Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 jeg er gravid og trenger en plass og bo før ungen kommer! Min far leier ut en lelighet, som jeg skal flytte inn i. Vi leverte oppsigelses kontrakten til de og de var veldig lei seg over at de måtte flytte ut og at de ikke hadde en annen plass og flytte pluss at de har en hund. Jeg og min far dro rundt og lette etter en ny leilighet til de, vi fant to stykker! Vi dro for og se på leilighetene og andre gangen vi gikk og spurte om de ville bli med og se på leiligheten så sa de bare at de hadde rett på og bo der og at de hadde skaffet seg advokat. Jeg og min far hadde også tengt og hjelpe de med flyttingen og nedvaskingen av pappas lelighet. Leiligheten befinner seg 200meter unna huset til pappa og jeg har ikke lappen for og komme meg frem og tilbake så eneste alternativet nå er at jeg skal flytte i pappas leilighet! Nå har de sendt klage på at de hadde rett på og bo der til det nye huset deres var ferdig, men de ble bare enige om 1 år! for egentlig så skulle pappa bruke leiligheten selv for og pusse opp huset hans litt. de har ikke skrevet noe tidsbestemt avtale men bare 2 mnd oppsigelsestid. vi gidde de først oppsigelsestid til den 1januar. Men så blir det vell stress og flytte ut rett før jul så var vi snille og endret til den 15 januar, Jeg føler at vi har vært alt for snille mot de, når vi bare får smell etter smell tilbake. Jeg trenger VIRKELIG denne leiligheten, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, står uten et hjem og alt føles bare tomt.... Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 da sender dere varsel om tvangsfravikelse. sjekk namsmanenn i fitt fylket. hvis de ikke flytter etter varselet er det bare å begjøre leiligheten tvansfraveket. namsmannen vil plombere døra. man har krav på å si opp leieboer når som helst dersom den skal skal benyttes til eget bruk. (gjelder til deg som datter også) Anonymous poster hash: 45096...ac4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 namsmannen i ditt fylket.. beklager.. sent :-) Anonymous poster hash: 45096...ac4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 da sender dere varsel om tvangsfravikelse. sjekk namsmanenn i fitt fylket. hvis de ikke flytter etter varselet er det bare å begjøre leiligheten tvansfraveket. namsmannen vil plombere døra. man har krav på å si opp leieboer når som helst dersom den skal skal benyttes til eget bruk. (gjelder til deg som datter også) Anonymous poster hash: 45096...ac4 så dette gjelder selvom min far har avtalt muntlig at de skal bo der til huset er ferdig? var ca 1 år ble de enige om muntlig men de har enda ikke begynt på det nye huset og de forventer og bo der så lenge de vil.. men tror du man kan gjøre det når de har balandet inn en advokat? de har hatt en laang oppsigelsestid og har hatt utrolig god tid på å flytte.. Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Så lenge det er familie (av din far) som skal bruke boligen, kan han si de opp. Det står da vitterlig i lovverket.. hvorfor sjekker dere ikke slikt? og hvorfor vet ikke din far dette, han som er utleier? At dere / han kjører å ser på leil. til dem gjør dere svært latterlige. Anonymous poster hash: cd484...303
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Så lenge det er familie (av din far) som skal bruke boligen, kan han si de opp. Det står da vitterlig i lovverket.. hvorfor sjekker dere ikke slikt? og hvorfor vet ikke din far dette, han som er utleier? At dere / han kjører å ser på leil. til dem gjør dere svært latterlige. Anonymous poster hash: cd484...303 vi viste det, vi skreiv det ut og gidde det til dem men selvom så nekter de utflytting og sier bare at de har skaffet seg advokat. må vi begynne og styre og skaffe oss advokat også eller hva skal vi gjøre?! vi har null peiling hva man skal gjøre. skal vi bare ringe namsmannen om de ikke flytter ut den 15 januar? Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Ring med en gang. Kontakt også utleier foreningen (eller hva de nå heter) Anonymous poster hash: 7aa20...345
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Ring med en gang. Kontakt også utleier foreningen (eller hva de nå heter) Anonymous poster hash: 7aa20...345 jepp, skal gjøre det imorgen! men har det noe og si at vi utrsatt datoen til 15? fordi nå tror jeg de bruker det imot oss igjenn og sier at kontrakten ikke er gyldig pga at vi endret datoen.. huff, så tragiskt at vi gjør så masse snilt skal få smellen, jeg kan ikke vente 2 nye mnd!.. ungen venter ikke, da er alt krise! Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Bor du hos din far i dag? Hvis ikke er grunnen til oppsigelse ikke gyldig. Det er også en del formkrav som skal være oppfylt for at oppsigelsen skal være gyldig. Det skal blant annet være opplyst, skriftlig, at leietaker kan klage mm. Om disse formkravene ikke er oppfylt trenger ikke leietaker å flytte ut. Anonymous poster hash: e5fe1...a4e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Bor du hos din far i dag? Hvis ikke er grunnen til oppsigelse ikke gyldig. Det er også en del formkrav som skal være oppfylt for at oppsigelsen skal være gyldig. Det skal blant annet være opplyst, skriftlig, at leietaker kan klage mm. Om disse formkravene ikke er oppfylt trenger ikke leietaker å flytte ut. Anonymous poster hash: e5fe1...a4e Jeg bor hjemme hos min far/foreldre. Vi har levert oppsigelser papirer og informert skriftlig om at de har rett på og klage. Så di har klaget og blandet inn en advokat. Vi vet ikke hva vi skal gjøre.. Tips fjærne om hva som er best og gjøren! Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Bor du hos din far i dag? Hvis ikke er grunnen til oppsigelse ikke gyldig. Det er også en del formkrav som skal være oppfylt for at oppsigelsen skal være gyldig. Det skal blant annet være opplyst, skriftlig, at leietaker kan klage mm. Om disse formkravene ikke er oppfylt trenger ikke leietaker å flytte ut. Anonymous poster hash: e5fe1...a4e Jeg bor hjemme hos min far/foreldre.Vi har levert oppsigelser papirer og informert skriftlig om at de har rett på og klage. Så di har klaget og blandet inn en advokat. Vi vet ikke hva vi skal gjøre.. Tips fjærne om hva som er best og gjøren! Anonymous poster hash: 7d9c7...825 Tips gjerne* Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Hvis de har engasjert advokat og dere har deres på det tørre så kommer de ingen vei.ingen advokat vil hjelpe de i en sak hvor de har feil. Dere får ordne egen advokat,det skal som regel ikke mer enn et par brev til. Anonymous poster hash: c975d...1dc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Hvis de har engasjert advokat og dere har deres på det tørre så kommer de ingen vei.ingen advokat vil hjelpe de i en sak hvor de har feil. Dere får ordne egen advokat,det skal som regel ikke mer enn et par brev til. Anonymous poster hash: c975d...1dc Må vi igjennom fårlingsrådet? Fordi at det er bare en gang i mnd og det har vært denne månden.. Og ungen min venter ikke, det er krise.. Er det noe annet vi kan gjøre? Oppsigelsestiden er den 15 januar og fårlingsrådet er ikke før februar den 5.. Da har jo ungen min kommet! Vi vet vi vinner det om det blir rettsak, men det er jo lenge til det skjer! Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Hvis de har engasjert advokat og dere har deres på det tørre så kommer de ingen vei.ingen advokat vil hjelpe de i en sak hvor de har feil. Dere får ordne egen advokat,det skal som regel ikke mer enn et par brev til. Anonymous poster hash: c975d...1dc Må vi igjennom fårlingsrådet? Fordi at det er bare en gang i mnd og det har vært denne månden.. Og ungen min venter ikke, det er krise.. Er det noe annet vi kan gjøre? Oppsigelsestiden er den 15 januar og fårlingsrådet er ikke før februar den 5.. Da har jo ungen min kommet! Vi vet vi vinner det om det blir rettsak, men det er jo lenge til det skjer! Anonymous poster hash: 7d9c7...825 Det tar nok lenger tid å få kastet ut noen som ikke flytter frivillig, men er det så krise å bo hos foreldrene dine den første tiden med babyen da? Jeg var mer hos mine foreldre enn hjemme i starten med mitt første barn. Deilig å få masse hjelp og kunne slappe av litt. Anonymous poster hash: 6fe0f...545
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Hvis de har engasjert advokat og dere har deres på det tørre så kommer de ingen vei.ingen advokat vil hjelpe de i en sak hvor de har feil. Dere får ordne egen advokat,det skal som regel ikke mer enn et par brev til. Anonymous poster hash: c975d...1dc Må vi igjennom fårlingsrådet? Fordi at det er bare en gang i mnd og det har vært denne månden.. Og ungen min venter ikke, det er krise.. Er det noe annet vi kan gjøre? Oppsigelsestiden er den 15 januar og fårlingsrådet er ikke før februar den 5..Da har jo ungen min kommet! Vi vet vi vinner det om det blir rettsak, men det er jo lenge til det skjer! Anonymous poster hash: 7d9c7...825 Det tar nok lenger tid å få kastet ut noen som ikke flytter frivillig, men er det så krise å bo hos foreldrene dine den første tiden med babyen da? Jeg var mer hos mine foreldre enn hjemme i starten med mitt første barn. Deilig å få masse hjelp og kunne slappe av litt. Anonymous poster hash: 6fe0f...545 Det er ikke plass! Knapt plass til meg her.. 6 andre som bor her.. Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 http://www.juss.info/utkastelse-av-leietaker/ http://www.utkastelse.no/sporsmal_svar/sporsmal_svar.html Ta kontakt med Huseierforeningen og/eller Namsmann. Det aller første dere må gjøre er å samle alt av kontrakt og varsler som har blitt gjort skriftlig, og å skrive en skriftlig sak om oppsigelse/utflytting. Bruk mal på det, det finner du på nettet. Kan være det blir en dyrekjøpt erfaring for deg, kan være du må leie noe i mellomtiden... Anonymous poster hash: e402b...75b
Mamsen<3 Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Husforsikringen dekker vel noe av advokatutgiftene om dere trenger advokat?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #18 Skrevet 8. januar 2014 jeg beklager, men jeg er nødt til å spørre.. hvis den ene leiligheten ligger 200 meter fra huset til dine foreldre, hvorfor kan ikke du bo der? at du ikke har bil betyr jo ingenting. hvis hensikten er at du skal låne pappa sin bil kan du heller gå de 200 meterene for å hente bilen... forresten så er det veldig vanskelig å kaste noen ut av en leilighet.. muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. den er bare vanskeligere å bevise.. Anonymous poster hash: 7c34a...9c3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #19 Skrevet 9. januar 2014 jeg beklager, men jeg er nødt til å spørre.. hvis den ene leiligheten ligger 200 meter fra huset til dine foreldre, hvorfor kan ikke du bo der? at du ikke har bil betyr jo ingenting. hvis hensikten er at du skal låne pappa sin bil kan du heller gå de 200 meterene for å hente bilen... forresten så er det veldig vanskelig å kaste noen ut av en leilighet.. muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. den er bare vanskeligere å bevise.. Anonymous poster hash: 7c34a...9c3 Hensikten er at jeg er under 18 og vi bor ute på landet, så hvis jeg skal noe så må eventuelt foreldrene mine komme og hente meg og kjøre meg dit jeg skal. Det er ikke plass til meg i huset til min far så jeg må flytte inn i det andre huset hans som han nå leier ut! Anonymous poster hash: 7d9c7...825
Gjest Løvemusene Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Dere må ta kontakt med namsfogden med en gang, kan være opp til 6 uker før de kan hjelpe dere! Fordi de må først sende to ukers varsel til folka, denne datoen må passere før de kan komme med låssmed og bytte lås. Og uansett hva dere har lovet muntlig så gjelder oppsigelsestiden på 2 mnd, tror jeg? Hør med namsfogden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå