Gå til innhold

Når våkner deres småtroll rundt 7-8 mnd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi våkner halv 6,noe jeg synes er ALT for tidlig!!og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre (OM jeg kan gjøre noe i det hele tatt!)for å få henne til å sove litt lengre.

Hun legger seg rundt 18,da er hun stuptrøtt. Men i går la hun seg kl.19,men våkna fortsatt 5.20...

Jeg blir så trøtt at jeg må også sove når hun har sin første dupp på morgenkvisten...

Hvordan er det hos dere?

Anonymous poster hash: 4d829...c26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstemann er 6,5 mnd, og har aldri lagt seg tidligere enn kl 19. Stort sett mellom 19.30 og 20, men sover aldri senere enn kl 20. I dag våknet han 8.25. Våkner aldri før 7.30. Kanskje du skal prøve å dra ut leggingen litt og litt? Når hun blir lagt i 18 tiden, så har hun jo sovet i 11,5 time når hun våkner 5.30, og da er hun jo uthvilt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 6,5 måned. Legger henne mellom 1830- 1900. Hun våkner en gang mellom 0600- 0630. Samme som deg hi så er hun stup trøtt klokka 1830. Om jeg drøyer leggetiden hennesblir hun vanskelig å legge. Jeg har tenkt at så lenge det ikke er før 0600 så er det greit. Mannen står opp klokka 06 så da får vi alle litt tid sammen før han skal på jobb! Ikke like gøy i helgene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som Julie Angelica at det er helt naturlig å våkne kl 05:30 når hun sovner så tidlig som kl 18. Da har hun tross alt sovet 11, 5 t i strekk. Min 8 mnd gamle gutt sovner ca kl 19-19:15 og våkner for dagen mellom kl 06-07:30. Han våkner 1-2 ganger hver natt for flaske.

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje må vi begynne å legge henne senere da...

Det er bare det at noen ganger våkner hun kl.14 fra siste dupp,og da er hun så fryktelig trøtt kl.18.

Hun sover ikke til faste tider hver dag,så det er vanskelig å time det,samt at hun hver dag må bli med og hente storebrødre på skole og barnehage,så da blir hennes behov satt litt til siden akkurat når dette foregår...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje må vi begynne å legge henne senere da...

Det er bare det at noen ganger våkner hun kl.14 fra siste dupp,og da er hun så fryktelig trøtt kl.18.

Hun sover ikke til faste tider hver dag,så det er vanskelig å time det,samt at hun hver dag må bli med og hente storebrødre på skole og barnehage,så da blir hennes behov satt litt til siden akkurat når dette foregår...

HI

Vår 8 mnd gamle baby har sovet elendig på dagtid helt fra han var 7-8 uker gammel, som regel 30 min i 9-10-tida og 30 min i 12-13-tida. Vi kuperer trettheten i 16/17-tida ved at jeg tar et langt karbad med ham. Og da får han sove i 5-10 min med hodet mot brystet mitt. Så kommer storebror på 2 år oppi karet etterhvert og det er populær underholdning for den lille :-) Kveldsgrøt serveres kl 18, og så holder han ut til kl 19. Selvfølgelig er det hele litt tungvint, men vi vet at det kun er for en periode så det holder vi ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her våkner også mini ca 13.30-14.00. Ca 15 henter vi storebror i barnehagen. Men da legger jeg han i senga for en liten lur 16.00-16.30.

Han legger seg for natta kl 19.00 og våkner ca 06.00-06.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... Hun våkner mellom 22 og 00. Så våkner hun sånn fire-fem ganger i løpet v natta frem til vi sår opp rundt åtte..

Dere som har babyer som sover sammenhengende synes jeg er heldige ;) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... Hun våkner mellom 22 og 00. Så våkner hun sånn fire-fem ganger i løpet v natta frem til vi sår opp rundt åtte..

Har dere prøvd med eget rom? Kanskje det kan hjelpe :) Har hun nok våkentid mellom siste dagdupp og natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd med eget rom? Kanskje det kan hjelpe :) Har hun nok våkentid mellom siste dagdupp og natta?

Eget rom siden hun var 1,5 mnd ca :) jepp, er nok våken, tar 2-3 dupper i løpet av dagen. Og er våken et par timer før leggetid, som oftest. Har prøvd masse søvntips, ingenting hjelper dessverre :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her blomsterogbier, nattavending fra og med i dag her :) blir spennende!

Jg fikk beskjed av hs at jeg ikke trengte å gi melk om natta, og stort sett vil hun ikke ha heller. Vil stå opp :P huffamei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende at 2 timer våkentid før en lang natt blir for lite for en på 7-8 mnd? Begge mine har trengt 3-4 timer mellom dupp og natt på den alderen, ellers har det blitt mange oppvåkninger og grytidlig morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg følger henne, legger henne når hun er trøtt. Vt ikke om jeg orker å handskes sinna baby hver dag før leggetid. Det er et problem, for lite søvn ogfor mye søvn., begge deler kan slå ut så de våkner om natta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...