Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #26 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei. Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #27 Skrevet 8. januar 2014 Jeg hadde reagert selv. Så sjenert jeg er, ville ikke 2-3 timer på et bord med totalt fremmede vært spesielt hyggelig. Jeg ville sittet å ikke sagt et pipp. Om brudeparet hadde visst om dette, og likevel splittet meg fra den jeg kom med.. Ja da hadde jeg blitt direkte sur. Hadde ikke laget noe oppstyr men spurt pent om jeg kunne byttet plass. Hadde jeg da fått et nei, er det fare for at jeg hadde gått min vei. hadde uansett ikke vært en god venn som giftet seg, om jeg hadde blitt behandlet slik Anonymous poster hash: 69a64...347
☆☆☆ Skrevet 8. januar 2014 #28 Skrevet 8. januar 2014 Trur du slepp å gå i bryllup med det første, både til dei som var i bryllupet og dei som har hørt om oppførselen din. For dette blir nok fortalt nokre gongar.. Kjedelig at det sikkert ikkje gjekk opp med bordplasseringa og dei måtte splitte dykk, men å furte som ein unge? Ikkje bra!
håperpåvinterbarn Skrevet 8. januar 2014 #29 Skrevet 8. januar 2014 Enig i at det var dårlig gjort. Uenig i reaksjonen, du overreagerte. Samtidig til brudeparet: hva er vitsen med å invitere gjester om du ikke er glad nok i dem til å behandle dem godt. Om du er så voldsomt opptatt sv at dagen kun skal handle om deg og din utkårede, så la være å invitere gjester da!! Gjestene har bedre ting å foreta seg enn å bli behandlet respektløst av brudeparet.
Våryr ✿ Skrevet 8. januar 2014 #30 Skrevet 8. januar 2014 Jeg hadde reagert selv. Så sjenert jeg er, ville ikke 2-3 timer på et bord med totalt fremmede vært spesielt hyggelig. Jeg ville sittet å ikke sagt et pipp. Om brudeparet hadde visst om dette, og likevel splittet meg fra den jeg kom med.. Ja da hadde jeg blitt direkte sur. Hadde ikke laget noe oppstyr men spurt pent om jeg kunne byttet plass. Hadde jeg da fått et nei, er det fare for at jeg hadde gått min vei. hadde uansett ikke vært en god venn som giftet seg, om jeg hadde blitt behandlet slik Anonymous poster hash: 69a64...347 Nå virker det ikke som at HI er av den sjenerte typen da
*Miss Marple* Skrevet 8. januar 2014 #31 Skrevet 8. januar 2014 Jeg skjønner godt at du ikke likte det, og det må du få lov til. Men å oppføre seg som en bortskjemt drittunge hvis du er mer enn 15 år, det synes jeg ikke at du har lov til. Jeg hadde aldri tolerert en sånn oppførsel av en 15 åring heller! Noen ganger må man bare bite uretten i seg og godta at man ikke er universets midtpunkt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #32 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei. Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Det er vel ingen som kan mene at en ung dame har noe som helst til felles med en gjeng med 70-åringer???? Jeg opplevde nesten det samme selv, men ikke reagerte, ble bare lei meg. I konfirmasjon til min tidligere stedatter ble faren selvfølgelig plasser midt i lokalet sammen med barnets mor og øvrige familie. Jeg ble plassert annet sted, men ikke i lokale blant andre gjester, men ute på plattingen ved BARNEbordet! Moren til stedatteren harselerte med at jeg var en del yngre enn henne og eksen og ville med slik plassering vise andre at jeg ble oppfattet som en liten drittunge. Så der satt jeg sammen med barn mellom 8 og 15-16 år og hadde overhode ingenting å prate med dem om. Tror det også var svært pinlig for disse barna å ha en voksen kjerring sittende der. Anonymous poster hash: 65baa...96e
☆☆☆ Skrevet 8. januar 2014 #33 Skrevet 8. januar 2014 Enig i at det var dårlig gjort. Uenig i reaksjonen, du overreagerte. Samtidig til brudeparet: hva er vitsen med å invitere gjester om du ikke er glad nok i dem til å behandle dem godt. Om du er så voldsomt opptatt sv at dagen kun skal handle om deg og din utkårede, så la være å invitere gjester da!! Gjestene har bedre ting å foreta seg enn å bli behandlet respektløst av brudeparet. Det aøer då ikkje repektlaust å tru at ho er vaksen og kan takle å konversere med ukjente eit par timar. Ho beviser at ho ikkje er det, og dei burde kanskje visst dette om henne, men kanskje dei er naive nok til å tru at ho kunne oppføre seg? Dei splitta nok ikkje paret for å vere kjipe, men fordi det ikkje gjekk opp med bordplasseringa.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #34 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei. Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Jeg tviler på det. Anonymous poster hash: 63c19...940
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #35 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei. Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Det er vel ingen som kan mene at en ung dame har noe som helst til felles med en gjeng med 70-åringer???? Jeg opplevde nesten det samme selv, men ikke reagerte, ble bare lei meg. I konfirmasjon til min tidligere stedatter ble faren selvfølgelig plasser midt i lokalet sammen med barnets mor og øvrige familie. Jeg ble plassert annet sted, men ikke i lokale blant andre gjester, men ute på plattingen ved BARNEbordet! Moren til stedatteren harselerte med at jeg var en del yngre enn henne og eksen og ville med slik plassering vise andre at jeg ble oppfattet som en liten drittunge. Så der satt jeg sammen med barn mellom 8 og 15-16 år og hadde overhode ingenting å prate med dem om. Tror det også var svært pinlig for disse barna å ha en voksen kjerring sittende der. Anonymous poster hash: 65baa...96e HVOR i denne tråden står det at de hun ble plassert sammen med var i 70-årene?? Hun omtaler riktignok noen av dem som 'eldre', men med tanke på den mentaliteten hun har fremvist i denne tråden betyr jo det null. Du kan jo ikke dømme folk (og nå snakker jeg om brudeparet her) du ikke aner noe om ut fra din egen opplevelse ift elendig oppførsel fra en kjip eks av din mann/kjæreste. Og jeg legger for øvrig merke til at på tross av at det faktisk var bedriten oppførsel mot deg med viten og vilje, så virker det som om du oppførte deg normalt likevel. Men la oss nå gå ut fra da, at det stemmer at disse folkene var i 70-årene. Hvorfor er det automatisk slik at man ikke kan ha noe felles med dem? For å ta et konkret eksempel: hadde jeg blitt satt til bords med hvem som helst i den alderen fra min manns familie hadde jeg rett og slett elsket det. Kulere og mer interessante folk skal man lete lenge etter. Masse spennende å fortelle, bra humor. I det hele tatt... Det er snakk om å ikke være så selvsentrerte og faktisk være åpen for impulser fra folk man møter. Rett og slett. Anonymous poster hash: 001dc...e25
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #36 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei.Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Jeg tviler på det. Anonymous poster hash: 63c19...940 Tviler jeg også, hadde hun blitt plasser sammen med noen som var noen lunde på hennes alder, eller noen hun visste hvem var, så kunne det være en tanke bak. Å plassere en ung dame sammen med mange gamle mennesker er enten fordi de ikke gadd å finne en annen løsning og hadde for lite plass, eller nettopp for å være kjipe. Har forresten aldri forstått det sære norske skikket om å splitte par i bryllup. Hva er poenget? Hvis målet er tvangssosialisering av folk så burde man kanskje invitere til en vennefest eller noe lignende? Mange reiser langveisfra for å delta i bryllup til sine slektninger man ikke har sett på lenge, og så blir man plassert slik at man ikke får noe utbytte av kvelden. Synes mange brudefolk er veldig kravstore, gave skal de ha, de forventer at folk betaler flybillett, hotell, antrekk, men å ta vare på gjestene sine gidder de ikke. Jeg skal selv gifte meg om et par uker, og vi skal overhode ikke splitte par eller familier. Vi ønsker å gjøre bryllupsfesten hyggelig ikke bare for oss, men også for våre familier og våre venner. Den beste måten gjestene kan hedre oss på er å kose seg på vår store dag. Anonymous poster hash: 65baa...96e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #37 Skrevet 8. januar 2014 Enig i at det var dårlig gjort. Uenig i reaksjonen, du overreagerte. Samtidig til brudeparet: hva er vitsen med å invitere gjester om du ikke er glad nok i dem til å behandle dem godt. Om du er så voldsomt opptatt sv at dagen kun skal handle om deg og din utkårede, så la være å invitere gjester da!! Gjestene har bedre ting å foreta seg enn å bli behandlet respektløst av brudeparet. Det aøer då ikkje repektlaust å tru at ho er vaksen og kan takle å konversere med ukjente eit par timar. Ho beviser at ho ikkje er det, og dei burde kanskje visst dette om henne, men kanskje dei er naive nok til å tru at ho kunne oppføre seg?Dei splitta nok ikkje paret for å vere kjipe, men fordi det ikkje gjekk opp med bordplasseringa. Her må du nok lese teksten en gang til. Hun ble satt sammen med mennesker som IKKE passet sammen med henne, og det er kjipt. Har selv opplevd det i et bryllup. Her handler det ikke om å oppføre seg eller ikke. HI følte seg trolig dårlig behandlet fordi hun og mannen ble valgt ut som det paret som ble splittet, og tenkte nok hvorfor da ikke ett av de andre parene? Jeg har selv blitt satt alene på et bord i et bryllup med kun spansktalende mennesker og det var det kjipeste jeg har vært med på (ja jeg ble sittende). Gud så kjedelig og det kunne Iselin vært unngått, men her var det om å gjøre å dekke fort på. Anonymous poster hash: 63c19...940
☆☆☆ Skrevet 8. januar 2014 #38 Skrevet 8. januar 2014 Enig i at det var dårlig gjort. Uenig i reaksjonen, du overreagerte. Samtidig til brudeparet: hva er vitsen med å invitere gjester om du ikke er glad nok i dem til å behandle dem godt. Om du er så voldsomt opptatt sv at dagen kun skal handle om deg og din utkårede, så la være å invitere gjester da!! Gjestene har bedre ting å foreta seg enn å bli behandlet respektløst av brudeparet. Det aøer då ikkje repektlaust å tru at ho er vaksen og kan takle å konversere med ukjente eit par timar. Ho beviser at ho ikkje er det, og dei burde kanskje visst dette om henne, men kanskje dei er naive nok til å tru at ho kunne oppføre seg?Dei splitta nok ikkje paret for å vere kjipe, men fordi det ikkje gjekk opp med bordplasseringa. Her må du nok lese teksten en gang til. Hun ble satt sammen med mennesker som IKKE passet sammen med henne, og det er kjipt. Har selv opplevd det i et bryllup. Her handler det ikke om å oppføre seg eller ikke. HI følte seg trolig dårlig behandlet fordi hun og mannen ble valgt ut som det paret som ble splittet, og tenkte nok hvorfor da ikke ett av de andre parene? Jeg har selv blitt satt alene på et bord i et bryllup med kun spansktalende mennesker og det var det kjipeste jeg har vært med på (ja jeg ble sittende). Gud så kjedelig og det kunne Iselin vært unngått, men her var det om å gjøre å dekke fort på. Anonymous poster hash: 63c19...940 Ho veit då ingen ting om korvidt ho passa saman med folka, ho nekta jo å sette ræva si på den stolen ho vart tildelt..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #39 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei. Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Det er vel ingen som kan mene at en ung dame har noe som helst til felles med en gjeng med 70-åringer???? Jeg opplevde nesten det samme selv, men ikke reagerte, ble bare lei meg. I konfirmasjon til min tidligere stedatter ble faren selvfølgelig plasser midt i lokalet sammen med barnets mor og øvrige familie. Jeg ble plassert annet sted, men ikke i lokale blant andre gjester, men ute på plattingen ved BARNEbordet! Moren til stedatteren harselerte med at jeg var en del yngre enn henne og eksen og ville med slik plassering vise andre at jeg ble oppfattet som en liten drittunge. Så der satt jeg sammen med barn mellom 8 og 15-16 år og hadde overhode ingenting å prate med dem om. Tror det også var svært pinlig for disse barna å ha en voksen kjerring sittende der. Anonymous poster hash: 65baa...96e Oi, den var ldrøy. Jeg synes hi overreagerte og oppførte seg tåpelig, for det at de ble splittet var sannsynligvis ikke slemt ment. Men å plassere en ny samboer ved et barnebord med små barn og tenåringer for å illusterere at eksmannen er på barnerov/nye samboer er en skjitunge, DEN er drøy. Du som opplevde det synes jeg oppførte seg særdeles voksent med å ikke tvinge igjennom å få sitte en annen plass. Især siden det ikke var konfirmanten sin feil at moren hennes var såpass lite voksen og hadde et stikk til eksen og deg ved bodplaseringene. Yikes. Tenk at voksne folk kan være så smålige. Stakkars skilsmissebarn sier jeg bare. Anonymous poster hash: bd31c...8cb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #40 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei. Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Det er vel ingen som kan mene at en ung dame har noe som helst til felles med en gjeng med 70-åringer???? Jeg opplevde nesten det samme selv, men ikke reagerte, ble bare lei meg. I konfirmasjon til min tidligere stedatter ble faren selvfølgelig plasser midt i lokalet sammen med barnets mor og øvrige familie. Jeg ble plassert annet sted, men ikke i lokale blant andre gjester, men ute på plattingen ved BARNEbordet! Moren til stedatteren harselerte med at jeg var en del yngre enn henne og eksen og ville med slik plassering vise andre at jeg ble oppfattet som en liten drittunge. Så der satt jeg sammen med barn mellom 8 og 15-16 år og hadde overhode ingenting å prate med dem om. Tror det også var svært pinlig for disse barna å ha en voksen kjerring sittende der. Anonymous poster hash: 65baa...96e Oi, den var ldrøy. Jeg synes hi overreagerte og oppførte seg tåpelig, for det at de ble splittet var sannsynligvis ikke slemt ment. Men å plassere en ny samboer ved et barnebord med små barn og tenåringer for å illusterere at eksmannen er på barnerov/nye samboer er en skjitunge, DEN er drøy. Du som opplevde det synes jeg oppførte seg særdeles voksent med å ikke tvinge igjennom å få sitte en annen plass. Især siden det ikke var konfirmanten sin feil at moren hennes var såpass lite voksen og hadde et stikk til eksen og deg ved bodplaseringene. Yikes. Tenk at voksne folk kan være så smålige. Stakkars skilsmissebarn sier jeg bare. Anonymous poster hash: bd31c...8cb Samme dama gikk rundt hele den lille bygda jeg flytta inn i da jeg ble sammen med eksen og fortalte alle at jeg drev med sexsalg før jeg flyttet dit. Det var ekstra vondt å høre for meg som kom utenfra, og var ukysset helt til jeg møtte min eks. Det gikk flere ÅR før jeg ble akseptert i denne bygda, og jeg ble sjeleglad den dagen jeg flyttet derfra. Anonymous poster hash: 65baa...96e
klg,2 boys now:) Skrevet 8. januar 2014 #41 Skrevet 8. januar 2014 Det er det verste jeg vet.why????tror det finnes få som faktisk synes det er en god ide og splitte par.tror nok de aller fleste heler foretrekker og sitte med sin kjære
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2014 #42 Skrevet 8. januar 2014 Mammaen til will, regner med at du ikke splittet bare et par, du hadde ikke trengt å kaste meg ut, hadde dratt frivillig, høres ut som du vAr en bridezilla som skulle bestemme alt og ikke bryr deg om gjestene dine. Det er ingen positiv ting å splitte et par. Men jeg bryr meg ikke så mye, hadde ikke godtatt det uansett. Så da hadde det blitt en scene i bryllupet som er unødvendig, når. An skal være brude bitch og plassere sånn, så fortjener man litt kaos i bryllupet mener jeg. Anonymous poster hash: 2a4a2...b04 Jeg skjønner at det er kjipt når bare et par blir splittet men å ødelegge stemmingen bare fordi at man må sitte noen timer sammen med noen man ikke kjenner, er både frekt og barnslig.. I mitt bryllup ble min venninne plassert litt feil ( ikke med vilje)sammen med min grandtante på 80 år og flere av min manns slekt, hun kjente ingen av de, men heldigvis er hun voksen og klarte å hygge seg selv om det ikke var den beste bordplasseringen..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #43 Skrevet 8. januar 2014 Mammaen til will, regner med at du ikke splittet bare et par, du hadde ikke trengt å kaste meg ut, hadde dratt frivillig, høres ut som du vAr en bridezilla som skulle bestemme alt og ikke bryr deg om gjestene dine. Det er ingen positiv ting å splitte et par. Men jeg bryr meg ikke så mye, hadde ikke godtatt det uansett. Så da hadde det blitt en scene i bryllupet som er unødvendig, når. An skal være brude bitch og plassere sånn, så fortjener man litt kaos i bryllupet mener jeg. Anonymous poster hash: 2a4a2...b04 Jeg skjønner at det er kjipt når bare et par blir splittet men å ødelegge stemmingen bare fordi at man må sitte noen timer sammen med noen man ikke kjenner, er både frekt og barnslig.. I mitt bryllup ble min venninne plassert litt feil ( ikke med vilje)sammen med min grandtante på 80 år og flere av min manns slekt, hun kjente ingen av de, men heldigvis er hun voksen og klarte å hygge seg selv om det ikke var den beste bordplasseringen.. Det er ikke stort bedre å være en bridezilla, som bestemmer at nå skal gjestene bli kjent med nye personer. Jeg tror ikke man får den samme stemningen om folk ikke kjenner hverandre. De fleste gjester er høflige, og klager ikke til brudeparet. Men om man er nazi på bordplassering, kan du være trygg på at det snakkes om! Anonymous poster hash: 88b0d...38c
Havhesten Skrevet 8. januar 2014 #44 Skrevet 8. januar 2014 Splittet. Jeg ble satt på et bord uten noen kjente, og mest gamle, jeg er 24 år. Mannen min ble satt sammen med noen i familien. Jeg nektet å sitte der, jeg synes det var utrolig dårlig å sette meg et annnet sted når ingen av de andre parene var splittet. Jeg var på vei til å gå i en røykeplause før middagen skulle stArte. Men så kom det en som byttet med meg. Kan ikke si jeg er særlig glad i de vi var i bryllup hos lenger. Rett og slett drit forbAnnet. Anonymous poster hash: 2a4a2...b04 Kotume er at forlovede par skal settes sammen, men gifte par kan splittes. "Skikk og bruk".
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #45 Skrevet 8. januar 2014 Splittet. Jeg ble satt på et bord uten noen kjente, og mest gamle, jeg er 24 år. Mannen min ble satt sammen med noen i familien. Jeg nektet å sitte der, jeg synes det var utrolig dårlig å sette meg et annnet sted når ingen av de andre parene var splittet. Jeg var på vei til å gå i en røykeplause før middagen skulle stArte. Men så kom det en som byttet med meg. Kan ikke si jeg er særlig glad i de vi var i bryllup hos lenger. Rett og slett drit forbAnnet. Anonymous poster hash: 2a4a2...b04 Kotume er at forlovede par skal settes sammen, men gifte par kan splittes. "Skikk og bruk". Det skrives "kutyme" og ikke "kotume", når du først skal bruke et ord så bør du vite hvordan det skrives. Med mindre HI og mannen var det eneste gifte paret så forstår jeg ikke hvorfor KUN de ble splittet. Anonymous poster hash: 65baa...96e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #46 Skrevet 8. januar 2014 Splittet. Jeg ble satt på et bord uten noen kjente, og mest gamle, jeg er 24 år. Mannen min ble satt sammen med noen i familien. Jeg nektet å sitte der, jeg synes det var utrolig dårlig å sette meg et annnet sted når ingen av de andre parene var splittet. Jeg var på vei til å gå i en røykeplause før middagen skulle stArte. Men så kom det en som byttet med meg. Kan ikke si jeg er særlig glad i de vi var i bryllup hos lenger. Rett og slett drit forbAnnet. Anonymous poster hash: 2a4a2...b04 Kotume er at forlovede par skal settes sammen, men gifte par kan splittes. "Skikk og bruk". Det skrives "kutyme" og ikke "kotume", når du først skal bruke et ord så bør du vite hvordan det skrives. Med mindre HI og mannen var det eneste gifte paret så forstår jeg ikke hvorfor KUN de ble splittet. Anonymous poster hash: 65baa...96e Det er uansett ikke noe det er vits i å henge seg opp i. Det får vi aldri vite uansett hvis ikke HI spør og forteller oss svaret etterpå. Anonymous poster hash: 001dc...e25
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #47 Skrevet 8. januar 2014 Hater bordsetninger der par blir splittet. For oss er f.eks. et bryllup en sjelden kveld uten barn og da vil vi jo GJERNE nyte den sammen. Når det er sagt ville det ikke falt meg inn og gitt uttrykk for det på noen som helst måte, jeg ville smilt, pratet og nytt mat og taler. Og savnet å sitte sammen med mannen min. De som har festen må jo få bestemme dette selv. Anonymous poster hash: ced65...ad9
Havhesten Skrevet 8. januar 2014 #48 Skrevet 8. januar 2014 Splittet. Jeg ble satt på et bord uten noen kjente, og mest gamle, jeg er 24 år. Mannen min ble satt sammen med noen i familien. Jeg nektet å sitte der, jeg synes det var utrolig dårlig å sette meg et annnet sted når ingen av de andre parene var splittet. Jeg var på vei til å gå i en røykeplause før middagen skulle stArte. Men så kom det en som byttet med meg. Kan ikke si jeg er særlig glad i de vi var i bryllup hos lenger. Rett og slett drit forbAnnet. Anonymous poster hash: 2a4a2...b04 Kotume er at forlovede par skal settes sammen, men gifte par kan splittes. "Skikk og bruk". Det skrives "kutyme" og ikke "kotume", når du først skal bruke et ord så bør du vite hvordan det skrives. Med mindre HI og mannen var det eneste gifte paret så forstår jeg ikke hvorfor KUN de ble splittet. Anonymous poster hash: 65baa...96e Det er uansett ikke noe det er vits i å henge seg opp i. Det får vi aldri vite uansett hvis ikke HI spør og forteller oss svaret etterpå. Anonymous poster hash: 001dc...e25 Hei du anonym Ja, jeg kom desverre i skade for å stave kutyme feil, huff og huff. Jeg ville med dette bare opplyse om hva som er tradisjon i "skikk o gbruk-forstand". Du la kanskje ikke merke til at jeg ikke støttet denne praksisen, kun opplyste om hva som er vanlig. Det er leit om folk ikke føler seg vel med folk de ikke kjenner i sosiale sammenhenger. Jeg har ikke lest hele tråden, men i HI's tilfelle ville jeg opplyst vertskapet på forhånd at det var viktig for meg å sitte sammen med mannen min, eller, da hun oppdaget det, umiddelbart byttet bordkort med en på bordet med mannen, med eller uten velsignelse fra vertskapet. Jeg tenker at om man er bedt i bryllup med mange fremmede, er det stor sannsynlighet for at man havner på bord med endel man ikke kjenner. Hvis det er så krise, må man si fra på forhånd. Personlig ville jeg tatt det som et kompliment, at vertskapet tenkte at jeg var en solsial person som har lett for å få kontakt med fremmede.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #49 Skrevet 8. januar 2014 Splittet. Jeg ble satt på et bord uten noen kjente, og mest gamle, jeg er 24 år. Mannen min ble satt sammen med noen i familien. Jeg nektet å sitte der, jeg synes det var utrolig dårlig å sette meg et annnet sted når ingen av de andre parene var splittet. Jeg var på vei til å gå i en røykeplause før middagen skulle stArte. Men så kom det en som byttet med meg. Kan ikke si jeg er særlig glad i de vi var i bryllup hos lenger. Rett og slett drit forbAnnet. Anonymous poster hash: 2a4a2...b04 Kotume er at forlovede par skal settes sammen, men gifte par kan splittes. "Skikk og bruk". Det skrives "kutyme" og ikke "kotume", når du først skal bruke et ord så bør du vite hvordan det skrives. Med mindre HI og mannen var det eneste gifte paret så forstår jeg ikke hvorfor KUN de ble splittet. Anonymous poster hash: 65baa...96e Det er uansett ikke noe det er vits i å henge seg opp i. Det får vi aldri vite uansett hvis ikke HI spør og forteller oss svaret etterpå. Anonymous poster hash: 001dc...e25 Hei du anonym Ja, jeg kom desverre i skade for å stave kutyme feil, huff og huff. Jeg ville med dette bare opplyse om hva som er tradisjon i "skikk o gbruk-forstand". Du la kanskje ikke merke til at jeg ikke støttet denne praksisen, kun opplyste om hva som er vanlig. Det er leit om folk ikke føler seg vel med folk de ikke kjenner i sosiale sammenhenger. Jeg har ikke lest hele tråden, men i HI's tilfelle ville jeg opplyst vertskapet på forhånd at det var viktig for meg å sitte sammen med mannen min, eller, da hun oppdaget det, umiddelbart byttet bordkort med en på bordet med mannen, med eller uten velsignelse fra vertskapet. Jeg tenker at om man er bedt i bryllup med mange fremmede, er det stor sannsynlighet for at man havner på bord med endel man ikke kjenner. Hvis det er så krise, må man si fra på forhånd. Personlig ville jeg tatt det som et kompliment, at vertskapet tenkte at jeg var en solsial person som har lett for å få kontakt med fremmede. Jeg regner med st det svaret var til den anonym som jeg siterte, og ikke meg? Anonymous poster hash: 001dc...e25
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #50 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei. Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Det er vel ingen som kan mene at en ung dame har noe som helst til felles med en gjeng med 70-åringer???? Jeg opplevde nesten det samme selv, men ikke reagerte, ble bare lei meg. I konfirmasjon til min tidligere stedatter ble faren selvfølgelig plasser midt i lokalet sammen med barnets mor og øvrige familie. Jeg ble plassert annet sted, men ikke i lokale blant andre gjester, men ute på plattingen ved BARNEbordet! Moren til stedatteren harselerte med at jeg var en del yngre enn henne og eksen og ville med slik plassering vise andre at jeg ble oppfattet som en liten drittunge. Så der satt jeg sammen med barn mellom 8 og 15-16 år og hadde overhode ingenting å prate med dem om. Tror det også var svært pinlig for disse barna å ha en voksen kjerring sittende der. Anonymous poster hash: 65baa...96e Oi, den var ldrøy. Jeg synes hi overreagerte og oppførte seg tåpelig, for det at de ble splittet var sannsynligvis ikke slemt ment. Men å plassere en ny samboer ved et barnebord med små barn og tenåringer for å illusterere at eksmannen er på barnerov/nye samboer er en skjitunge, DEN er drøy. Du som opplevde det synes jeg oppførte seg særdeles voksent med å ikke tvinge igjennom å få sitte en annen plass. Især siden det ikke var konfirmanten sin feil at moren hennes var såpass lite voksen og hadde et stikk til eksen og deg ved bodplaseringene. Yikes. Tenk at voksne folk kan være så smålige. Stakkars skilsmissebarn sier jeg bare. Anonymous poster hash: bd31c...8cb Samme dama gikk rundt hele den lille bygda jeg flytta inn i da jeg ble sammen med eksen og fortalte alle at jeg drev med sexsalg før jeg flyttet dit. Det var ekstra vondt å høre for meg som kom utenfra, og var ukysset helt til jeg møtte min eks. Det gikk flere ÅR før jeg ble akseptert i denne bygda, og jeg ble sjeleglad den dagen jeg flyttet derfra. Anonymous poster hash: 65baa...96e Oi. Ikke bra. Like greit at du kom deg derfra. Kutos for at du klarte å heve det over hele situasjonen. Synes mer og mer synd på skilsmissebarnet jeg. Den moren høres jo litt sprø ut. Anonymous poster hash: bd31c...8cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå