Gå til innhold

Venninnen min klager litt over at ikke jentene våre leker så mye sammen lengre.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begge døtre på 9 år. De har vært perlevenner siden barnehagen, men nå har en tredje jente også blitt med i "gjengen". Det er jo vel og bra, men det funker dårlig med et trekløver for dem.

Nå er det blitt slik at min datter og den nye jenta er blitt bestevenner. Det er jo veldig leit for hun som nå melder seg litt ut, og jeg prøver på alle mulige måter å få min datter til å inkludere henne også. Men den "nye" vil ikke ha denne med, slik jeg har forstått det. Jeg sier til jenta mi at det fort kan slå tilbake på henne, dersom hun er med på å utelate noen fra lek osv. Vi voksne er klar over det, og prøver å ta tak i det.

Men jeg stusser litt over en ting. For datteren min har mange ganger sagt at hun er lei av at det alltid er hun som må ta initiativ til besøk og lek, når det kommer til den gamle venninnen hennes. Og det er sant, det er alltid vi som spør. Den nye venninnen er anderledes. De ringer og spør like mye som oss. Så det blir litt likt, og det synes datteren min er topp.

Det jeg synes er rart, er at min venninne aldri kommer på at de selv kan ta noen initiativ. Jeg spurte dem hva de hadde gjort i jula, og de hadde ikke gjort noe. Ungene hadde bare vært hjemme, ingen besøk. Så jeg lurer litt på hvordan jeg skal få henne til å skjønne at de selv også må spørre om å leke sammen. For jenta mi synes det er kjedelig at det alltid er hun som må ringe.

Jeg kjenner henne ikke så godt at jeg kan spørre henne rett ut føler jeg. Er redd hun skal ta det feil opp.

Anonymous poster hash: cce6c...e1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare benytt anledning neste gang hun "klager", og da svare med: "Jeg tror det er fordi at xx er litt lei av å alltid være den som ringer og tar kontakt." og så ser du hva venninnen din svarer på det. Noen ganger må man bare tørre å være ærlig.

Anonymous poster hash: 30a80...deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...