Gå til innhold

Vondt i halebeinet etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødsel for 7 mnd siden hadde jeg skikkelig vondt i halebeinet. Klarte ikke å sitte lenge om gangen, for da ble det ubehagelig og vondt. Heldigvis gikk det over etter noen uker. Men nå har det plutselig kommet tilbake igjen! Klarer ikke å sitte lenge om gangen, for da blir det ubehag i halebeinet. Normalt eller?

Anonymous poster hash: 52a90...028

Skrevet

jeg hadde også veldig vondt i halebeinet noen uker etter fødsel, men har ikke hatt det siden (22 mnd siden). Jeg ville tatt det opp meg legen. Sannsynligvis får du nok bare beskjed om å ikke sitte mye - evt på badering e.l. for å avlaste benet. Kan hende du har fått en brist under fødsel, og at du har bristet på nytt. Mulig de vil ta et røntgen for å se om brudd.

Uff, vet hvor vondt det er - all min sympati!

Anonymous poster hash: 475da...84a
Skrevet

Enig i at du bør få tatt et røntgenbilde av det for å utelukke brudd først.

Hvis det ikke er brudd så anbefaler jeg deg å kontakte en kiropraktor, manuell terapeut eller naprapat. Det hender nemlig at halebenet kommer litt ut av stilling, og det kan gi masse smerter. Da hjelper det å justere det på plass. Da må terapeuten på med hanske og en finger inn i anus. Men hvis det er det som er problemet så er det verdt det! Jeg hadde det for mange år siden, greide nesten ikke å sitte, masse smerter. En manuell terapeut manipulerte/justerte halebenet mitt 2-3 ganger, og etter det har jeg vært helt bra! :)

Anonymous poster hash: 3e29b...9dc
Skrevet

Tusen takk for svar!:) Skal få ordnet meg legetime for å få det sjekket ut. Finger i anus? Wæææ, får håpe det kan løses på andre måter:)

Anonymous poster hash: 52a90...028

Skrevet

Ta turen til legen, dette er ikke normalt etter 7 mnd.

Anonymous poster hash: abe1d...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...