Gå til innhold

Utfordring med miljøet på arbeidsplassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet i ny jobb i sommer. Folk er hyggelige, og gjør ingenting direkte galt, men jeg føler meg allikevel på en måte ekskludert av de andre. De har jobbet der i 'hundre år' alle sammen (den forrige som ble ansatt før meg har jobbet der i 7 år..), og har en veldig god tone seg i mellom. De skravler og ler og har det kjempehyggelig med hverandre, henter hverandre til lunch og ja. Jeg er aldri inkludert. Prøver å inkludere meg selv, og det er ingen som avviser meg, men de svarer liksom bare høflig og går deretter tilbake til arbeidet sitt. 

Jeg synes det er litt trist at det er slik. Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre, uten å måtte ta opp med dem at jeg føler de er en klikk? 

Anonymous poster hash: 54aa8...a69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre slik at arbeidsplasser hvor "alle" har vært i en evighet gjerne glemmer at de også har vært nye en gang. Siden alle er hyggelige, så hadde jeg vel egenlig prøvd å ta initiativet til f.eks. lunsj osv. Meldt meg på om du skjønner. Si at du synes det er fint å ha kommet inn på en så hyggelig arbeidsplass og at du gleder deg over å få være inkludert (det vil kanskje få noen til å tenke?) en gang når det passer.

Er sjefen ok og en du stoler på - ta det forsiktig opp med vedkommende (si det som du skrev her) og spør om det er noe du kan bidra med for å rette opp situasjonen.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 8c903...611
Skrevet

Takk for svar! :) Ja, det er litt vanskelig å kritisere dem, for jeg har ingen mistanker til at det ligger noen vonde hensikter bak. Sjefen er en tøffel, hehe, så ham er det nok liten hjelp i. Jeg kan jo kanskje prøve å engasjere meg enda mer. Jeg skjønner bare ikke helt hvordan. Jeg kaster meg alltid på lunch, og spør av og til selv, men jeg blir aldri invitert med dem, selv om de går alle sammen samtidig. Ingen hilser på meg om morgenen heller. Nei, det er rett og slett litt vanskelig... 

Anonymous poster hash: 54aa8...a69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...