Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Det kommer vel helt an på foreldrene? Om de klarer å samarbeide på en god måte og om de tenker barna først.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Det vil jeg ikke si, men at de ikke får en optimal oppvekst er jeg ganske sikker på. Anonymous poster hash: bda8e...f76
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Så lenge familien fungerer og alle er like mye verdt og inkludert i alt, får de en like bra oppvekst som andre.. Jeg har stesøsken og vi har alle hatt en fin oppvekst sammen og er som søsken. Men må ha vært en vanskelig oppgave for foreldrene våre.. Sette andres barn like høyt som sine egne... Tror ikke jeg hadde klart det. Anonymous poster hash: 96eee...e32
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Det er ikke den optimale familiesammensetningen nei, de aller fleste barn vil ha foreldrene sine sammen og slippe flytte mellom flere hjem med steforeldre, stesøsken, halvsøsken osv. Det er bare å spørre de unge voksne som selv har vokst opp i slike hjem, det blir flere av dem nå (jobber selv sammen med ungdom i 18-22 års alderen som har vokst opp med splittede hjem). Men det er ikke dermed sagt at det trenger være skadelig på noen måte, og for noen er det nok faktisk også det beste alternativet. Anonymous poster hash: 394f2...562
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Kanskje ikke alltid dårlig, men dårligere enn de som vokser opp i en harmonisk kjernefamilie. Mine, dine, våre barn, bonusforeldre, samvær etc....OFTE konflikter, barn må flytte hit og dit.... Ja, det er mange barn jeg har vondt av! Anonymous poster hash: cc427...327
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Det aller beste for barn er selvsagt om de vokste opp med harmoniske foreldre som elsket hverandre og barna sine og gjorde det beste for hele sin familie. Men for mange er det ikke slik det er, og da er det nok til tider bedre at foreldrene går fra hverandre. For noen ville vel så alternativet med at far og mor bodde alene resten av livet hvert det beste så de unngikk steforeldre og søsken, mens for andre ville dette bare lede til at de flyttet fram og tilbake hos foreldre som er ulykkelige og dermed ikke kunne være så gode foreldre som de burde. For noen kan dette med ste søsken og steforeldre føre til fysisk eller psykisk smerte for noen er det bare ikke optimalt og for noen kan det være fantastisk. Det kommer jo helt an på alle de involverte i gruppen rett og slett Men nei mine, dine, våre barn trenger ikke bety dårlig oppvekst på lik linje med at å vokse opp i kjernefamilien på ingen måte trenger å bety at man har en flott oppvekst. Anonymous poster hash: 38282...caa
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Det kommer vel helt an på foreldrene? Om de klarer å samarbeide på en god måte og om de tenker barna først. Sant det og det er det ikke mange som gjør... Anonymous poster hash: 19b08...754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå