye raskere. Lykke til Anonymous poster hash: 8db56...a99
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Jeg ble igangsatt med nr 1 (2 uker overtid), og hadde en ganske normal fødsel (ca 13 timer). Det var planlagt å sette igang nr. 2 på termindatoen (pga stor baby). Jeg syntes det var helt greit, for jeg er litt redd for å gå for lenge over tida... Men så gikk vannet 1 uke før termin i steden. Morkaka hadde begynt å løsne, så da ble det keisersnitt. Og det gikk helt fint det også : ) Lykke til! Ingen fødsler er like. Krysser fingrene for at du får en lettere fødsel denne gangen : ) Anonymous poster hash: f4a37...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå