Gå til innhold

Hvor i Oslo-området er det best å bo med barn/ungdommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bodde tidligere på Kjelsås. Hyggelig område, kort til marka og grei avstand til sentrum. Trikken tar nokså lang tid, men det er godt innenfor sykkelavstand. Det er imidlertid dyrt å etablere seg der og de høye prisene gjør selvfølgelig noe med den sosioøkonomiske statusen til befolkningen. Det var lite sånn Louis Vitton-press, men helt klart press på treningsutstyr og veldig mange fedre som syklet Birken og mødre som løp halvmaraton. En del folk som har arvet huset til foreldrene, så en viss blanding av akademikere og håndverkere. Svært lav innvandrerandel, for lav for min smak.

Nå bor vi på Kolbotn, lengre unna sentrum i antall kilometre, men kortere tid med toget inn til byen enn det trikken tok ned. Det er et økende prisnivå her også, så befolkningen her er også nokså homogen, men allikevel mer blandet enn på Grefsen/Kjelsås. Jeg ønsker ikke å oppdra snobbete unger og tror kanskje det kan gå bra med å bo der vi bor nå. Det er svært gode skoler og mange barn som følges godt opp hjemme. Færre au pairer enn på vestkanten, men allikevel litt for mange som er mer opptatt av karriere enn av familie. Litt for få innvandrere her også. Kort vei til sjøen og gode turmuligheter hvis det er relevant.

Anonymous poster hash: b1608...b9c

• 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Skrevet

Flere? 

Anonymous poster hash: 82b7d...2e5
Skrevet

Hvis jeg hadde ubegrenset økonomi og skulle kjøpe i Oslo ville jeg tenkt på områder som Ullevål Hageby, Blindern, Tåsen og Nordberg.

Her bor det veldig mye ressurssterke folk, uten at det materielle står like mye i fokus som i endel andre vestkantbydeler.

Nordstrand er jo også kjempefint.

Dette var som å høre meg selv😊 Det er nettopp disse som er "drømmeområdene" mine i Oslo. Bor på St Hanshaugen og det er utrolig flott å bo her også (eneste jeg savner innimellom er vel i grunn en liten hage..). Anbefales!

Anonymous poster hash: 07148...86e

Skrevet

Jeg synes Bøler er kjempefint! Bor i Groruddalen nå da, og det er fint her og :)

Anonymous poster hash: 99c5a...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...