Gå til innhold

Inspirert: Å dele opp par under bordsetting i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i en del bryllup og ikke opplevd at jeg og min mann har vært på hvert vårt bord. Noen ganger har vi sittet ved siden av hverandre, noen ganger ovenfor hverandre.

Så langt det er mulig har jeg også fått inntrykket av at brudeparet har sørget for at man kjenner minst en/et par man blir sittende på bord med.

Et bryllup jeg var i i sommer hadde brudeparet fått laget et lite hefte til hvert bord hvor det stod en liten presantasjon av de man satt sammen med. Da fikk man litt info om de og det var lettere å komme til prat med nye mennesker :)

Hvor vanlig er det splitte par?

Anonymous poster hash: fa531...592
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var det som var det vanligste. Har blitt splittet ofte, og har aldri reagert på det.

Anonymous poster hash: ba6f7...f75
Skrevet

Jeg bor i nord og er vant til store bryllup uten bordplassering. Har aldri vært i bryllup der man ble splittet, men nå har jeg heller ikke vært invitert i så mange bryllup heller. Synes det å tvangssosialisere gjestene sine er en stor uting. Vil folk bli kjent så kan de gjøre det på dansegulvet, i pausene og så videre. Mange av inngifte kjenner ikke brudeparet men er med som mannens/damas følge. Det blir da veldig utrygt for mange å være i et bryllup der du ikke kjenner noen, og bli plassert slik at du kun kan prate med helt ukjente mennesker.

Anonymous poster hash: e0812...6dc
Skrevet

Jeg har aldri blitt splittet fra mannen min i bryllup. Det hender i bursdagslag eller lignende, og jeg synes ikke noe om det, for å være ærlig. Jeg sier selvsagt ingenting, men tenker mitt. Og jeg har faktisk tilgode å møte noen synes det er ålreit selv. Noen bryr seg ikke, men det ingen som liker bedre å bli splittet enn å ikke bli splittet, så jeg forstår virkelig ikke poenget... 

Anonymous poster hash: 5a52d...421
Skrevet

Jeg bor i nord og er vant til store bryllup uten bordplassering. Har aldri vært i bryllup der man ble splittet, men nå har jeg heller ikke vært invitert i så mange bryllup heller. Synes det å tvangssosialisere gjestene sine er en stor uting. Vil folk bli kjent så kan de gjøre det på dansegulvet, i pausene og så videre. Mange av inngifte kjenner ikke brudeparet men er med som mannens/damas følge. Det blir da veldig utrygt for mange å være i et bryllup der du ikke kjenner noen, og bli plassert slik at du kun kan prate med helt ukjente mennesker.

Det var ikke dumt å droppe bordplassering. Noen må jo så klart få beskjed om hvor de skal sitte. Som brudeparet og nærmeste familie. Men det må være utrolig kjekt for gjestene å velge selv hvor de vil sitte :)

Vi skal kun ha 20 gjester, så vi skal faktisk ikke ha bordplassering. Men 20 gjester kan ikke sammenlignes med 80 ;)

Skrevet

Det var ikke dumt å droppe bordplassering. Noen må jo så klart få beskjed om hvor de skal sitte. Som brudeparet og nærmeste familie. Men det må være utrolig kjekt for gjestene å velge selv hvor de vil sitte :)

Vi skal kun ha 20 gjester, så vi skal faktisk ikke ha bordplassering. Men 20 gjester kan ikke sammenlignes med 80 ;)

Her er det vanlig med alt fra 100 til 2000 gjester i de største bryllupene, og ingen av dem har bordplassering. Folk kommer og går som de vil, middag er som regel mellom 1 og 2 timer, og det er uvanlig med 50 kjedelige taler der folk sitter pent og pyntelig og hører i det uendelige.

Skrevet

Jeg har vært i endel bryllup, men aldri blitt splittet fra mannen. Personlig har jeg ikke sansen for oppsplitting av par, og heller ikke at man på død og liv skal plassere folk som ikke kjenner hverandre sammen. Bryllup er sjelden stedet der jeg blir kjent med nye folk, og jeg foretrekker å tilbringe en lang bryllupsmiddag med folk jeg kjenner og har noe å snakke med. Har opplevd nok av slike middager med tause personer ved siden av meg, der jeg bare har håpet at det snart kommer en ny tale, så slipper man den pinlige stillheten...

Anonymous poster hash: a3d72...32c
Skrevet

Har inntrykk av at ein helst ikkje splittar, men det kan bli nødvendig. Har blitt plassert saman i alle bryllup vi har vore i. I mine dagar som singel har eg blitt plassert der det var ein ledig stol uavhengig av vennskap og kjennskap, utan å få traumer av det.

Skrevet

Jeg synes det er veldig hyggelig å bli kjent med noen nye når jeg er i bryllup. Og så er det morsomt å snakke med mannen etterpå om hvem ham ble kjent med, hvordan stemningen var der han satt osv. men det krever selvsagt at bordplasseringen er gjennomtenkt. Brudeparet må da ha tenkt seg godt om på forhånd. Hvem kan passe sammen, hvem trenger å sitte i nærheten av noen de kjenner osv.

Anonymous poster hash: dd362...98e

Skrevet

Jeg har vært i endel bryllup, men aldri blitt splittet fra mannen. Personlig har jeg ikke sansen for oppsplitting av par, og heller ikke at man på død og liv skal plassere folk som ikke kjenner hverandre sammen. Bryllup er sjelden stedet der jeg blir kjent med nye folk, og jeg foretrekker å tilbringe en lang bryllupsmiddag med folk jeg kjenner og har noe å snakke med. Har opplevd nok av slike middager med tause personer ved siden av meg, der jeg bare har håpet at det snart kommer en ny tale, så slipper man den pinlige stillheten...

Anonymous poster hash: a3d72...32c

Hvis vertskapet i tillegg er gnitne med vinen , blir det jo helt krise!! :o

Skrevet

Har vært i et bryllup der alle ble plasser sammen med noen de ikke kjente. Tragisk opplegg!

Ellers har jeg kun vært i bryllup der alle fikk sitte enten med partner eller med noen de kjente fra før av. Tvangsosialisering, påtatt høflighet og slikt lager en falsk hyggelig stemning og er egentlig ganske kleint. Under middagen er det best å sitte med noen man kjenner. På festen etterpå kan alle som vil sosialisere seg med hvem de vil og bli kjent med nye mennesker, om man ønsker det.

Anonymous poster hash: f5013...c27
Skrevet

Skal i bryllup i høst, og de skal ikke splitte par. Heldigvis. Det hadde vært grunn nok for meg til å bli hjemme. HATER å sitte med fremme jeg ikke kjenner....

Anonymous poster hash: 23e76...bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...