Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. januar 2014 #51 Skrevet 8. januar 2014 Du høres ut som du er veldig ung. Å lage noe nummer ut av det var veldig barnslig. Man MÅ ikke være sammen 24/7 fordi man er kjærester altså
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #52 Skrevet 8. januar 2014 Du høres ut som du er veldig ung. Å lage noe nummer ut av det var veldig barnslig. Man MÅ ikke være sammen 24/7 fordi man er kjærester altså Du forstod overhode ikke poenget med innlegget, gjorde du? At de var det ENESTE paret som ble splittet, altså forskjellsbehandling? Ingen må være sammen 24/7, men er man bedt i bryllup sammen og alle andre parene sitter med hverandre, så er det fullstendig uforståelig for meg hvorfor det ene paret i hele selskapet blir splittet slik at mannen plasseres med noen i hans familie, mens HI plasseres med noen hun ikke kjenner. Anonymous poster hash: 65baa...96e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #53 Skrevet 8. januar 2014 Var i et bryllup sist sommer hvor alle par ble splittet. Kjempekoselig. Brudeparet hadde riktignok vært såpass framsynte slik at alle hadde noen de kjente plassert rett over eller diagonalt for der hvor en satt. Det fungerte kjempebra og ingen lagde en scene (det skulle tatt seg ut). Jeg skjønner at HI ble lei seg, hvis dere var de eneste. Jeg skjønner derimot ikke HI´s reaksjon. Fryktelig umoden. Alle overlever noen timer sammen med folk en ikke kjenner. Anonymous poster hash: 11d75...b90
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. januar 2014 #54 Skrevet 8. januar 2014 Du høres ut som du er veldig ung. Å lage noe nummer ut av det var veldig barnslig. Man MÅ ikke være sammen 24/7 fordi man er kjærester altså Du forstod overhode ikke poenget med innlegget, gjorde du? At de var det ENESTE paret som ble splittet, altså forskjellsbehandling? Ingen må være sammen 24/7, men er man bedt i bryllup sammen og alle andre parene sitter med hverandre, så er det fullstendig uforståelig for meg hvorfor det ene paret i hele selskapet blir splittet slik at mannen plasseres med noen i hans familie, mens HI plasseres med noen hun ikke kjenner. Anonymous poster hash: 65baa...96e Joda, jeg gjorde det. Må nå var det sikkert en grunn til at det ble sånn. Og da synes jeg det blir både barnslig og latterlig å sette himmel og jord i bevegelse, for å bytte. Enten er man veldig asosial om man ikke klarer noen få timer sammen med andre mennesker, eller så er man litt vel mye prinsippfast.
Superdolly Skrevet 8. januar 2014 #55 Skrevet 8. januar 2014 Du høres ut som du er veldig ung. Å lage noe nummer ut av det var veldig barnslig. Man MÅ ikke være sammen 24/7 fordi man er kjærester altså Du forstod overhode ikke poenget med innlegget, gjorde du? At de var det ENESTE paret som ble splittet, altså forskjellsbehandling? Ingen må være sammen 24/7, men er man bedt i bryllup sammen og alle andre parene sitter med hverandre, så er det fullstendig uforståelig for meg hvorfor det ene paret i hele selskapet blir splittet slik at mannen plasseres med noen i hans familie, mens HI plasseres med noen hun ikke kjenner. Anonymous poster hash: 65baa...96e Hvordan kan HI vite så sikkert at de var det ENESTE paret som ble splittet, når hun ikke kjente alle de andre som var der? Hvis man havner på et bord med totalt fremmede og nekter å snakke med dem, hvordan vet man da at de er par alle sammen? Og bare for å ha sagt det: Jeg kan skjønne at hun ble skuffet over å ikke få sitte sammen med mannen sin, men derfra til å lage en kjempescene og bli fly forbanna er det et godt stykke. Og når hun sier at hun ikke liker brudeparet noe særlig lenger, så kan jeg godt tenke meg at de ikke er overbegeistret for henne heller.
Havhesten Skrevet 8. januar 2014 #56 Skrevet 8. januar 2014 Splittet. Jeg ble satt på et bord uten noen kjente, og mest gamle, jeg er 24 år. Mannen min ble satt sammen med noen i familien. Jeg nektet å sitte der, jeg synes det var utrolig dårlig å sette meg et annnet sted når ingen av de andre parene var splittet. Jeg var på vei til å gå i en røykeplause før middagen skulle stArte. Men så kom det en som byttet med meg. Kan ikke si jeg er særlig glad i de vi var i bryllup hos lenger. Rett og slett drit forbAnnet. Anonymous poster hash: 2a4a2...b04 Kotume er at forlovede par skal settes sammen, men gifte par kan splittes. "Skikk og bruk". Det skrives "kutyme" og ikke "kotume", når du først skal bruke et ord så bør du vite hvordan det skrives. Med mindre HI og mannen var det eneste gifte paret så forstår jeg ikke hvorfor KUN de ble splittet. Anonymous poster hash: 65baa...96e Det er uansett ikke noe det er vits i å henge seg opp i. Det får vi aldri vite uansett hvis ikke HI spør og forteller oss svaret etterpå. Anonymous poster hash: 001dc...e25 Hei du anonym Ja, jeg kom desverre i skade for å stave kutyme feil, huff og huff. Jeg ville med dette bare opplyse om hva som er tradisjon i "skikk o gbruk-forstand". Du la kanskje ikke merke til at jeg ikke støttet denne praksisen, kun opplyste om hva som er vanlig. Det er leit om folk ikke føler seg vel med folk de ikke kjenner i sosiale sammenhenger. Jeg har ikke lest hele tråden, men i HI's tilfelle ville jeg opplyst vertskapet på forhånd at det var viktig for meg å sitte sammen med mannen min, eller, da hun oppdaget det, umiddelbart byttet bordkort med en på bordet med mannen, med eller uten velsignelse fra vertskapet. Jeg tenker at om man er bedt i bryllup med mange fremmede, er det stor sannsynlighet for at man havner på bord med endel man ikke kjenner. Hvis det er så krise, må man si fra på forhånd. Personlig ville jeg tatt det som et kompliment, at vertskapet tenkte at jeg var en solsial person som har lett for å få kontakt med fremmede. Jeg regner med st det svaret var til den anonym som jeg siterte, og ikke meg? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Ja, selvsagt :-) Beklager
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #57 Skrevet 8. januar 2014 I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut. Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller! Barnslig og harry oppførsel av deg hi. For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei. Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene. Anonymous poster hash: 63c19...940 Hva om det ikke var en 'rask, halvferdig løsning' da? Hva om brudeparet faktisk hadde en tanke bak? Kanskje hun personene de ble plassert sammen med faktisk var noen som HI passet godt sammen med, bare at det fant hun aldri ut av fordi hun oppførte seg som en seksåring? Anonymous poster hash: 001dc...e25 Det er vel ingen som kan mene at en ung dame har noe som helst til felles med en gjeng med 70-åringer???? Jeg opplevde nesten det samme selv, men ikke reagerte, ble bare lei meg. I konfirmasjon til min tidligere stedatter ble faren selvfølgelig plasser midt i lokalet sammen med barnets mor og øvrige familie. Jeg ble plassert annet sted, men ikke i lokale blant andre gjester, men ute på plattingen ved BARNEbordet! Moren til stedatteren harselerte med at jeg var en del yngre enn henne og eksen og ville med slik plassering vise andre at jeg ble oppfattet som en liten drittunge. Så der satt jeg sammen med barn mellom 8 og 15-16 år og hadde overhode ingenting å prate med dem om. Tror det også var svært pinlig for disse barna å ha en voksen kjerring sittende der. Anonymous poster hash: 65baa...96e HVOR i denne tråden står det at de hun ble plassert sammen med var i 70-årene?? Hun omtaler riktignok noen av dem som 'eldre', men med tanke på den mentaliteten hun har fremvist i denne tråden betyr jo det null. Du kan jo ikke dømme folk (og nå snakker jeg om brudeparet her) du ikke aner noe om ut fra din egen opplevelse ift elendig oppførsel fra en kjip eks av din mann/kjæreste. Og jeg legger for øvrig merke til at på tross av at det faktisk var bedriten oppførsel mot deg med viten og vilje, så virker det som om du oppførte deg normalt likevel. Men la oss nå gå ut fra da, at det stemmer at disse folkene var i 70-årene. Hvorfor er det automatisk slik at man ikke kan ha noe felles med dem? For å ta et konkret eksempel: hadde jeg blitt satt til bords med hvem som helst i den alderen fra min manns familie hadde jeg rett og slett elsket det. Kulere og mer interessante folk skal man lete lenge etter. Masse spennende å fortelle, bra humor. I det hele tatt... Det er snakk om å ikke være så selvsentrerte og faktisk være åpen for impulser fra folk man møter. Rett og slett. Anonymous poster hash: 001dc...e25 oki... post n.4 så gir HI aldresforskjellen. Der har du svaret på HVOR. Anonymous poster hash: 6db24...143
Englenemine Skrevet 8. januar 2014 #58 Skrevet 8. januar 2014 Man splitter alle eller ingen, merkelig gjort av brudeparet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå