Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hat. for varm, vondt og feil i alle stillinger. skulle tro jeg var høygravid. så da er vi her igjen. nett og tv. og om noen få timer må jeg opp. fanden.

Videoannonse
Annonse
Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Ja, jeg kan jo ha like mye sympati for deg som jeg har for meg selv. Ganske nøyaktig 2 timer og 15 minutter med sammenhengende søvn, det er jo ikke så aller verst. Tenker å vri meg i varme, kvalme og ubehagelige stillinger i nøyaktig 5,5 timer til, og tipper at ca 1,5 av dem blir i delvis sovende tilstand.

Skrevet

Stakkars lille rotte...egt er det mest synd på deg (selv om jeg ikke ville syntes det i natt) for du må kanskje fungere i dag? Jeg, derimot, skal bare avvikle primærbehov til de rundt meg og få dem ut av huset og sånn, så har jeg tenkt å bli amøbe igjen...

Skrevet

God morgen :) eller blir det god ettermiddag for din del?

Skrevet

God morgen, min lille blomst! jeg sovna jo igjen etter nett, tv, dop og selvsagt m tv på så jeg måtte våkne og slå den av. Drømmer om å sove uforstyrret i seng, ikke forstyrret og krøppet i sofahjørne.

Skrevet

Her la vi (eg og babyen) oss kl 23, ho vekte meg kl 4, mannen vekte meg ved å stå opp kl 6.30-7 (helvetes snooze), eldste vekte meg kl 7.30 (skulle dytte i den sovande babyen smokk, heldigvis fekk eg avverga oppvåkning), mannen vekte meg med telefonen kl 8 (glømt å sette ut bossdunken), telefonen vekte også babyen. Kl 9.30 sovna babyen og mor rakk akkurat å sette kaffikoppen til leppene før telefonen vekte babyen på nytt.

Det er sånn livet mitt er no :( Forrige baby sov 21-6 og 6.15-10, og ingen eldre søsken forstyrra morgonidyllen.

Det verste er at eg ikkje får særleg sympati frå andre babymødre. Dei meinar eg er heldig. Første skjemte meg bort så grundig at eg synes det er grusomt å måtte våkne på natta..

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Vanligvis kan jeg styre hvor mye jeg må fungere, så lenge jeg bare får plassert alle dit de skal, men akkurat i dag, av all dager, hadde jeg både legesjekk og flere møter jeg ikke kunne gå glipp av. Måtte ikke mindre enn elleve alarmer til før jeg kom meg opp. Tror ikke jeg har sett mindre fresh ut på år og dag, den kroniske hodepinen hjelper ikke på inntrykket. Er ikke mer synd på meg uansett, jeg har to armer og har bare blitt fratatt evnen til sammenhengende søvn utover tre timer i en stund til - du er både armløs, søvnløs (auto correcten ville ha deg benløs også) og får ikke engang handlet egen trøst.

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha hatt en festlig natt.

Ca klokka tre i natt måtte jeg inn til toåringen da faren hans hadde gitt opp å få han til å sovne igjen(vi har liksom " ansvar" får hver vår nå om dagen/natten). Dermed satt jeg og strøk han over håret i sikkert en time før jeg gav opp å få han til å sovne igjen på den måten. Bar han oppi senga vår og der sovnet han omsider. Da skulle katteskinnet inn- og -ut-og-inn igjen, før baby så våknet kl seks for litt pupp.

Det var selvfølgelig ikke noen fryd og gammen å vekke poden som var supertrøtt. Det var hyl og grin. Ville ikke ha på hverken bleie eller klær, og ville ihvertfall ikke i barnehagen.

Jeg sitter ennå i joggissen og uten sminke. Jeg har dog både vasket både dusken og dasken og fått pusset tennene, så man skal ikke si jeg ikke har fått gjort "noe" i dag..

Vil forøvrig takke naboen for at de har arbeidere som elsker å bruke sirkelsag.

Skrevet

Vel, jeg ser ut som om jeg er 70 etter mndvis med fjortenhundreogørti oppvåkninger pr natt takket være puppegærningen min her. Vi snakker Ikeaposer og søppelsekker under øya. Og mine søte små kråketær begynner å ligne Grand Canyon.

Så du har all min sympati. Eller, dere har alle det. 

Søvnmangel er tortur. Intet mindre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...