LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. januar 2014 #26 Skrevet 8. januar 2014 Kjører avvenning jeg også. Gikk fint i høst, men etter jula er jeg på glattisen igjen. Jeg har aldri drukket så mye som deg da, HI, en 1,5l flaske holder i 2 dager med mitt vanlige forbruk. Men det er jo ikke spesielt sunt. Så nå har jeg begynt på'n igjen med at jeg drikker vann med sitron på dagtid, og kun koser meg med et glass PM på kvelden. Etterhvert skal jeg gå ned til annenhver kveld, tredjehver osv, inntil jeg kun drikker det i helgene. Jeg må også trappe ned slik som deg, ellers greier jeg det ikke. Og så MÅ jeg "ha lov til" å drikke litt i helgen eller i selskap osv.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #27 Skrevet 8. januar 2014 Tenk hvor mye du sparer per år... Om en flaske i snitt koster 20 kr og du drikker kanskje 350-400 flasker i året sparer du nå 7000-8000 kr. Og til deg som kuttet røyking, brus og godteri: du kan jo for en periode legge de pengene du ville brukt på dette i en krukke på kjøkkenet eller sette dem over på en egen konto i nettbanken. Da var sydenturen i boks tenker jeg :-) Anonymous poster hash: 5bb44...ef0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #28 Skrevet 8. januar 2014 Er i samme situasjon som deg. Bare at jeg har vært tørrlagt i 5 dager og 22 timer :-) Men, tro meg... Hodepine skal du få slite med hvis dette har vært eneste koffein kilden du har hatt. Hos meg begynner det så vidt å trappe ned no. Men, det har vært så ille at jeg har kastet opp. Jeg har faktisk valgt å ha en 1/2 l med cola tilgjengelig. Pepsi max tør jeg ikke røre igjen. Da er det direkte tilbake på vannvognen igjen. Men, dette klarer vi :-) Anonymous poster hash: 5b932...d85
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #29 Skrevet 8. januar 2014 Er i samme situasjon som deg. Bare at jeg har vært tørrlagt i 5 dager og 22 timer :-) Men, tro meg... Hodepine skal du få slite med hvis dette har vært eneste koffein kilden du har hatt. Hos meg begynner det så vidt å trappe ned no. Men, det har vært så ille at jeg har kastet opp. Jeg har faktisk valgt å ha en 1/2 l med cola tilgjengelig. Pepsi max tør jeg ikke røre igjen. Da er det direkte tilbake på vannvognen igjen. Men, dette klarer vi :-) Anonymous poster hash: 5b932...d85 He He. Når det var snakk om feil bruk av uttrykk Anonymous poster hash: 77c27...be7
Håpet ble virkelighet! Skrevet 8. januar 2014 #30 Skrevet 8. januar 2014 Jeg er Pepsi max fri på tredje døgnet så føler med deg og de andre i tråden, de først to dagene hadde jeg en hodepine av en annen verden, huff a meg, men noe bedre i dag! Har nesten en 1 1/2 liter pepsi max stående i kjøleskapet så blir kanskje litt i helga, men skal ikke kjøpe inn mer! Dere andre som har kuttet helt, merket dere noe i forhold til vektnedgang/ søtsug? Jeg skal ned 15 kilo i år (igjen..!?) og håper veldig at bla å kutte brusen skal hjelpe meg...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #31 Skrevet 8. januar 2014 Wow, så mange som drikker brus! Jeg drikker bare vann. Synes det er usunt med juice til og med. Her drikker juice i helgene og brus bare av og til når vi er ute på restaurant. Da er det liksom lov. Anonymous poster hash: 298f9...d4d
Håpet ble virkelighet! Skrevet 8. januar 2014 #32 Skrevet 8. januar 2014 Wow, så mange som drikker brus! Jeg drikker bare vann. Synes det er usunt med juice til og med. Her drikker juice i helgene og brus bare av og til når vi er ute på restaurant. Da er det liksom lov. Anonymous poster hash: 298f9...d4d Er nok mange som har dårlige vaner i forhold til brus, juice ol ja! Mitt mål er at vår familie blir som du beskriver - at vann er tørstedrikken og brus, juice og saft tilhører fest og restaurantbesøk, Har sklidd ut fullstendig hos oss i desember og 2 1/2-åringen sa idag at hun MÅTTE ha saft, men fikk da tilbud om vann eller melk, skjerpings er et must!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #33 Skrevet 8. januar 2014 Wow, så mange som drikker brus! Jeg drikker bare vann. Synes det er usunt med juice til og med. Her drikker juice i helgene og brus bare av og til når vi er ute på restaurant. Da er det liksom lov. Anonymous poster hash: 298f9...d4d det er der jeg vil være, om en stund. Juice drikker jeg kun i helgene. Og det skal skje med brus også. Fra februar. Den 1/2 literen med pepsi jeg hadde planer om er ikke drukket. Den står i kjøleskapet. Og jeg er stolt av meg selv for det. Anonymous poster hash: a3a6e...91a
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 8. januar 2014 #34 Skrevet 8. januar 2014 Jeg tenkte ikke over før jeg leste dette at jeg ikke har drukket Pepsi Max siden søndag..! (Pleier å drikke omtrent daglig, men ikke i de mengdene da). Jeg startet på mandag med å prøve å kutte godis i hverdagen og ha er "Grete Roede - kosthold" utenom (spiser vanligvis ganske sunt, men er en snoper). Er avhengig av sjokolade! Har ikke spist noe ennå ))) Og du over her som spurte om noen har merket noe på søtsuget etter de kutta Pm, så må jeg jo si: ja. Jaggu har jeg det gitt:) Tenkte ikke over det, men det er fullt mulig at det er pga PM ja! Det var en lørdag for et par, tre uker siden jeg satt med er et glass vann og kom plutselig på at jeg ikke hadde spist noe godis..! Jeg, på en lørdag?! Så ja, jeg føler det har en stor betydning!:-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. januar 2014 #35 Skrevet 8. januar 2014 Har prøvd før, men gitt opp. Siden jeg ikke klarer å slanke meg så har jeg i alle fall pepsi maxen mens jeg prøver Vil bare tipse deg om at det er en del som ikke greier å gå ned i vekt nettopp på grunn av lett-brus... Gjør som HI har gjort, kutt ned og erstatt det med vann med sitron, appelsin, bær i osv. Jeg tror du greier det! Kast deg med HI nå, så er dere to Anonymous poster hash: 1f909...b37 Har klart å gå ned 30 kilo med pepsi max så jeg skal klare det igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå