Gå til innhold

Nå går vekta nedover så lett som bare det! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på Grete Roede nettkurs i 7 uker frem til jul, så da kom jeg godt i gang med trening - fikk litt muskler, og kontroll på kalori-inntaket. Gikk ned 3 kilo og en del cm.

Har etter det fortsatt et omtrentlig likt kosthold som da, men uten å veie maten. Og så har valpen min blitt stor nok til å gå turer, så da jeg veide meg i dag hadde jeg gått ned ytterligere 2 kilo i jula (uten å slanke meg)!!

Jeg tror det er hovedsakelig HUNDEN som er forklaringen, altså - kan ikke skjønne annet, for jeg har ikke hatt så mye tid til trening i julen og etterpå.

Pluss at jeg har vent meg til å proppe meg med grønt når jeg får sjansen, og å ikke få panikk sev om jeg må litt sulten en stund innimellom.

Anonymous poster hash: f4213...c94
Skrevet

Så det kan være en idé  å rett og slett skaffe seg en hund.

For min del har den dørstokk-mila ofte vært den vanskeligste å forsere. Og med en hun er man jo nødt til å gå tenfor døra, så da kan man jo like godt ta på seg treningstøy og gå en skikkelig tur når man først er ute.

Andre som plutselig har sett lyset" mht vektkontroll?

Hva var din måte?

hi

Anonymous poster hash: f4213...c94
Skrevet

Sluttet og bry seg om vekta,- finne trening man liker og fokusere på delmål innenfor den treningsformen...Det kan være øke armstyrke, lårstyrke,- eller som meg,- og greie og jogge 2mil uten stopp (halvmarathon)..Mye morsommere og enklere målbart og ha slike måt...Gå fra1 armheving til 20 kan være et annet...Eller fra 5 spensthopp til 30 et annet...

Viktig er at man synes treninga er ok, eller aller helst,- man koser seg...Mine joggeturer er ikke bare trening,- men egentid, egenpleie.. Tid til og tenke på ting jeg ellers ikke har tid til og tenke på og ikke minst, tid til ikke tenke i det hele tatt om det ellers i hverdagen er litt stress.. Jeg lytter til den musikk jeg liker, eller lytter til naturen. Jeg kan presse meg til blodsmaken kommer i munnen, eler jeg bare jogger rolig, så lenge jeg ønsker....Som kan være 2 timer eller 30 min.. Det spørs litt på hvor mye tid man har til rådighet og dagsformen ,- og været!

I matveien går det på og tenke på at alt er lov, men ikke ALLTID! Jeg spiser det jeg vil fredager og lørdager, resten av uka er det sunn mat og regelmessige måltid. Og ikke dårlig samvittighet om det blir ei skål popcorn eller sjokolade på en onsdag...Man blir ikke feit, syk eller i dårlig form av det! Men får man dårlig samvittighet...... Da er jo hele gleden med kosen ødelagt....

Og det er nok der hunden og vekta di HI kommer inn. Du har rett og slett fått fokuset bort fra vekt,- og tenker mer på og komme deg ut,- nyte hunden og spise sundt for og føle deg vel...Hjernen og kroppen vet egentlig veldig godt hva den vil gjøre og trenger av næring,- dessverre så styrer øyne, dårlig samvittighet og viten om alt man BURDE gjøre og ikke gjør og motsatt ofte oss vekk fra det kroppen prøver si oss. Om vi slutter og tenke på innmari mye på hva man burde og ikke burde spise/gjøre, så ordner mye seg selv...

Lykke til videre,- ikke med vekta (den vil komme,- og holde seg av seg selv),- men et sundt og godt liv :)

Anonymous poster hash: c7738...521
Skrevet

bestemte meg før sommeren i fjor at nok er nok. hadde ti kg ekstra sittende etter siste graviditet, og nesten ingen klær som passet. informerte nærmeste familie, slik at de ikke skulle mase om at jeg måtte spise kake o.l.  meldte meg inn i vektklubb.no, og holdt meg til kalorigrensen. ingen unntak, med mindre det var noe jeg hadde veldig, veldig lyst på. jeg trenger ikke en is etter middag selv om sola har tittet frem.. 

rocket rockering, tok lett styrketrening på stuegulvet og ryddet tid til tur annenhver kveld.

tok ti uker og har holdt vekta siden :)

Anonymous poster hash: 722f8...509
Skrevet

Her ble alt bedre når jeg fant riktig kosthold :-) Lykke til med vekt nedgangen! :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...