Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Det er mitt nyttårsforsett. Jeg vet at jeg ikke kan kutte rett ut, da sprekker jeg etter 2 dager. Har drukket MYE Pepsi Max HVER dag. Ca 1 liter på jobb og gjerne nesten 1 l hjemme om kvelden. Fysj. Greit nok det bare er onsdag i dag og jeg begynte på mandag, men jeg har kuttet kraftig ned. Fra å drikke 1 l på jobb, drikker jeg maks 1/2 l. Og hjemme drikker jeg maks 1/2 l. Det er minus 1 l per dag. Dette skal vare ut denne uken. Fra neste uke får jeg kun drikke 1/2 l på en dag. Uken etter får jeg drikke kun tre 1/2 l flasker i uken og så videre nedtrapping. Målet er å kun drikke litt på lørdagene. Nå er jeg så motivert, at jeg vet at jeg kan klare det. Flere som har å kutte ut Pepsi Max som nyttårsforsett??? Anonymous poster hash: a3a6e...91a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 nei,det klarer jeg rett og slett ikke...også ser jeg på det som noe positivt,for i stedet for å gå i skapet og finne noe godt,så drikker jeg max.slipper å legge på meg iallefall..! Men jeg drikker ikke like mye som deg.jeg prøver å holde meg til helgene(fre-søn)men blir fort litt i ukene også,ca 1/2 liter hver dag Anonymous poster hash: 6897d...6ca
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Anbefaler å kutte helt. Bytt med vann! Kjenner en som ble skikkelig syk av å drikke lettbrus og nå har blitt allergisk. Hun drakk mindre enn deg. Avhengigheten er psykisk, HI - det er ikke sukker eller noe i lettbrusen som man kan bli fysisk avhengig av. Anonymous poster hash: 5bb44...ef0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Anbefaler å kutte helt. Bytt med vann! Kjenner en som ble skikkelig syk av å drikke lettbrus og nå har blitt allergisk. Hun drakk mindre enn deg. Avhengigheten er psykisk, HI - det er ikke sukker eller noe i lettbrusen som man kan bli fysisk avhengig av. Anonymous poster hash: 5bb44...ef0 Om du leser innlegget mitt, så skriver jeg at jeg klarer ikke å kutte helt, da sprekker jeg. Om det er psykisk eller ikke, spiller ingen rolle. Jeg klarer det ikke. Og tro meg, jeg har prøvd flere ganger. Så nå har jeg funnet en måte som fungerer og som jeg har tro på at jeg klarer. Anonymous poster hash: a3a6e...91a
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Jeg har vært Pepsi Max fri i snart to år!! Jeg sluttet på dagen da vi skulle starte prøvingen. Jeg savner det overhodet ikke. Byttet over til bris/farris, og ble etterhvert så lei av det at jeg gikk over til vann. Ps jeg drakk opptil 3 l daglig. Jeg startet dagen med et stort glass Pepsi Max med limebit og isbit oppi. Dersom jeg la meg en kveld uten at det lå nok PM i kjøleskapet så ble jeg irritabel. Endret 8. januar 2014 av Ejlis81
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Så flink du er HI! Jeg skal kutte på cola zero. Har vært brusfri i to dager. Men det ble 0,5 l nå til lunsj Jeg er ovebevist om at det er noe i lettbrusen som gjør oss avhengige. Anonymous poster hash: 22922...b30
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Jeg kuttet ned fra 1,5 -2 liter om dagen til å kun drikke fredag,lørdag,søndag først. I januar i fjor kuttet jeg helt ut. Har kun brus om jeg skal ha en drink med det oppi og da ikke brus med kunstig søtning, men vanlig med sukker. Det går, men lurt å ta det gradvis. Anonymous poster hash: 77c27...be7
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Jeg prøver kutte ut brus/sukkerdrikk generelt utenom lørdager. Dag 2, kun kaffe og vann :)
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Har prøvd før, men gitt opp. Siden jeg ikke klarer å slanke meg så har jeg i alle fall pepsi maxen mens jeg prøver
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Når jeg var gravid drakk jeg kun brus med sukker i. Jeg fortsatte med dette en stund etter fødselen også. Men en dag drakk jeg pepsi max, og etter det fikk jeg et skikkelig SUG etter mer.Når jeg drakk vanlig cola, sprite osv hadde jeg aldri det samme suget etter brus. Da holdt jeg meg til et par glass i helgene. Anonymous poster hash: 22922...b30
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Jo det er avhengighetsskapende til deg over her, det er kofferten du blir avhengig av. Samme som kaffe. Anonymous poster hash: 409f4...f82
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Jo det er avhengighetsskapende til deg over her, det er kofferten du blir avhengig av. Samme som kaffe. Anonymous poster hash: 409f4...f82 kofferten? Anonymous poster hash: 22922...b30
Gjest ________ Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har ligget på 2 L cola/PepsiMAX !!!! Slutta 2 januar, får helt fint hvis jeg begynner dagen med svart kaffe men fredag og lørdag har jeg lov, men istedenfor å kjøpe 4pk 1,5 L på fredag blir det to halvlitersglasker, nå på fredag en PepsiMAX box siden de er 0,33
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Merker hodeverk pga sikkert lite koffein. Har bare drukket ca halv flaske fra 1/2 jeg kjøpte på jobb og ingenting hjemme. Drikker ikke kaffe, så tok litt saft. Var så lei av vann nå. HI Anonymous poster hash: a3a6e...91a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 samme her, fra hver dag, til kun helger! Anonymous poster hash: a8f58...a07
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Merker hodeverk pga sikkert lite koffein. Har bare drukket ca halv flaske fra 1/2 jeg kjøpte på jobb og ingenting hjemme. Drikker ikke kaffe, så tok litt saft. Var så lei av vann nå. HI Anonymous poster hash: a3a6e...91a Hodeverken går bort etter noe dager Anonymous poster hash: 77c27...be7
Gjest Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Har gått ned fra 5 bokser om dagen til 1 boks. Og når jeg drikker den, så kommer den dårlige samvittigheten og den oppblåste magen Men du har kuttet ut 1 liter og det skal du være stolt av
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #18 Skrevet 8. januar 2014 Har gått ned fra 5 bokser om dagen til 1 boks. Og når jeg drikker den, så kommer den dårlige samvittigheten og den oppblåste magen Men du har kuttet ut 1 liter og det skal du være stolt av er veldig fornøyd, selv bare etter 3 dager. Så nå er det vann men sitron, vann med agurk, appelsin, bare for å få noe med smak i løpet av dagen Anonymous poster hash: a3a6e...91a
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 (endret) 6 dager siden jeg drakk noe som helst brus sist, 9 dager siden jeg røyket sist og 8 dager siden jeg spiste godis sist Får legge til: Eneste suget jeg har, er suget etter pepsi max! Klarer meg uten røyken, og godiset er ikke så savnet det heller.. Men PM <3 Forferdelig å måtte klare å gå forbi det i butikken Får SÅ lyst på å kjøpe Endret 8. januar 2014 av <3Barn&Engler<3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 Jeg sluttet på dagen. Var innlagt på sykehus der de kun hadde Cola Zero og det liker jeg ikke. Kom hjem etter 6 dager og gledet meg syk til en iskaldt Pepsi Max. Tro det eller ei, jeg spyttet det ut. Smakte så fælt, æsj! Er sjeleglad jeg ble kvitt avhengigheten. Mannen er fremdeles hekta, men han ser hvor mye han drikker nå at han er alene om forbruket. Det ville han nemlig aldri tro at det var så mye. En 4-pakk med 1,5 l Pepsi holdt i max 2 dager hos oss. Anonymous poster hash: 56aa3...35c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #21 Skrevet 8. januar 2014 Så bra, HI - høres ut som om du har en god plan, og du er jo kjempemotivert og har allerede gjort en bra jobb. Du er på riktig vei nå Hvis du har frosne jordbær eller bringebær i fryseren så er det godt å ha dette i vann også Fortsett slik du gjør nå så er du snart fri for brusen. Du kommer etter hvert til å få en del helsegevinster også, eller i hvert fall unngå problemer i fremtiden! Så dette er vinn-vinn... du sparer masse penger og du får bedre helse og unngår fremtidige helseproblemer Anonymous poster hash: 1f909...b37
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #22 Skrevet 8. januar 2014 Har prøvd før, men gitt opp. Siden jeg ikke klarer å slanke meg så har jeg i alle fall pepsi maxen mens jeg prøver Vil bare tipse deg om at det er en del som ikke greier å gå ned i vekt nettopp på grunn av lett-brus... Gjør som HI har gjort, kutt ned og erstatt det med vann med sitron, appelsin, bær i osv. Jeg tror du greier det! Kast deg med HI nå, så er dere to Anonymous poster hash: 1f909...b37
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #23 Skrevet 8. januar 2014 Har prøvd før, men gitt opp. Siden jeg ikke klarer å slanke meg så har jeg i alle fall pepsi maxen mens jeg prøver Vil bare tipse deg om at det er en del som ikke greier å gå ned i vekt nettopp på grunn av lett-brus... Gjør som HI har gjort, kutt ned og erstatt det med vann med sitron, appelsin, bær i osv. Jeg tror du greier det! Kast deg med HI nå, så er dere to Anonymous poster hash: 1f909...b37 Det er umulig å legge å seg AV lettbrus, men det kan trigge lysten på mer mat/søtt og at man spiser mer. Anonymous poster hash: 5cd88...8bc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #24 Skrevet 8. januar 2014 Jeg var fullstendig avhengig. Frokost, lunsj på jobb, middag, ettermiddag og ut over kvelden. Gikk med store mengder! :/ En dag bare bestemte jeg meg for at denne dårlige vanen ville jeg ikke at mitt barn skulle starte med. Kuttet tvert. Nå går det i iskaldt vann som står i kjøleskapet og te med suketter. Er så glad denne dyre uvanen er vekke Anonymous poster hash: 17135...1ae
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #25 Skrevet 8. januar 2014 Det er umulig å legge å seg AV lettbrus, men det kan trigge lysten på mer mat/søtt og at man spiser mer. Anonymous poster hash: 5cd88...8bc Jeg skrev "på grunn av" lett-brusen... Men det blir egentlig et definisjonsspørsmål bare. Lett-brusen inneholder ikke kalorier, så isolert sett så kan man ikke legge på seg av den. Men, koffeinen og andre stoffer i brusen kan forstyrre hormonbalansen og blodsukkeret, noe som fører til at man får økt behov for "påfyll" og dermed gjerne spiser mer. Vi er egentlig enige. Jeg synes det blir unødvendig flisespikking når det er brusdrikkingen som fører til at mange ikke greier å gå ned i vekt. Om det da er av brusen i seg selv man legger på seg/ikke greier å gå ned i vekt, eller om det er på grunn av brusen..... resultatet er det samme.... Anonymous poster hash: 1f909...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå