Gå til innhold

I helgen var jeg i et bryllup, og jeg og min mann ble splittet ved bordet, det eneste paret som ble

Anbefalte innlegg

Skrevet

Splittet. Jeg ble satt på et bord uten noen kjente, og mest gamle, jeg er 24 år. Mannen min ble satt sammen med noen i familien.

Jeg nektet å sitte der, jeg synes det var utrolig dårlig å sette meg et annnet sted når ingen av de andre parene var splittet. Jeg var på vei til å gå i en røykeplause før middagen skulle stArte. Men så kom det en som byttet med meg. Kan ikke si jeg er særlig glad i de vi var i bryllup hos lenger. Rett og slett drit forbAnnet.

Anonymous poster hash: 2a4a2...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det var dårlig planlegging på sitteplassene, men og forlate bryllupet pga det er litt smålig synes jeg.

Hvor godt kjenner du de som giftet seg?

Anonymous poster hash: 95e0c...614
Skrevet

Å splitte par er en uting, men når det er sagt, er det enda verre å true med å forlate bryllupet pga bordplasseringen. 

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva som var verre, jeg mener det er respektløst å splitte ett par, og plassere den ene helt alene uten noen kjente, og aldressprik på over 50 år. Det var ikke aktuelt for meg overhode. Da kunne jeg heller brukt lørdagen på noe annet enn å sitte der og kjede ræva av meg. Mannen min var dritforbannet også, og sa ifra, at de enten fikk splitte alle eller ingen. Hi

Skrevet

Etter etikketen skal man spilte ugifte par, men nå er det ikke mange som gjør det nå til dags og hvis man gjør det bør man sørge for at folk med nogenlunde like interesser sitter i nærheten av hverandre.

Anonymous poster hash: 6c345...371
Skrevet

Synes også det er en uting å splitte par, det er jo ikke så ofte man er i selskapeligheter sammen og særlig ikke bryllup og da mener jeg par bør få sitte sammen og nyte dagen/ middagen. I vårt bryllup satt alle par sammen og prøvde også å sette de som kjente hverandre fra før, gjennom studier, barndom etc sammen slik at man får tid sammen med folk man ikke har sett på lenge. Sjelden alle blir kjent med alle på slike store fester uansett! 

Gjest Frisk bris
Skrevet

Ser ingen grunn til at par skal sitte sammen i bryllup, man er jo masse sammen ellers!

Skrevet

WOW! Årets overreaksjon!

Anonymous poster hash: 10edb...7b6
Skrevet

I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut.

Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller!

Barnslig og harry oppførsel av deg hi.

Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg om jeg og min mann hadde blitt splittet. Slike anledninger er det ikke så mange av og det er kjekt å få være litt kjærester i romantiske omgivelser. Det er ikke så ofte vi pynter oss så fint.

Jeg forstår ikke hva som ligger bak en slik splitting av par jeg. En uskikk synes jeg!

Anonymous poster hash: 0a465...1ef

Skrevet

Jeg støtter deg i at par ikke bør splittes, hadde ikke likt det jeg heller. Spesielt ikke dersom vi i tillegg var de eneste. Men hadde ikke turt å si noe jeg da, hadde lidd meg stille gjennom middagen og benyttet pausen mellom middag og kaffe til å diskret ordne opp ;)

Lurer litt på hvorfor de gjorde dette med dere, tørr du spørre en gang dere treffes?

Skrevet

Litt spesielt å splitte bare et par.

Man bør sørge for at alle sitter i nærheten av noen de kjenner.

Anonymous poster hash: 2c7ce...c7b

Skrevet

I mitt bryllup splittet vi alle parene og det var ingen negative reaksjoner på det. Hadde noen oppført seg som deg, hadde jeg kastet deg ut.

Bryllupet er en dag som man skal hedre brudeparet og ikke lage bråk over bagateller!

Barnslig og harry oppførsel av deg hi.

Denne situasjonen er nå litt annerledes enn sånn dere gjorde det i bryllupet deres da. Her var det KUN den som ble splittet av parene, og i tillegg ble dem/hun ikke satt sammen med noen som i det minste var rundt hennes alder, hadde samme interesser, kjente hverandre eller hadde møttes før.

Regner med at dere gjorde det litt mer systematisk sånn sett når dere splittet i deres bryllup!

Jeg hadde også reagert her HI, jeg hadde ikke tolerert det selv. Men jeg er ikke av typen som sier ifra, så jeg hadde vel bare sittet der og kjedet ræva av meg og følt meg skikkelig ukomfortabel, og dratt så fort det var mulig.

Anonymous poster hash: 5d06f...4f7

Skrevet

Veldig merkelig valg og jeg hadde vært lei meg.

Anonymous poster hash: c5317...09a
Skrevet

Mammaen til will, regner med at du ikke splittet bare et par, du hadde ikke trengt å kaste meg ut, hadde dratt frivillig, høres ut som du vAr en bridezilla som skulle bestemme alt og ikke bryr deg om gjestene dine. Det er ingen positiv ting å splitte et par. Men jeg bryr meg ikke så mye, hadde ikke godtatt det uansett. Så da hadde det blitt en scene i bryllupet som er unødvendig, når. An skal være brude bitch og plassere sånn, så fortjener man litt kaos i bryllupet mener jeg.

Skrevet

Barnslig og harry oppførsel av deg hi.

Selvfølgelig skal man hedre brudeparet, men de blir da like hedret selv om en legger opp til at gjestene skal kose seg i samme slengen. Å splitte er sikkert stas for noen, men ekstremt ubehagelig og pinlig for andre.

At dere ikke fikk noen negative reaksjoner betyr ikke at det var en stor suksess å splitte par, det betyr bare at ingen viste noe negativt åpenlyst.

Å splitte på pur f... som det virker som om brudeparet til HI gjorde er bare rett og slett slemt.

Skrevet

Tradisjonelt er det riktig å splitte ektefeller i bryllup. Det riktigste i forhold til etiketter er å la en fra brudens side ha en fra brudgomens side til bords. Det gjør også at det er lettere å bli kjent med nye mennesker i selskapet.

Forlovede par skal tradisjonelt sitte sammen.

Om bare et par splittes er det kanskje litt rart, men det kan være nødvendig pga bordplaseringen, men jeg kan ikke forstå at det er noe å ta seg nær av. Et bryllup der alle bare prater med dem de kjenner best blir ganske kjedelig.

Anonymous poster hash: 7db3e...d85

Skrevet

Enig i at det var spesielt å splitte dere, men virkelig?

Sutre og true med å gå? Det er barnslig det... 24?

Anonymous poster hash: 54e40...935

Skrevet

Jeg er enig i at det var dumt å splitte dere. Men reaksjonen din var jo helt ekstrem!

Du oppførte deg som en drittunge, og til slutt måtte en bytte med deg. Det er ikke sikkert vedkommende hadde så lyst å bytte. Han/hun ville vel helst få slutt på den utrolig pinlige situasjonen (les: deg!)

Skrevet

Oj, for en solstråle du er. Heldigvis slipper du nok å bli bedt særlig mange steder etter dette. Men da er vel det galt også.

Skrevet

Jeg er enig i at det var dumt å splitte dere. Men reaksjonen din var jo helt ekstrem!

Du oppførte deg som en drittunge, og til slutt måtte en bytte med deg. Det er ikke sikkert vedkommende hadde så lyst å bytte. Han/hun ville vel helst få slutt på den utrolig pinlige situasjonen (les: deg!)

Akkurat hva jeg tenkte...

Anonymous poster hash: 001dc...e25

Skrevet

Akkurat hva jeg tenkte...

Og ikke bare det. Du oppførte deg UTROLIG uhøflig mot de du var plassert på bord sammen med. 'Dere er ikke noen jeg ønsker å sitte sammen med eller ønsker å bli kjent med i det hele tatt.'

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å splitte par ved bordplassering - uansett om det er bryllup eller andre festligheter. Man har da alle andre anledninger i året til å sitte sammen emd manne, og man klarer vel fint å konversere med noen andre et par timer!! Tenk om man faktisk blir kjent med noen andre også:)

Og det er utrolig barnslig å true med å forlate et bryllup pga bordplasseringen!!

Når det er sagt, så er det særdeles spesielt å bare splitte et par!

Anonymous poster hash: abbd9...06e
Skrevet

Barnslig og harry oppførsel av deg hi.

For deg var det kanskje en bagatell, men ikke for HI. Det er da jammen brudeparets plikt å ta vare på gjestene sine!! Det går ikke bare en vei.

Jeg skjønner godt at du ble irritert, HI. Når de først splitter noen så må se gjøre det med stil. Ikke med raske, halvferdige løsninger for da hedrer de iallfall ikke gjestene.

Anonymous poster hash: 63c19...940

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke likte det, og det må du få lov til.  Men å oppføre seg som en bortskjemt drittunge hvis du er mer enn 15 år, det synes jeg ikke at du har lov til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...