Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #26 Skrevet 8. januar 2014 Min mamma er førskolelærer og pedagogisk leder og SKRYTER av foreldrene som sender ungene i barnehagen i bare ullundertøyet. "SÅ godt for ungene, mykt og passe varmt og utrolig praktisk når ungene skal ut". Selv drar jeg en myk bukse utenpå ullongsen deres, men skulle ønske jeg selv var mindre forfengelig på barnas vegne og følte det var "innafor" å sende de i barnehagen i bare ullundertøyet. Er jo nesten som genser og tights. Anonymous poster hash: 0cfc6...e44
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #27 Skrevet 8. januar 2014 I min verden heter det ikke ullUNDERtøy, men ulltøy. Jeg kaller ikke t-skjorter, singleter, langarmede bomullsgensere og tights for undertøy heller. Anonymous poster hash: 6d2f2...be7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #28 Skrevet 8. januar 2014 Noen foreldre sender barna sine i barnehagen kun innført ullundertøy? Hvorfor? Går dere rundt på arbeidsplassen i undertøy? Anonymous poster hash: ab744...ae5 Så da kan jeg med god samvittighet kaste vinterstøvlene til ungen og sende henne i barnehagen med høyhælte sko, siden det er det jeg bruker? Tror du det er greit at jeg kler henne i tynne nylonstrømper, dressbukse og dressjakke også?Synes plutselig synd på barn av folk som jobber som dykkere. Våtdrakt og svømmeføtter høres liksom litt slitsomt ut. HaHaHa! Godt sagt! Ser det for meg! Anonymous poster hash: 0cfc6...e44
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #29 Skrevet 8. januar 2014 Fordi de alltid tar av klærne jeg har tatt på utenpå uansett. Det er varmt å leke inne med dobbelt av klær. Anonymous poster hash: 31001...4ae
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #30 Skrevet 8. januar 2014 I min verden heter det ikke ullUNDERtøy, men ulltøy. Jeg kaller ikke t-skjorter, singleter, langarmede bomullsgensere og tights for undertøy heller. Anonymous poster hash: 6d2f2...be7 Ah! Anonymous poster hash: ab744...ae5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #31 Skrevet 8. januar 2014 Her jeg bor heter det så fint "oillkleia"... Ikke undertøy... Og om barnet hadde hatt en tynn bomullsgenser, hadde jo det blitt akkurat som å ha på ullskjorte? De er da like nært kroppen. Noen dager sender jeg i kun ullklær, og noen ganger blir det strømpebukse, joggebukse og genser :-) Anonymous poster hash: b87ad...038
Collette Skrevet 8. januar 2014 #32 Skrevet 8. januar 2014 Fordi barnehagen har bedt oss om det. Virker veldig fornuftig og veldig behagelig.
Pesta Skrevet 8. januar 2014 #33 Skrevet 8. januar 2014 Mine har klær utenpå ulltøyet, men tar det av når vi kommer inn i bhg. Kaldt å gå i bare stillongs ute, men inne blir det for varmt å ha dobbelt sett med klær.
BareMas Skrevet 8. januar 2014 #34 Skrevet 8. januar 2014 Men ullundertøy kan ikke vaskes på 60/95 grader da? Anonymous poster hash: ab744...ae5 Og så?Trenger vel ikke vaske vanlige klær på 60 el 90 gr heller. 40 gr holder lenge. Anonymous poster hash: 0fdee...79c Og så? Det er jo undertøy? Ullundertøy? Vasker ikke dere undertøyet på fra 60/95 grader da? Anonymous poster hash: ab744...ae5 Bruker vanlig undertøy under ulla, så ser ikke behovet for å vaske ulla på 60grader, holder at trusene vaskes slik. Når det kommer til ingens bekledning, så har hun bleier helt innerst, dessuten har jeg ofte på henne tynne bomullskjoler/bukser som er lette å leke i og å kle av når de skal ut, men ser ikke problemet ned å løpe rundt i kun ullundertøyet heller.
BareMas Skrevet 8. januar 2014 #35 Skrevet 8. januar 2014 Her jeg bor heter det så fint "oillkleia"... Ikke undertøy... Og om barnet hadde hatt en tynn bomullsgenser, hadde jo det blitt akkurat som å ha på ullskjorte? De er da like nært kroppen. Noen dager sender jeg i kun ullklær, og noen ganger blir det strømpebukse, joggebukse og genser :-) Anonymous poster hash: b87ad...038 Godt poeng! Vi har også ullkleia, istedefor undertøy, så det eliminerer jo faktisk hele problemstillingen
Gjest Julia1984 Skrevet 8. januar 2014 #36 Skrevet 8. januar 2014 Stakkars din unge, som da tydeligvis inne har ullundertøy under vanlige klær, INNE, hvor det både er varmt, mange barn og full aktivitet! Prøv selv og ga på ullundertøy under vanlige klær og vær aktiv på jobben i morgen.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. januar 2014 #37 Skrevet 8. januar 2014 Jepp, jeg går rundt i ullundertøy på jobb! Friluftsbarnehage
Gjest Smil:-) Skrevet 8. januar 2014 #38 Skrevet 8. januar 2014 Fordi det er praktisk for de ansatte og ikke for varmt for god gutten.Godt å bevege seg i. Nå har vi flere sett med fine ulltøy, tror ikke det er noen som blir støtet av det.
jostine Skrevet 8. januar 2014 #39 Skrevet 8. januar 2014 Det er det mest praktiske. Ser faktisk ikke på det ulltøyet som undertøy. De har da truse under! Forresten har barnehagen gitt informasjon om at de ser helst at hvis barna skal ha på seg ull, skal de ikke ha på seg klær over. Det hender riktignok at jeg tar på jenta en tynn, ermeløs kjole over. Dette er for å gjøre antrekket mer spiselig for hennes majestet, som er litt jålete. Likte den siste setningen der Hihi <3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #40 Skrevet 8. januar 2014 Jeg sender min 3åring i ullundertøy, eller superundertøy. Fordi jeg vil det skal være behagelig for han. Og når de skal ut er det bare å sette på seg flees/ull. Lettvindt. Og det er lettvindt når han skal på do.Jobber i barnehage selv, og jeg elsker at ungene har på ullundertøy i barnehage. Det virker så behagelig for den, og det er det nok. Stive klær, og tjukke klær kan lett hindre ungene i lek. PS; Man sammenligner ikke klær på barn og voksne! Ærlig talt, barn er barn, voksne er voksne, og barnehage er barnehage jobb er jobb. (jeg skulle ønske jeg kunne gå i ullundertøy, eller superundertøy på jobb i barnehagen.........) Anonymous poster hash: f2018...44f
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 8. januar 2014 #41 Skrevet 8. januar 2014 Ungen min går i ullundertøy ja! Tenk så deilig å få herje rundt kun iført det Enkelt når de skal ta på dress, ikke minst. Jeg får litt tics i øyet når jeg ser unger i stramme jeans og "pentøy". La ungene får bevege seg
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #42 Skrevet 8. januar 2014 Hvor ble det av HI?? Anonymous poster hash: b27bf...076
mamma_til_verdens_beste Skrevet 8. januar 2014 #43 Skrevet 8. januar 2014 Noen foreldre sender barna sine i barnehagen kun innført ullundertøy? Hvorfor? Går dere rundt på arbeidsplassen i undertøy? Anonymous poster hash: ab744...ae5 Jeg er heldigvis mer opptatt av at barnet mitt skal ha behagelige klær, framfor at han skal se så stilig ut bestandig. Ullundertøy + bukse og genser blir alt for varmt innendørs. Merkelig sammenligning egentlig...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #45 Skrevet 8. januar 2014 Hvor ble det av HI?? Anonymous poster hash: b27bf...076 Hi ville vel bare kaste ut en brannfakkel og klarte jammen å få oss på kroken. Anonymous poster hash: 5cb65...662
Englenemine Skrevet 8. januar 2014 #46 Skrevet 8. januar 2014 Fordi det er behagelig, det blir for varmt med tøy på utsiden ( hender de har bukser på utsiden siden de er flinke å slite hull på knærne ganske fort . ) og de skal ut i løpet av dagen, enkelt og greit med påkledning da. Reagerer mer på unger uten ull på vintern. ( uten allergigrunn) eller unger i upraktiske outfits som trenger full av/ påkledning fra upraktisk til ull før de skal ut hver dag.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #47 Skrevet 8. januar 2014 Hvor ble det av HI?? Anonymous poster hash: b27bf...076 Jeg er her igjen nå. Anonymous poster hash: ab744...ae5
Fru vims Skrevet 8. januar 2014 #48 Skrevet 8. januar 2014 For det første så er det ullundertøy ikke truse. Og for det andre så hadde det blitt veldig varmt med noe over der når barna skal leke inne. Og for det tredje så er det lettere for personalet når de skal ut. Da er det bare å ta på mellomlaget og dressen over der. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #49 Skrevet 8. januar 2014 Hvor ble det av HI?? Anonymous poster hash: b27bf...076 Jeg er her igjen nå. Anonymous poster hash: ab744...ae5 Skjønner du nå hvorfor vi kler barna våre i behagelige klær? Regner også med at du ikke leker, klatrer og er aktiv inne sammen med mange andre mennesker? Tenk deg selv å ha på ullundertøy under vanlige klær inne når man i tillegg er veldig aktiv Anonymous poster hash: b27bf...076
Jenny251210 Skrevet 8. januar 2014 #50 Skrevet 8. januar 2014 1. Fordi det er behagelig og bevegelig. 2. Fordi det er lett for ansatte å ta på fleece, ullfleece, mere ull osv utenpå når de skal ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå