mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #51 Skrevet 9. januar 2014 Nå skal man huske på at det vil alltid være mer til en historie enn det man leser på noen få linjer.. Ingen her aner hva denne saken handler om eller hva bv har lagt til grunn for å overta omsorg for barna. Hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #52 Skrevet 9. januar 2014 Huff... dette kan ikke være lett....kan jeg spørre hvorfor dere sa nei til det? Hi Hvis det er snakk om permanente hjelpetiltak, blir de fleste frustrerte etter noen år og ønsker bare å komme ut av det. Snakk om permanente og omfattende, forebyggende hjelpetiltak. Og du har vanskelig for å tro at de kan greie å fjerne barn som det ikke er noe galt med. Mange sier vilkårene for omsorgsovertagelse er så strenge. Har f.eks. lest her inne at dersom et barn blir badet regelmessig, kan bv ikke greie å fjerne barnet fra hjemmet. Anonymous poster hash: 172cb...e4c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #53 Skrevet 9. januar 2014 Skjønner selvsagt at det kan være frustrerende å gå med på div hjelpetiltak man ikke er enig i at man behøver,men vil tro grobunnen for å få gjennomslag for sin sak er samarbeid og velvilje.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #54 Skrevet 9. januar 2014 Samarbeid og velvilje, som igjen betyr mer makt til bv... Rettssystemet skal jo være et vern for foreldrenes rettssikkerhet. Men i dag er det ofte slik at foreldre blir dømt til hjelpetiltak, fordi dette blir sett på som kun positivt. Men det er ikke kjekt å bli påtvunget omfattende hjelpetiltak du ikke får bestemme selv. Og takker du nei til noen av forslagene, kan du snart bli stemplet som lite samarbeidsvillig. Anonymous poster hash: 172cb...e4c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #55 Skrevet 9. januar 2014 Ok...her kaller jeg en spade for en spade.... for ordens skyld...det finnes råtne epler over alt,i alle organ...denne gangen er det bv vi snakker om De fleste skjønner at bv tar ingen barn på timen,overtagelse av barn skal alltid være siste utvei i en sak. Selvsagt føles dette forferdelig for familien,men om man samarbeider med bv,og ikke lar dette bli en krig,viser ikke det at man setter barna først? Hadde bv bedt meg flytte,hjemmebesøk hver dag eller whatever for å kunne beholde barna,kan du være sikker på at jeg hadde gjort det. Så hadde jeg tatt opp kampen...bv er til for barna..de er ikke ute etter å straffe foreldre... Hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #56 Skrevet 9. januar 2014 Men hvis bv straffer foreldre for å si nei til forebyggende hjelpetiltak, viser ikke det nettopp at det er et autoritært system som ikke tar hensyn til barnets beste? Mener du det er riktig at et barn skal miste sine foreldre pga spekulasjoner om emosjonell omsorgssvikt? Anonymous poster hash: 172cb...e4c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #57 Skrevet 9. januar 2014 Men hvis bv straffer foreldre for å si nei til forebyggende hjelpetiltak, viser ikke det nettopp at det er et autoritært system som ikke tar hensyn til barnets beste? Mener du det er riktig at et barn skal miste sine foreldre pga spekulasjoner om emosjonell omsorgssvikt? Anonymous poster hash: 172cb...e4c Her tror jeg det ligger mer bak enn du klarer å innse selv. Anonymous poster hash: 6ff20...e9a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #58 Skrevet 9. januar 2014 Men hvis bv straffer foreldre for å si nei til forebyggende hjelpetiltak, viser ikke det nettopp at det er et autoritært system som ikke tar hensyn til barnets beste? Mener du det er riktig at et barn skal miste sine foreldre pga spekulasjoner om emosjonell omsorgssvikt? Anonymous poster hash: 172cb...e4c Dette. Man skal kunne takke nei, det skal ikke være en "sier de nei, så vil de ikke barnets beste"-holdning. BV-ansatte er bare mennesker, de også, og mange har forskjellige syn på hva en riktig form for oppdragelse er. Så fremt det ikke foregår OMSORGSSVIKT, synes jeg ikke BV har noe med noen som helst å gjøre. Anonymous poster hash: 58631...7f1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #59 Skrevet 9. januar 2014 Hvis bv mener hjelpetiltakene er i barnets beste,er ikke dette for å straffe foreldre men hjelpe barnet. Husk at det heter barnevernet og ikke foreldrevernet. Mener ingen barn skal miste sine foreldre pga spekulasjoner uansett.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #60 Skrevet 9. januar 2014 Og selv når hele bv er enige om at en familie må ha omfattende og forebyggende hjelpetiltak, fordi det er en eller annen svakhet ved foreldrene, er det dermed riktig at alle familier det "er noe med" skal være bvs slaver? Virker som systemet ønsker å straffe uføre foreldre for at de fikk barn, og dersom de uføre foreldrene ikke klarer kjøret i lengden, er det ikke så dumt det heller. Det viser bare at bv hadde rett i utgangspunktet, og barna blir reddet fra de antatt fæle foreldrene. Anonymous poster hash: 172cb...e4c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #61 Skrevet 9. januar 2014 Vi har alle våre styrker og svakheter la meg bare begynne med det. Dessuten kan uføre være like ressurssterke som folk i jobb. Meeen og her kommer ett stort men... Alle barn som har foreldre som ikke klaren sin rolle som foreldre fortjener hjelp!! Hvis jeg bruker samme formulering som deg, "familier det er noe med" og dette dreier seg om at dette noe er noe som går utover barnas ve og vel... vet du.. da er bv på rett plass.. hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #62 Skrevet 9. januar 2014 Om det går ut over barnas ve og vel? Her er du igjen inne på om det er noe "galt" med barna. Og bv vil alltid mene at barn i en del familier blir utsatt for emosjonell omsorgssvikt. Vi er da tilbake til spørsmålet om dette er reell omsorgssvikt. Jeg utelukker ikke at en del barn faktisk ikke blir snakket til av foreldrene, eller at de alltid blir snakket til i en irritert tone. Men at det offentlige skal klare å skille ut hvem dette er, er helt usannsynlig. Kanskje barna til de offentlig ansatte ville hatt mangt å si om måten de blir tilsnakket på. Anonymous poster hash: 172cb...e4c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #63 Skrevet 9. januar 2014 Emosjonell omsorgsvikt er like reel som annen omsorgsvikt....
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #64 Skrevet 9. januar 2014 Jeg synes i hvertfall at det er viktig at de finnes... barnevernet:-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #65 Skrevet 9. januar 2014 ADHD mor kan Vente seg en bekymringsmelding fra 👼 Anonymous poster hash: 7b277...12c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #66 Skrevet 9. januar 2014 Det må du gjerne gjøre:-) frykter ingenting fra bv sin side,sitter her og er veldig trygg på meg selv og min mammarolle:-)
mamma_til_verdens_beste Skrevet 9. januar 2014 #67 Skrevet 9. januar 2014 ADHD mor kan Vente seg en bekymringsmelding fra Anonymous poster hash: 7b277...12c Du virker helt besatt og gal, du som henger ut vedkommende som hele tiden bruker ikonet. Mange tråder her nå. Skjerp deg!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #68 Skrevet 9. januar 2014 Har blitt fratatt barnet pga "emosjonell omsorgssvikt". Dvs at det ikke var noen reell omsorgssvikt, men at de føler seg veldig bekymret og de har null tro på oss som foreldre, siden vi sa nei til hjelpetiltak. Dette har dessverre foreløpig gått gjennom i retten. Anonymous poster hash: 172cb...e4c Og dette er grunnen til at jeg frykter barnevernet. Anonymous poster hash: 58631...7f1 Enig. Anonymous poster hash: 47031...222
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #69 Skrevet 9. januar 2014 Tenker mange av de som får hjelp av bv får god hjelp jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #70 Skrevet 9. januar 2014 Emosjonell omsorgsvikt er like reel som annen omsorgsvikt.... Enig. At barna ikke får den støtte og omsorg de trenger må ikke være mat og klær men kan være alt av nærkontakt, oppfølging, støtte, oppdragelse etc. Minst like ille. Hilsen psykolog. At saken til hun lenger opp også har gått igjennom i retten sier vel sitt om at det er mye som ikke kommer frem her. Ingen rett kan dømme omsorgsovertagegelse på grunn av en påstått emosjonell omsorgssvikt. Anonymous poster hash: e262f...3b0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #71 Skrevet 9. januar 2014 Er vel slik at alle saker har 2 sider og 2 parter har og forskjellige syn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå