Gå til innhold

Hvorfor sender du barnet ditt i barnehagen kun i ullundertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gratulerer med årets teiteste innlegg!

:men for å svare deg siden du tydeligvis har vanskelig for det;

Det er varmt. Pustende. Temperaturregulerende. Bevegelig.

Barna slipper å bruke tid og energi på å skifte fra blondekjoler og knickers som du sikkert kler ungen din i utfra innleggets kvalitet, og til klær som faktisk egner seg til aktivitet i bhg, de deler av året som krever det.

De ansatte er veldig fornøyd med at ungene får være så fri som de blir i godt kvalitetstøy.

Nå kan det jo være at du er en av disse skrullene som tar på ungene dine ullundertøy og trange jeans over, og DET er kanskje det mest klaustrofobiske jeg kan tenke meg.

Nei på jobben min så kler jeg meg pent. Men jeg sitter ikke på gulvet å bygger lego, løper i hinderløyper, og pmutselig må ut og må ha på en dress for da skal jeg hoppe i søla eller rulle meg rundt i snøen.

Du må være noe av det rareste. Kom igjen, kle gjerne ungene dine i nystrøkne klær med stivelse i, men jeg garanterer deg at personell og flertallet av foreldrene garantert tenker at du er en smule korttenkt og lite opplyst.

Lykke til med det da:)

Endret av *Lionesse*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg sliter litt med comboen "strømpebukse+genser/body" på større barn. Har selv aldri brukt strømpebukse på gutten (jepp, selv når han var baby), og strømpis uten noe utenpå blir litt for undertøypreget for meg.

Men her sendte vi gutten i bhg med ull-jobbebukse eller ullongs samt ullgenser og ullsokker. Valgte gjerne litt mørk farge så det ikke så like for undertøyaktig (også ser man ikke flekkene så godt). Brukte bare ull i bhg fra høsten og helt frem til mai-juni.

Anonymous poster hash: c2e8f...14b

Skrevet

Hvor ble det av HI??

Anonymous poster hash: b27bf...076

Jeg er her igjen nå.

Anonymous poster hash: ab744...ae5

Skjønner du nå hvorfor vi kler barna våre i behagelige klær?

Regner også med at du ikke leker, klatrer og er aktiv inne sammen med mange andre mennesker?

Tenk deg selv å ha på ullundertøy under vanlige klær inne når man i tillegg er veldig aktiv

Anonymous poster hash: b27bf...076

Folk gjør som de vil, folk er forskjellig! Jeg bare spør dere jeg... 

Gjest Julia1984
Skrevet

Prøv selv da, ha på deg ullundertøy under vanlige klær. Vær i et lokale med mange andre og var i masse aktivitet.

Skrevet

Det er BARN! Tror du barn bryr seg om at de går med ullundertøy? Når det gjelder barn, er det viktigaste at de er komfortable og passe varme!

Noen foreldre sender barna sine i barnehagen kun innført ullundertøy? Hvorfor?

Går dere rundt på arbeidsplassen i undertøy?

Anonymous poster hash: 7a388...b4e

Skrevet

Noen foreldre sender barna sine i barnehagen kun innført ullundertøy? Hvorfor?

Går dere rundt på arbeidsplassen i undertøy?

Så da kan jeg med god samvittighet kaste vinterstøvlene til ungen og sende henne i barnehagen med høyhælte sko, siden det er det jeg bruker? Tror du det er greit at jeg kler henne i tynne nylonstrømper, dressbukse og dressjakke også?

Synes plutselig synd på barn av folk som jobber som dykkere. Våtdrakt og svømmeføtter høres liksom litt slitsomt ut.

Haha! ;)

Skrevet

Fordi det er praktisk og fordi barna leker, løper, hopper og turner. Da er det best med myke, bevegelige klær som ikke er for varme.

Og ull er ikke for varmt????? Der tror jeg det er mange som velger å overse at barna er for varme fordi de vil følge "ull-trenden". Fordi de tror de blir dårlige foreldre av å ikke bruke ull på barna. Klør gjør det også. Fysj!

Anonymous poster hash: 61fff...def

Skrevet

Skal jeg sende ungen i sykepleier uniform eller skjorte og penbukse da, det er det jeg og mannen min går i på jobb?

Skrevet

Fordi det er praktisk og fordi barna leker, løper, hopper og turner. Da er det best med myke, bevegelige klær som ikke er for varme.

Og ull er ikke for varmt????? Der tror jeg det er mange som velger å overse at barna er for varme fordi de vil følge "ull-trenden". Fordi de tror de blir dårlige foreldre av å ikke bruke ull på barna. Klør gjør det også. Fysj!

Tynn ull er ikke for varmt og det virker temperaturregulerende. Ikke klør det heller. Ull er da vel ingen trend, for sauen har blitt brukt til klesproduksjon i årtusener.

Å si at ull ikke klør er vel en litt drøy påstand. Jeg kan ikke bruke noe som helst ull under noen som helst omstendigheter. Jeg jobber i barnehage, og har et par barn på min gruppe som blir fulle i utslett og klør som gale hvis vi trekker på de ulltøy

Anonymous poster hash: eec79...7c5

Skrevet

Tynn ull er ikke for varmt og det virker temperaturregulerende. Ikke klør det heller. Ull er da vel ingen trend, for sauen har blitt brukt til klesproduksjon i årtusener.

Ull-trenden, hehe :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...