Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har ikke mye erfaring fra nettdating.. Men er det ikke litt smålig å kun invitere noen ut på en kaffe? Mulig jeg er bortskjemt, eller har vært heldig med de jeg har datet før.. Men synes det liksom er litt mer "schvong" over å bli invitert ut på noen glass vin eller noe... Kaffe virker som at man skal se over "varene" før man gidder rive i noe mer... Vi er voksne mennesker, jeg 37 og han 48. Og han har god økonomi.. Er kanskje bare meg det er noe galt med? He he he ;-) Anonymous poster hash: b1fe5...c9a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Syns det høres veldig koselig ut jeg Anonymous poster hash: 9961b...e46
Bustetroll Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Jeg hadde aldri turt å møte noen over middag eller lignende første gangen. Det sier jeg til dem og. Jeg vil helst ta det på sparket når jeg allerede er ute jeg,ellers blir jeg bare megasjenert, hvis det er sånn fancy planlagt opplegg,.,.For å bruke et ord jeg aldri bruker sånn ellers, men som jeg tror vil ha riktig betydning nå. Det blir KLEINT!En kopp kaffe er det største jeg kan godta av en "førstedate".Tror kaffe er det mest normale..
Kamomille Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Nei, jeg synes absolutt ikke det er smålig. Er ikke hele hensikten med en date å ha det koselig, snakke sammen og å lære å kjenne hverandre? det kan man vel fint gjøre over en kaffe. For meg er iallefall ikke ehsnikten med en date å bli spandert på hverken vin eller middag, men å ha en koselig stund med personen. Min første date med mannen var en tur i skogen og en kaffe:)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Hadde nok betalt for meg selv, så uansett. Hadde nok foreslått vin, eller øl, da jeg ikke hadde maktet å møte på noe sånt edru! Hadde nok tatt meg et glass mens jeg gjorde meg klar også. Dempet belysning og en bitteliten promille er et must for en vellykka date. Da føler man seg mer vel, og praten går lettere. Kaffe kan vente til date nummer to! Anonymous poster hash: 596a5...be5
Fru vims Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Å bli bedt ut på kaffe er jo bare koselig da.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har ikke mye erfaring fra nettdating.. Men er det ikke litt smålig å kun invitere noen ut på en kaffe? Mulig jeg er bortskjemt, eller har vært heldig med de jeg har datet før.. Men synes det liksom er litt mer "schvong" over å bli invitert ut på noen glass vin eller noe... Kaffe virker som at man skal se over "varene" før man gidder rive i noe mer... Vi er voksne mennesker, jeg 37 og han 48. Og han har god økonomi.. Er kanskje bare meg det er noe galt med? He he he ;-) Anonymous poster hash: b1fe5...c9a "Se over varene" og "rive i"? Han har mest sannsynlig ikke tenkt helt i de baner. Avhengig av hvor godt dere kjenner hverandre til nå, så har han sikkert syntes at det er hyggelig å se om kjemien er der over kaffe før dere eventuelt spiser middag eller drikker vin en annen gang Er selv omtrent på din alder og har nylig vært på kaffedate med en som helt sikkert har bedre økonomi enn meg, og jeg synes både kaffe og noen glass vin er en fin måte å enda bli bedre kjent på. Uansett økonomi, så tenker jeg at det ikke spiller så stor rolle hvem som betaler. Denne gangen betalte han kaffen, en annen gang er det jeg som betaler. Anonymous poster hash: b5eed...f1e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Du har vel bare møtt en mann som er uerfaren med nettdating og ikke kjenner (dine) uskrevne regler. Skjønte heller ikke hvorfor det er en selvfølge at mannen skal spandere? Jeg foretrekker at det jevner seg ut. Kan vel like gjerne også være du som skal teste ut varene? Synes du har en merkelig og for meg gammeldags tankegang. Anonymous poster hash: b55d8...d1c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Jeg hadde en sommerflørt som begynte med kaffe etter jobb og ble til øldate dagen etter. Nå varte det ikke lenge fordi vi skulle flytte til hver vår landsdel den høsten. Men det var en veldig fin måte å møtes for første gang. Anonymous poster hash: 9a00f...085
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Vi møttes for kaffe første gang :-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Jeg tar alle rådene deres til meg og skjønner at det er jeg som er litt sær her.. Med lite erfaring fra nettdating og etter å ha bodd mange år i USA ser jeg ting kanskje litt annerledes. Må få frem at jeg absolutt ikke har noe imot å betale! Men siden det er han som ber meg ut, er det vel han som spanderer kaffen for å si det sånn ;-) Jeg betaler mer en gjerne en annen gang! Nå over til et annet problem, og det er jo at det føles veldig kleint å møte opp på en date midt på dagen og drikke kaffe.. Er veldig enig med hun over her som skriver om et par glass vin og litt dunkle belysning er bedre ... Ja, får gå litt i tenkeboksen jeg da ;-) Tør jeg virkelig dette her??? Anonymous poster hash: b1fe5...c9a
BareMas Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Hadde jeg nettdatet, hadde en kopp kaffe vært høyst aktuelt som førstedate! Tenk om det er en skikkelig fjott, og så er du nødt til å vente på middagen, spise den, kanskje han vil ha dessert? Så er servitøren treg med regningen osv. Tar du en kaffe kan daten være over på 5 min eller vare 2 timer. Perfekt!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Hadde jeg nettdatet, hadde en kopp kaffe vært høyst aktuelt som førstedate! Tenk om det er en skikkelig fjott, og så er du nødt til å vente på middagen, spise den, kanskje han vil ha dessert? Så er servitøren treg med regningen osv. Tar du en kaffe kan daten være over på 5 min eller vare 2 timer. Perfekt! Skulle til å si det samme. Anonymous poster hash: 02083...587
Bustetroll Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Hadde jeg nettdatet, hadde en kopp kaffe vært høyst aktuelt som førstedate! Tenk om det er en skikkelig fjott, og så er du nødt til å vente på middagen, spise den, kanskje han vil ha dessert? Så er servitøren treg med regningen osv. Tar du en kaffe kan daten være over på 5 min eller vare 2 timer. Perfekt! Akkurat samme jeg tenker.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Go for it Anonymous poster hash: 265bd...5fd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 HI her igjen :-) Fikk melding fra han nå og han lurte på om vi kunne møtes og ta noen glass vin etter jobb en dag neste uke istedenfor :-) Så da takket jeg ja til det! Drikker sjeldent men merker det er veldig greit å kunne ta et par glass for å roe nervene ;-) Anonymous poster hash: b1fe5...c9a
Kremtopp Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Både normalt og koselig å bli bedt ut på kaffe til og begynne med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå