Gå til innhold

Jeg skal ned 40 kg. Er 1600 kcal greit nivå å legge seg på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det i 4-5 dager og det føles som nok mat. Spiser frokost, lunch, middag og kvelds, samt mellommåltid med grønnsaker og 1-2 frukt.

Anonymous poster hash: fb1cf...8d7

Skrevet

Trener du mye? Om du er stillesittende er nok 1600 kalorier i meste laget

Skrevet

Det kommer helt an på hvor fort du vil ned, hvor mye du trener, hvor tung du er. Jeg veide 77, gikk ned 10 kg på 2 mnd, spiste da 1200 kcal hver dag, litt ekstra i helgene, og trente 4-5 dager i uka.

Anonymous poster hash: 8e3ed...a86

Skrevet

Dersom du skal ned 40 kg, har du en del ekstra. Du kan sikkert trygt legge deg på 1900 kcal pr dag. Spesielt om du trener 2-3 ganger i uken. Etterhvert kan du legge deg noe lavere. 

Anonymous poster hash: a686c...c5f
Skrevet

Om du ikke trener så høres det mye ut.

Jeg skal ned 30 kilo og trener lite. Går litt turer og er ute med ungene, men ikke noe mer. Ligger på 1200 kcal. om dagen.

Anonymous poster hash: 5e27d...4d6
Skrevet

Da jeg gikk Grete Roede for 9 år siden så gikk jeg ned over 30 kg, ved å spise 1600 kcal pr dag. Gikk ned fra første stund.

Jeg mener at 1600 høres veldig riktig ut for deg som har et stort utgangspunkt. Men husk at når du har gått ned ca 20 kg og nedgangen begynner å bremse litt, så bør du prøve litt mindre inntak, eller begynne å trene hardere/mer. For utregningen på hvor mye du skal ligge på tar utgangspunkt i både vekt og aktivitetsnivå.

Anbefaler videre å tenke proteiner! Minimum 60g hver dag. Sørg også for en minimumsdose melkeprodukt hver dag, samt et egg daglig. Og ikke minst tran/omega 3 kapsler.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg tenker at hvis du skal ned såpass mye som 40kg så er 1600kcal et bra utgangspunkt. Det er viktig å starte realistisk, og siden du føler deg mett og du syns det fungerer så er det jo super bra! Men husk å tren også. Kom i gang og beveg deg. Gå tur, jogg, tren styrke.

Etterhvert så bør du ideelt kanskje spise 1200-1300kcal. Men syns det er viktig å ikke bråstarte, da gir man kanskje oftere opp?

Uansett, lykketil:-)

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg skal ned 30 kilo og trener lite. Går litt turer og er ute med ungene, men ikke noe mer. Ligger på 1200 kcal. om dagen.

Det er veldig lite!

Skrevet

Det er veldig lite!

Ok

Skrevet

Skaff deg app på telefonen din, hvis du har mulighet til det :) Da er det greit å holde oversikt, og den regner ut sånn ca hvor mye du bør få i deg :)

Anonymous poster hash: d79c7...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...