Gå til innhold

om å "dele opp familien" på reiser, etc. WHAT TO DO??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fem stykker, tre barn i alderen 2, 4 og 8. Om to uker skal vi fly til en større by da jeg skal undervise der en dag. Barnas oldemor bor i byen, og hun har bare sett dem en gang. vi vil gjerne besøke henne, og har planlagt to hotellovernattinger. Vi har tenkt til å dra fire, alle unntatt minstemann, som har det supert med barnevakt her hjemme. Det letter reisen betraktelig ifm vogn, soving, hotellrom, pluss at de to minste krangler HELE dagen.

Jeg tenker at for minstemann er det ikke "viktig" å treffe oldemor, men de to andre kommer til å huske henne. Men for oldemor+de andre der borte er det selvfølgelig stas å treffe oss alle sammen, med alle barna. Jeg vet ikke hva jeg skal bestemme meg for, syns egentlig det er de to størstes tur til å få være litt store, og få en egen tur med fly++

Anonymous poster hash: f687e...a21
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det blir så vanskelig å ta med alle tre barna? Min 2-åring sover fint i en vanlig hotellseng. Syns at når dere har valgt å få tre barn så bør dere klare å ha med alle når dere skal ut på tur :)

Anonymous poster hash: c5f2f...e76
Skrevet

Jeg hadde også tatt med alle barna om jeg først skulle på tur og hadde muligheten. Tror det vil bli kjekt for alle.

Skrevet

Vi reiser alltid alle 5. Synes familieminner er fint og bryr meg aldri om hva barna kommer til å huske eller ikke. Ikke synes jeg det er så mye styr med toåringen heller. Men hvis dere har veldig dårlig råd ville jeg kanskje vurdert å la toåringen være hjemme.

Anonymous poster hash: 002fc...423

Skrevet

En to-åring er jo uansett stor da, i fht en baby. Sover natten gjennom, spiser vanlig kost, mange har til og med sluttet med bleier og dupper på dagtid. Er det heller du som ikke orker å ha med minstemann HI?

Anonymous poster hash: c5f2f...e76
Skrevet

Men er det ikke 'viktig' for oldemor å treffe minstemann, da?

Skrevet

Er ikke kjekt å besøke eldre mennesker og så skal barna krangle hele tiden heller. Hvorfor ikke gjøre som du sier, la barna få litt pause fra hverandre og la minsten kose seg med far hjemme og ta med de eldste og du koser deg med dem:):) hvem passer barna når du jobber?

Oppfattet det ikke som det var økonomien som var problemet, men det praktiske. Å sammen likne oppførselen til 2-åringer vel like urimelig som å kalle et eple for en tomat...

Anonymous poster hash: fbf5d...c32

Skrevet

*Sammenlikne

Skrevet

Ok, ser far også blir med, men uansett gjør som du føler er best for dere. Om minsten er trygg den som skal passe seg så hvorfor ikke? Dere skal ikke akkurat på tidenes ferie-/opplevelsestur heller.

Skrevet

Vi deler noen ganger opp familien og synes det kan fungere bra. Bare du kjenner din familie og deres planer, så det er vanskelig for andre å gi råd. God tur uansett!

Anonymous poster hash: fb354...0fc

Skrevet

Takk for svar. Ja, han er ekstremt herjete, og de krangler 24/7, han sover dårlig om natta og det blir i det hele tatt en helt annen tur. Men selvfølgelig vil jeg helst ha ham med. Ser bare for meg at det blir krangling på et hotellrom i tre dager og null søvn på alle sammen, og at vi må reise fra de fleste famiiesammenkomster på grunn av superkranglete unger...

Anonymous poster hash: 7656b...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...