Kathrine. Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Har lenge vore stille no fra alle dere som var så negative til regjering med frp i. Kva synes dere så langt? Bedre enn forventa?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Har resignert, gravd meg ned i tide og lider i stillhet. Bare 3 og 1/2 år igjen..... På lokalt plan er jeg med i politikken og kommunen jeg bor i skal nå vedta å ikke innvilge reservasjoner for leger som er fastleger. Det er bra Anonymous poster hash: fed7b...a16
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 jeg prøvde å holde meg positiv selv om resulatet ikke ble som ønsket, tenkte jeg ikke skulle ta sorgene på forskudd. men dette er VERRE enn ventet, og jeg blir bare mer og mer negativ Anonymous poster hash: ed8a4...301
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Vil tørre å påstå at jeg ikke har merket noe forskjell enda, men det kommer vel.. Anonymous poster hash: 96c31...c42
Trimsi Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Alt for tidlig å si noe som helst egentlig, det blir spennende å se etterhvert
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Stemte venstre selv, men hadde litt trua på den nye regjeringen. Men sålangt har de ikke akkurat imponert, å lovliggjøre segway var liksom ikke det som stod øverst på ønskelisten, syns ikke de har holdt noen andre "løfter" sålangt.. Anonymous poster hash: 1a455...9ce
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Det jeg frykter mest er privatisering, og det tar tid å gjennomføre. Anonymous poster hash: 81dca...558
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Eeh, er altfor tidlig å merke noe mener jeg. Merker nok ikke de store forskjellene før det har gått ganske lang tid, kanskje etter en hel periode, og i hvert fall etter evt to perioder. Får håpe de ikke sitter så lenge! Grøss Anonymous poster hash: 0a0de...0f7
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg syns den nye regjeringen. Gjør en fantstisk god jobb foreløpig, og gleder meg til å se hva de får til de neste årene!
BareMas Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Forholder meg positiv, men frykter det verste. Er mest redd for hva han tullingen av en inntrengere kan finne på ifh til arbeidslivet.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er kjempeglad for at de vurderer e-sigaretter. Dette tror jeg kan redde mange liv, og bare idioti å gjøre det ulovlig. Ellers har jeg ikke merket stort. Anonymous poster hash: 519e2...29d
Ugl@ ruger... Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Tror ikke det vil bli merket mye enda, får vent å se neste årsbudsjett. Jeg stemte for en borgerlig regjering, mener det ikke er gunstig at hverken sosialister eller borgelige styrer i for mange perioder, de har forskjellige styrker og svakheter,nå var det på tide med " nye koster", Å sitte for lenge i posisjon er usunt og skaper dårlig politikk. Jeg håper de borgelige får to perioder, når den tid er over så er dett rolig tid for et nytt skifte, så da kan det godt tenkes jeg stemmer på noen andre. Jeg tror ikke de birgelige vil ihjelprivatisere eller ødelegge velferdsordningen vår, næringslivet trengte et skifte, skolene, helse og omsorg og ikke minst veiene våre! Men jeg håper de ser litt mer på miljø spørsmål, derfor håper jeg at Krf og venstre tas inn i regjering etterhvert. Men det feks SV og forrige regjering fikk til som barnehagedekning var helt topp, sånt står det respekt av, det jeg frykter mest med sittende regjering er pappapermisjonen, er sterkt for at pappakvoten holdes slik den er, det er utrolig viktig for likestilling og for lønnsvekst i kvinne dominerte yrker i det lange løp. Den bør ikke røres, nå er krf og venstre politi i forhold til den, og jeg håper de greier å holde de store i sjakk på det området.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Takk gud da, for at det ble mindretallsregjering, så kan ikke H/FrP ture fram helt slik de vil. Stemte ikke borgerlig selv, men med de alternativene det ble (KrF og V med eller utenfor) er jeg sjeleglad for utfallet, slik jeg ser det har KrF og V mer makt utenfor enn innenfor, der hadde de nok blitt helt overkjørt. Jeg er enig i at det ikke blir bra med samme regjering i periode etter periode, men utskiftning kan også skje med nye folk eller en annendreining vi har fått nå. Fra rødgrønn rett til blå-mørkeblå synes jeg er tragisk. Tragisk mtp privatisering/nedbygging av det offentlige (på sikt), forferdelig for landbruket, og ikke bra for arbeidstidsbestemmelser, åpningstider, midlertidige ansettelser osv. Men som sagt, bra de "gulgrønne" har et ord med i laget enda! Anonymous poster hash: 0a0de...0f7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 *annen dreining enn vi har fått nå, skulle det stå. Anonymous poster hash: 0a0de...0f7
Gråsonen Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Neeei.. Synes allerede jeg merker litt forskjell usikker på om dette er pga ny regjering eller ei. Men merker jeg er MEKTIG lei Hareide allerede. KRF i seg selv er et ok parti, med ok verdier.. men han, nei orkæ'kke! - Boligmarkedet, eller bobla, ser ut til å slå sprekker. - Reservasjonsretten - Mer kristendomsundervisning i skolen.. Ikke veldig for dette, mener alle offentlige forum bør være helt nøytralt. Jeg er veldig spent på hvordan de blåblå skal løse helseutfordringene i Landet. Bla. lovfestet sykehjemsplass, sykekøer som skal forsvinne ut av det blå (hehe). Spesielt spent på hvordan dette skal løses mtp. antall personale. Det er jo en kjent regel at dersom man øker kvantiteten, senkes kvaliteten. Det har vi sett utvikling på allerede hos de store høgskolene de siste 5 årene. En annen løsning er importert arbeidskraft.. men hvorfra? Og hvordan, dette vil ha innvirkning på lønnsvekst hos privatpersonen og samfunnet generelt. Ja, nei.. alt i alt, jeg er ganske spent.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Sier bar et ord. Jippi! :-) Anonymous poster hash: 350d4...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå