Gå til innhold

Er det noen amme experter her...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 2 mnd. Hun har kun fått morsmelk. Hun legger bra på seg, men føler jeg ammer litt mer enn "normalt"....

På dagen ammer jeg ca hver time, noen ganger oftere...På natta sover hun 4timer, så litt mat, så 3-4 timer til..

Så med andre ord, natta er bra, men hva skjer om dagen?? Har hørt at melka blir litt anderledes om natten, er det derfor hun vil ha mat sjeldnere om natten?

Dagen går jo kun til amming ;(

Anonymous poster hash: 46915...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo litt forskjellig hvor ofte så små vil ha mat, men skjønner hver time blir ganske ofte. Gir du henne et bryst om gangen så hun får med seg den fete ettermelka?

Anonymous poster hash: 5c0f4...a39
Skrevet

Det er jo litt forskjellig hvor ofte så små vil ha mat, men skjønner hver time blir ganske ofte. Gir du henne et bryst om gangen så hun får med seg den fete ettermelka?

Ja, jeg ammer flere "runder" på et bryst før jeg bytter for og være sikker på at hun får det fete :) kanskje jeg bør bytte litt oftere?

Skrevet

Tror du kan prøve med å amme et bryst "tomt" og så ta  det andre brystet neste ammestund, altså annenhvert bryst, kanskje det hjelper. Ellers så kan det handle om suttebehov rett og slett, noen babyer har et stort suttebehov.

Skrevet

Tror du kan prøve med å amme et bryst "tomt" og så ta det andre brystet neste ammestund, altså annenhvert bryst, kanskje det hjelper. Ellers så kan det handle om suttebehov rett og slett, noen babyer har et stort suttebehov.

Ja jeg kan alltids prøve :) Hun nekter og ha smokken i munnen i mere enn 2 sekunder før hun spytter ut 😂

Skrevet

Fordelen med annenhvert bryst, er at da får hun en god porsjon hver gang du ammer. Først den tørsteslukkende melka og så den fete mettende melka. I mellomtiden rekker det andre brystet å samle opp en god porsjon til neste servering, så kanskje hun holder seg mett litt lengre. :) Lykke til!

Skrevet

Her inne finnes selvoppnevnte eksperter innenfor alt.

Anonymous poster hash: 68b6f...ea0
Skrevet

Jeg ammet spesielt eldste så hyppig på den alderen også. Ga ofte det ene og så det andre om det første ble tomt. Det kommer til å gå lenger i mellom etterhvert som hun blir eldre. Høres ut som du gir henne det hun trenger. Kos dere! :)

Anonymous poster hash: a2fa3...164

Skrevet

Den fete melken kommer sist, så du må ikke bytte bryst før det er så tomt at barnet slipper eller suger uten å svelge noe særlig. Et bryst blir aldri helt tomt. Anbefaler www.ammehjelpen.no

Dersom barnet legger fint på seg, så er det ikke nødvendig med tillegg. Du har rett i at melken på kvelden og trolig fornatten metter mer.

Anonymous poster hash: bec43...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...