Gå til innhold

Hvorfor sender du barnet ditt i barnehagen kun i ullundertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen foreldre sender barna sine i barnehagen kun innført ullundertøy? Hvorfor? 

Går dere rundt på arbeidsplassen i undertøy?

Anonymous poster hash: ab744...ae5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du ute iført fleecdress og vinterdress opptil flere ganger i løpet av arbeidsdagen din??

Anonymous poster hash: 5fe38...4b3

Skrevet

Hvis jobben min innebar å leke masse på gulvet, turne rundt, søle osv, så hadde jeg kanskje vurdert å gå i kun undertøy JA! :)

Anonymous poster hash: 264d0...7cd
Skrevet

Blir veldig varmt med ullundertøy under vanlige klær inne i barnehagen.

Jobber selv i bhg og må ofte ta av barna fordi de er kok varme.

Har du prøvd å ha ullundertøy under klærne ein hele arbeidsdag?        

Gjelder bare visst du har jobb inne da :P                              

Skrevet

Det er varmt, behagelig for barnet og praktisk å ha under andre klær når de skal ut. Barn i barnehagen har andre aktiviteter og andre behov enn jeg har på jobb, og jeg kler dem deretter.

Anonymous poster hash: 5cb65...662

Skrevet

Fordi jeg ikke ser på en langermet genser og bukse som undertøy. Undertøy for meg er truse/bh. Hva er forskjellen på en ullbukse eller joggebukse?

Anonymous poster hash: 6d2f2...be7

Skrevet

Det gjør jeg ikke. Men de går svært ofte i ullundertøy når jeg henter de. De har det godt og vart inne i vår barnehage, så å gå med ullunderøy og klær utenpå blir ofte veldig varmt. Gjør eg ingenting at barna ine går i bare ullundertøyet, så lenge de har det behagelig.

Her en dag såg jeg forøvrig (i en annen bhg) at en ansatt gikk kun i ullundertøy. Det syns jeg var litt på kanten. Om det var for å flashe sitt nye og dyre Kari traa vet jeg ikke, en jeg må si tanken slo meg.

Anonymous poster hash: 0fdee...79c
Skrevet

Men ullundertøy kan ikke vaskes på 60/95 grader da? 

Skrevet

Når min var ett år, og veldig varm av seg, gikk han kun i ullbody og strømpebukse i bhg. Men nå når han er større, liker jeg at han har på seg ei tynn ullbukse e.l. utenpå stilongsen.

Anonymous poster hash: 8f6ef...110
Skrevet

Fordi ho trivst med det og gir beng i kva ho har på seg? Hadde alle på jobb tassa rundt i ullundertøy hadde eg funne det heilt naturlig. Sjukepleiaruniforma er ikkje særlig stilgare (er jo berre ein uformelig pyjamas).

Når det er sagt, ho blir levert med bukse utanpå stillongsen, men personalet har vett til å fjerne tøy så ikkje ungen blir for varm utover dagen.

Skrevet

Og så?

Trenger vel ikke vaske vanlige klær på 60 el 90 gr heller. 40 gr holder lenge.

Skrevet

For barnehagen har gitt beskjed om det. Men de fleste foreldre skjønner at dette er og foretrekke både for barnet og de ansatte som hjelper på med påkledningen vær gang de skal ut. Hva er det du Hi ikke forstår?

Skrevet

Og så?

Og så? Det er jo undertøy? Ullundertøy? Vasker ikke dere undertøyet på fra 60/95 grader da? 

Skrevet

For barnehagen har gitt beskjed om det. Men de fleste foreldre skjønner at dette er og foretrekke både for barnet og de ansatte som hjelper på med påkledningen vær gang de skal ut. Hva er det du Hi ikke forstår?

Ingen beskjed her nei! 

Skrevet

Og så?

Og så? Det er jo undertøy? Ullundertøy? Vasker ikke dere undertøyet på fra 60/95 grader da? 

Truser vaskes på 60 gr ja. Men ullundertøyet er ikke inn ot underlivet på samme måte som en truse. ine barn har hvertfall truse under.

Jeg vasker heller ikke vanlige klær på 60 gr på den tiden av året da det ikke brukes ull el bomull som mellomlag

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Fordi ho trivst med det og gir beng i kva ho har på seg? Hadde alle på jobb tassa rundt i ullundertøy hadde eg funne det heilt naturlig. Sjukepleiaruniforma er ikkje særlig stilgare (er jo berre ein uformelig pyjamas).

Når det er sagt, ho blir levert med bukse utanpå stillongsen, men personalet har vett til å fjerne tøy så ikkje ungen blir for varm utover dagen.

Jobber du på Haukeland sykehus?

Skrevet

Jobber du på Haukeland sykehus?
Nei, men har samme sexy arbeidsantrekk som der..
Skrevet

På min jobb går jeg i penskjorte og dressbukse eller skjørt. Det vil jeg iallefall ikke sende barna i barnehagen i. Vurderer det slik at min hverdag og barna sin ikke er sammenlignbare

Skrevet

Nei vettu, på hytta vasser jeg også gjerne rundt i ullundertøy når jeg skal på skitur eller slikt. Hadde jeg hatt en jobb der jeg skulle leke på gulvet hele dagen og mange ganger ut og inn skal du se at jeg også hadde hatt på meg noe praktisk - ullundertøy eller treningstøy.

Mener du vi skal kle barna i dress, slips og stramme blyantskjørt fordi det er det mamma og pappa går i på jobb?? Stakkars barna dine!

Anonymous poster hash: 45966...d40
Skrevet

Ungen er varm av seg og trives best i det. Etter å ha levert med vanlige klær utenpå og hentet han i ullundertøy x antall ganger fant jeg det like greit å sende han dit i det han likevel går i hele dagen. Sender selvsagt med mer klær så de kan kle på ved behov.

Anonymous poster hash: d4c5f...506
Skrevet

Fordi barnehagen har bedt om det. Det gjør det mye letter for de.

Skrevet

Så da kan jeg med god samvittighet kaste vinterstøvlene til ungen og sende henne i barnehagen med høyhælte sko, siden det er det jeg bruker? Tror du det er greit at jeg kler henne i tynne nylonstrømper, dressbukse og dressjakke også?

Synes plutselig synd på barn av folk som jobber som dykkere. Våtdrakt og svømmeføtter høres liksom litt slitsomt ut.

Skrevet

Leverer hun med ullundertøy, og vanlig klær, men når jeg henter henne går hun bare rundt i ull. Så du må ikke tro at alle blir levert sånn....

Anonymous poster hash: 046fc...74b

Skrevet

Det er det mest praktiske. Ser faktisk ikke på det ulltøyet som undertøy. De har da truse under!

Forresten har barnehagen gitt informasjon om at de ser helst at hvis barna skal ha på seg ull, skal de ikke ha på seg klær over. 

Det hender riktignok at jeg tar på jenta en tynn, ermeløs kjole over. Dette er for å gjøre antrekket mer spiselig for hennes majestet, som er litt jålete. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...