Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Hun står frem i fullt alvor i Dagbladet og sier at det ikke er smertefullt for babyer å få tenner. Er dere enig? For meg virker hun som en litt hard, usympatisk bedrevitende helsesøster. Dessverre er det alltid henne og Karin Naphaug som får uttale seg om barn og søvn. http://m.db.no/2014/01/08/tema/mammanett/foreldre/sovn/sovn_og_barn/31156221/ Anonymous poster hash: 0d49e...6cf
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Hahahaha! Ikke smertefullt å få tenner? Ja, det var jo også et gullkorn! Ene barnet mitt hadde voldsomme smerter ved hver tann hun fikk, og jeg selv kan faktisk huske at jeg hadde vondt da den ene visdomstannen min kom for 5-6 år siden. Anonymous poster hash: c334e...e64
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Hehe.. gamle høgskolelektoren min. Anonymous poster hash: 80bb5...335
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Vel er sikkert ikke vondt for alle,min reagerte ikke i hele tatt,så er vel både sant og ikke sant det hun sier Anonymous poster hash: a1496...8bf
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Ja, jeg kan også huske det. Klart det gjør vondt når noe bryter gjennom tannkjøttet. Man må ha sterke smerter for å forstyrre søvnen? Hæ? Bare jeg føler litt ubehag et sted, så går det utover min søvn. En baby vet jo ikke hvorfor det gjør vondt heller. Tror jeg sender dama en mail. Hi Anonymous poster hash: 0d49e...6cf
Siamese Hellhound Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Ehm, jeg er på femte natta med dårlig og avbrutt søvn pga tenner hos både baby og treåring som hyler i smerte, så hun kan godt ta seg en bolle. Rart at en av de fremste ekspertene vi har er så kunnskapsløs.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Vel er sikkert ikke vondt for alle,min reagerte ikke i hele tatt,så er vel både sant og ikke sant det hun sier Anonymous poster hash: a1496...8bf Samme her. To av mine tre barn har ikke vært plaget med tenner. Men og gå ut å si at det er normalen høres veldig rart ut. Bolle sier jeg og. Anonymous poster hash: 016a8...426
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Da blir det bolle på'a Nina. Hoho! Anonymous poster hash: 0d49e...6cf
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Bolle er godt det skal jeg si deg! Anonymous poster hash: 36395...d37
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Seriøst? Hvor dum går det an å være? Det er som at si at alle mener at blå er den fineste fargen i verden... Anonymous poster hash: c2e43...7ab
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Ingen av mine 3 barn eller mine 8 nevøer og nieser har noengang vært plaget av tenner... Rart at det bare plager dem om natta...? Anonymous poster hash: 86442...5b4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Er det overraskende da? Kvaliteten på både sykepleie-og helsesøsterutdanningen har fallert de siste år. Lærerne der har jo ikke sett en pasient på mangfoldige år og skal lære bort til studenter. De er mer opptatt av å forske enn av å tilegne seg klinisk erfaring. Latterlig! Anonymous poster hash: 90a64...46e
☆☆☆ Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Må ærlig innrømme at det første eg merka sv tennene var merke i puppen etter amming. Før siste hjørnetanna var ho litt furten, men det kan vere tilfeldig. Men den var heller ikkje noko ho gadd å våkne for. Til gjengjeld har ho sikla som ein foss i periodar, og stikk fingrar i munnen. Håpar vi er like heldig med nr 2.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Men Ståle Pallesen er flink og har mye klokt å si om søvn. Anonymous poster hash: 90a64...46e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Det er jo en del som sier at tennene kommer pga feber/infeksjon, og at feberen ikke kommer pga tannfrembrudd. Mulig feber/infeksjon da feiltolkes som tannfrembruddssmerter. Anonymous poster hash: 90a64...46e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Min er plaget både på natt og dag. Har masse "søvnforstyrrelser" hver gang tenner er på vei og er blid, fornøyd og sover uten problem med en gang Tanna er ute. Og vi lar han til og med få komme inn i stua av og til når det er virkelig ille - likevel forventer han ikke å få komme opp ellers. Jeg er ikke fan av hverken misvær eller pallesen(som ikke engang kan forskjellen på kausualitet og korrelasjon - noe som er ganske elementært når han konkluderer som han gjør). Har mye jeg skulle sagt om de to, men orker ikke å skrive lange utgreiinger i dag. Anonymous poster hash: 74e5d...d98
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #18 Skrevet 8. januar 2014 Ingen av mine 3 barn eller mine 8 nevøer og nieser har noengang vært plaget av tenner... Rart at det bare plager dem om natta...? Anonymous poster hash: 86442...5b4 Eh.. Det er jo ikke bare natten da, men søvnen blir naturligvis mye dårligere om natten når barnet har vondt. Min ene (av fire) var ekstremt plaget, hun sutrer hele dagen, spiste nesten ikke og hadde løs mage i 1-2 uker for hver tann. Anonymous poster hash: c334e...e64
.Lillemy. Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 Eldstemann var ikke plaget når han fikk tenner men minstemann var veldig plaget ved tannfrembrudd, minste har fått 11 tenner og har vært helt umulig på både dag og natt ved tenner.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 Selvsagt har noen unger vondt når de får tenner. Min fikk veldig, veldig vondt noen dager før tennene brøt igjennom.. Var sikkert vondt om dagen også, men især om natten våknet han opp hylskrikende og tok seg til munnen. Var jo ingen tvil hva grunnen til smertene var. Smerte er faktisk ekstremt indivduelt. Hva som vondt for en person er ikke vondt for en annen. Å avfeie det at noen unger har smerter ved tenner er bare tull. Mister dessverre all respekt for noen som uttaler seg så generelt. Men kanskje hun ble feilsitert? Håper det. Anonymous poster hash: 5b9f6...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå