Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #26 Skrevet 8. januar 2014 Hvor mye mer tjener du at han slipper å betale bidrag når han har de så lite? Jeg hadde ikke kjørt selv, som noen lengre oppe skriver betaler du allerede og i tillegg ofrer du mye tid, og ikke minst, du gjør alt på hans premisser. Er han ikke der når barna leveres hadde jeg glatt tatt de med igjen. De skal ha samvær med far, ikke farmor. Anonymous poster hash: 523a2...73b Han betaler ikke bidrag fordi vi ble enige om det.. Han trodde jeg bare var ute etter penger etter bruddet og jeg motbeviste det ved å ikke kreve bidrag.. Har skrevet søknad, men vet ikke hva han finner på å si om jeg sender den.. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Send inn søknaden!! Hvorfor i alle dager skal han slippe å betale bidrag? - Spør du spørsmål om noe, truer han med 50/50 deling - etter bruddet sier han at du kun er ute etter pengene hans. Så da slipper han å betale bidrag. Han må være strålende fornøyd han, for han får jo det akkurat som han vil. Nå må du stå opp for deg selv og barna. Beklager om jeg er litt krass nå. Men dere fortjener så mye bedre. Og VI ender med å sponse sånne uansvarlige drittsekker ved at våre skattepenger går til NAV som betaler bidragsforskudd. Uff! Anonymous poster hash: d5517...720 Jeg får ikke bidragsforskudd heller, så skattepengene dine er trygge.. Anonymous poster hash: 1a800...af1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #27 Skrevet 8. januar 2014 Se å send den søknaden fortere enn fy! Slutt å være en pusekatt med eksen din. Stå opp for rettighetene til barna dine og deg selv. Krev bidrag og krev at han enten henter eller leverer. Ta opp alt dette med fvk på forhånd og sett hardt mot hardt! Anonymous poster hash: 19b58...e89
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. januar 2014 #28 Skrevet 8. januar 2014 "Stakkars" far også, for han er jammen heller ikke så oppgående! For en fjott av en mann. Dette hadde jeg klart tatt opp med FVK ja.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #29 Skrevet 8. januar 2014 Okei.. 1. Jeg sender søknaden og lukker frykten min for at han skal gjøre noe for å få ha barna 50/50. 2. Jeg snakker med familievernkontoret i forkant av møtet. 3. Jeg innser at jeg har vært "dum nok" til å få barn med en idiot. Mer hjelp? Han vet at han slår det det gjør mest vondt og det er vanskelig å fortelle seg selv at han ikke kommer til å gjøre alvor av truslene, for det er alltid en sjans for at han gjør det.. Og nå er det hyl og skrik på barna og et av de blir fysisk syk 3-4 dager før samværet hver gang. De skal dit på fredag. Anonymous poster hash: 1a800...af1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #30 Skrevet 8. januar 2014 Okei.. 1. Jeg sender søknaden og lukker frykten min for at han skal gjøre noe for å få ha barna 50/50. 2. Jeg snakker med familievernkontoret i forkant av møtet. 3. Jeg innser at jeg har vært "dum nok" til å få barn med en idiot. Mer hjelp? Han vet at han slår det det gjør mest vondt og det er vanskelig å fortelle seg selv at han ikke kommer til å gjøre alvor av truslene, for det er alltid en sjans for at han gjør det.. Og nå er det hyl og skrik på barna og et av de blir fysisk syk 3-4 dager før samværet hver gang. De skal dit på fredag. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Dessverre så viser idiotene seg som regel ikke som idioter fra begynnelsen av - da hadde jo ingen blitt sammen med dem. Så du har ikke vært dum, HI! Det at barna gruer seg så mye før de skal til far samt at det ene blir fysisk syk før samvær hver gang, det ville jeg hørt i ene-samtale med fvk om det er noe du kan gjøre med. Det høres jo ikke ut som om barna har godt av å være hos faren. Og strengt tatt så høres det faktisk ikke ut som om faren egentlig har lyst å ha barna der heller slik han oppfører seg. Det virker på meg som om han gjør det meste av det han gjør for å irritere deg eller hevne seg på deg. Du er tydeligvis oppegående og tjener til og med mer enn ham. Slike menn, som han gir inntrykk av å være, takler sjeldent bra at en kvinne tjener bedre enn dem. At han da skulle betale "deg" som tjener mer enn ham penger, det er nok noe som han føler han ikke trenger, at det ikke er rettferdig, kan jeg tenke meg. At det ikke er deg, men barna han betaler for, det tenker han nok ikke på. Han bekrefter det veldig med å snakke om moren til hans eldste barn slik han gjør - der kan han spandere på eldste og tilsynelatende være ordentlig "Mann!".... dvs han tjener sikkert mer enn det hun gjør. Du har et dilemma her, for hvis du tar for mye opp det at barna trives så dårlig hos faren så kan det hende du blir anbefalt å la ham ha dem oftere for å få bedre forhold til faren. Det kan hende han overtales til å ha dem mer. Og det er jo ikke det barna ønsker, og i dette tilfellet trolig ikke noe barna har spesielt godt av heller. Samtidig kan du jo nesten ikke la være å ta det opp når til og med ene barnet blir fysisk dårlig av å skulle være hos faren. Kan det være en ide å snakke med barnevernet - for å få råd ift hvordan du skal forholde deg til faren? Jeg vet ikke om det er riktig instans, tenker mest høyt... Eller kan det være en ide å snakke med en advokat? For selv om jeg tror det er lite sjanse for at denne mannen vil kreve 50/50 så kan han være troende til å gjøre det for å ramme deg - ikke fordi han ønsker å ha barna. Er det da bedre å "holde ut" dagens ordning inntil barna kan bli hørt mer, eller er det bedre å ta kampen og risikoen? Jeg vet ikke, men tror du trenger veiledning av noen som kan slike saker. Jeg tror jeg ville startet med en enesamtale med fvk og tatt opp igjen hvor fortvilende situasjonen er. Kan det være en ide å ta med barnet som blir sykt til legen hver gang det blir sykt før det skal til far? Da blir det jo journalført ift tidspunkt, og barnet vil etter hvert kanskje snakke mer med legen også? Som sagt, jeg tenker mest høyt - har ikke erfaring med en slik sak selv. Men forstår at du er i en fortvilt situasjon! Det må være forferdelig for deg som mamma å levere fra seg barna til en slik far når du vet at barna ikke vil være hos ham. De har jo tydeligvis heller ikke støtte i farmor siden farmor er med på forskjellsbehandlingen ved å være med å handle til eldste når dine er med. Det er bare trist at en far og besteforeldre kan være på den måten! Enda godt barna har en mor som deg! Klem til deg Anonymous poster hash: ebace...68e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #31 Skrevet 8. januar 2014 Er blitt litt redd for alt jeg.. Redd for barnevernet, redd for advokater, redd for fvk osv. Han er ikke veldig smart, men han kan psykisk påvirkning. Tror han allerede er involvert i barnevernet i kommunen der det eldste barnet bor. Var i alle fall det da vi var sammen. Er så redd det kan påvirke noe her, men kan jo ringe og spørre de generelt.. Anonymous poster hash: 1a800...af1
BareMas Skrevet 8. januar 2014 #32 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Han har muligheten til å ha ungene oftere enn 4.hver helg, men velger å ikke ta imot tilbudet, men når ting ikke går hans vei så truer han med 50/50? For en idiot! Let him take you to court, han kommer ingen vei med det! Itillegg viser han ingen vilje til å forsørge ungene økonomisk, noe han må om han skal ha de 50/50. Dette er en opplagt sak, han får i beste fall det som defineres som ordinært samvær, du har intet å frykte! Men hadde jeg vært deg, hadde jeg forlagt at han henter ungene når samværshelga starter, så henter du de når de skal hjem igjen. Slik blir det iallefall en litt mer rettferdig fordeling av utgifter, selv om det er langt igjen før man kan snakke om rettferdighet ovenfor både deg og småtrolla. Vil bare legge til at det er forskjell på å kreve noe, og faktisk få det! Som jeg har gitt uttrykk for, så tror jeg ikke du har det store å frykte fra denne mannen. Endret 8. januar 2014 av BareMas
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #33 Skrevet 8. januar 2014 Hvor mye mer tjener du at han slipper å betale bidrag når han har de så lite? Jeg hadde ikke kjørt selv, som noen lengre oppe skriver betaler du allerede og i tillegg ofrer du mye tid, og ikke minst, du gjør alt på hans premisser. Er han ikke der når barna leveres hadde jeg glatt tatt de med igjen. De skal ha samvær med far, ikke farmor. Anonymous poster hash: 523a2...73b Han betaler ikke bidrag fordi vi ble enige om det.. Han trodde jeg bare var ute etter penger etter bruddet og jeg motbeviste det ved å ikke kreve bidrag.. Har skrevet søknad, men vet ikke hva han finner på å si om jeg sender den.. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Dette vil jeg vanligvis ikke skrevet, men på tide og true tilbake! Du får true med å kreve bidrag hvis ikke han endrer på det du ønsker. Noen må man bruke samme skitne triks mot for å få de til å åpne øynene. Anonymous poster hash: f5ce5...dc7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #34 Skrevet 8. januar 2014 Hvor mye mer tjener du at han slipper å betale bidrag når han har de så lite? Jeg hadde ikke kjørt selv, som noen lengre oppe skriver betaler du allerede og i tillegg ofrer du mye tid, og ikke minst, du gjør alt på hans premisser. Er han ikke der når barna leveres hadde jeg glatt tatt de med igjen. De skal ha samvær med far, ikke farmor. Anonymous poster hash: 523a2...73b Han betaler ikke bidrag fordi vi ble enige om det.. Han trodde jeg bare var ute etter penger etter bruddet og jeg motbeviste det ved å ikke kreve bidrag.. Har skrevet søknad, men vet ikke hva han finner på å si om jeg sender den.. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Send inn søknaden!! Hvorfor i alle dager skal han slippe å betale bidrag? - Spør du spørsmål om noe, truer han med 50/50 deling - etter bruddet sier han at du kun er ute etter pengene hans. Så da slipper han å betale bidrag. Han må være strålende fornøyd han, for han får jo det akkurat som han vil. Nå må du stå opp for deg selv og barna. Beklager om jeg er litt krass nå. Men dere fortjener så mye bedre. Og VI ender med å sponse sånne uansvarlige drittsekker ved at våre skattepenger går til NAV som betaler bidragsforskudd. Uff! Anonymous poster hash: d5517...720 Herregud, du kan ikke mye om det norske samfunnet skjønner jeg? Anonymous poster hash: f5ce5...dc7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #35 Skrevet 8. januar 2014 Hvor mye mer tjener du at han slipper å betale bidrag når han har de så lite? Jeg hadde ikke kjørt selv, som noen lengre oppe skriver betaler du allerede og i tillegg ofrer du mye tid, og ikke minst, du gjør alt på hans premisser. Er han ikke der når barna leveres hadde jeg glatt tatt de med igjen. De skal ha samvær med far, ikke farmor. Anonymous poster hash: 523a2...73b Han betaler ikke bidrag fordi vi ble enige om det.. Han trodde jeg bare var ute etter penger etter bruddet og jeg motbeviste det ved å ikke kreve bidrag.. Har skrevet søknad, men vet ikke hva han finner på å si om jeg sender den.. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Dette vil jeg vanligvis ikke skrevet, men på tide og true tilbake! Du får true med å kreve bidrag hvis ikke han endrer på det du ønsker. Noen må man bruke samme skitne triks mot for å få de til å åpne øynene. Anonymous poster hash: f5ce5...dc7 Vel.. Jeg er fryktelig dårlig på dette.. Jeg klarer ikke være slem. Blir bare lei meg og sint og tar det ut som anonym på et forum heller enn å ta det ut på han. Vil så gjerne at barna skal ha det rolig rundt seg og en mor og far som krangler vil de merke lett. Derfor forsøker jeg minst mulig konflikter. Synes de har fått nok. Anonymous poster hash: 1a800...af1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #36 Skrevet 8. januar 2014 Hvor mye mer tjener du at han slipper å betale bidrag når han har de så lite? Jeg hadde ikke kjørt selv, som noen lengre oppe skriver betaler du allerede og i tillegg ofrer du mye tid, og ikke minst, du gjør alt på hans premisser. Er han ikke der når barna leveres hadde jeg glatt tatt de med igjen. De skal ha samvær med far, ikke farmor. Anonymous poster hash: 523a2...73b Han betaler ikke bidrag fordi vi ble enige om det.. Han trodde jeg bare var ute etter penger etter bruddet og jeg motbeviste det ved å ikke kreve bidrag.. Har skrevet søknad, men vet ikke hva han finner på å si om jeg sender den.. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Dette vil jeg vanligvis ikke skrevet, men på tide og true tilbake! Du får true med å kreve bidrag hvis ikke han endrer på det du ønsker. Noen må man bruke samme skitne triks mot for å få de til å åpne øynene. Anonymous poster hash: f5ce5...dc7 Vel.. Jeg er fryktelig dårlig på dette.. Jeg klarer ikke være slem. Blir bare lei meg og sint og tar det ut som anonym på et forum heller enn å ta det ut på han. Vil så gjerne at barna skal ha det rolig rundt seg og en mor og far som krangler vil de merke lett. Derfor forsøker jeg minst mulig konflikter. Synes de har fått nok. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Du er ikke slem fordi du krever noe barna har krav på. Send inn papirene og la Nav gjøre resten, for hvorfor skal ikke han være med å forsørge barna sine. Du trenger ikke være redd for en rettsak, for når han ikke klarer stille opp annenhver helg kan han bare se langt etter mer ansvar for barna sine. Du får slutte å kjøre barna til ham, men si du kan hente dem på søndagen, for da er det han som kommer til å bryte samværet og ikke du hvis han ikke stiller opp. Du vil ikke barna skal oppleve krangling, men nå lærer du barna at det er ok at bf skal behandle de og deg som dritt. Anonymous poster hash: e14c9...42a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #37 Skrevet 8. januar 2014 Hvor mye mer tjener du at han slipper å betale bidrag når han har de så lite? Jeg hadde ikke kjørt selv, som noen lengre oppe skriver betaler du allerede og i tillegg ofrer du mye tid, og ikke minst, du gjør alt på hans premisser. Er han ikke der når barna leveres hadde jeg glatt tatt de med igjen. De skal ha samvær med far, ikke farmor. Anonymous poster hash: 523a2...73b Han betaler ikke bidrag fordi vi ble enige om det.. Han trodde jeg bare var ute etter penger etter bruddet og jeg motbeviste det ved å ikke kreve bidrag.. Har skrevet søknad, men vet ikke hva han finner på å si om jeg sender den.. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Dette vil jeg vanligvis ikke skrevet, men på tide og true tilbake! Du får true med å kreve bidrag hvis ikke han endrer på det du ønsker. Noen må man bruke samme skitne triks mot for å få de til å åpne øynene. Anonymous poster hash: f5ce5...dc7 Vel.. Jeg er fryktelig dårlig på dette.. Jeg klarer ikke være slem. Blir bare lei meg og sint og tar det ut som anonym på et forum heller enn å ta det ut på han. Vil så gjerne at barna skal ha det rolig rundt seg og en mor og far som krangler vil de merke lett. Derfor forsøker jeg minst mulig konflikter. Synes de har fått nok. Anonymous poster hash: 1a800...af1 Du er ikke slem fordi du krever noe barna har krav på. Send inn papirene og la Nav gjøre resten, for hvorfor skal ikke han være med å forsørge barna sine. Du trenger ikke være redd for en rettsak, for når han ikke klarer stille opp annenhver helg kan han bare se langt etter mer ansvar for barna sine. Du får slutte å kjøre barna til ham, men si du kan hente dem på søndagen, for da er det han som kommer til å bryte samværet og ikke du hvis han ikke stiller opp. Du vil ikke barna skal oppleve krangling, men nå lærer du barna at det er ok at bf skal behandle de og deg som dritt. Anonymous poster hash: e14c9...42a Æsj!! For en tankevekker.. Takk:) man trenger slike innimellom når man har vært litt dørmatte. Nå må jeg skrive ferdig og sende før jeg mister motet her. Bare synd det ene barnet er sykt (som alltid i forkant av samvær) så jeg kommer meg ikke ut.. Anonymous poster hash: 1a800...af1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #38 Skrevet 8. januar 2014 Når han på eget valg har hver fjerde helg når han kunne hatt annen hver, så har han også gjort truslene om 50/50 verdiløs. Hvordan skal han kunne vinne fram i en rettssak på 50/50 når han har vist seg lite interessert i å ha kontakt med de i den grad han kan. Han stiller nok ikke sterkt, dessuten er vel sjansen liten for at han er villig til å tilbringe den tid og de penger det vil kreve av han å få det opp i en rettssak. Men klart god trussel om han vet at det rammer deg. Har du forsøkt å fortelle farmoren til barna at hun er med på å gjøre barnebarna lei seg. Hva med å si til henne at hun må gjerne kjøpe alt hun vil til største og ingenting til dine, men at du ønsker at hun sparer barna for den sorgen det er å føle at pappa og farmor ikke er glad i de, eller at de ikke er verd så mye som broren fordi det er det barna dine gir utrykk for at de føler. Si at hun må gjerne kjøpe til største men være så snill å ikke gjøre det når dine barn er tilstede om hun kun skal kjøpe til han. Selv om det ikke går inn hos din ex kan det jo hende at det går inn hos hans mor. Ellers så vil jeg si ikke kjøp gave fra din ex til barna dine. Du gjør de og deg en bjørnetjeneste. De vil etterhvert innse at du har gjort det og kan klandre deg for at du dekket over for han også. Jeg har selv barn med en mann som ikke betaler bidrag/gir gaver, men er så "heldig" at han også har trekt seg nesten ut når det gjelder kontakt med barna og ikke har samvær. Så barna mine blir ikke hele tiden påminnet om han og hva han gjør og ikke gjør. Jeg kjøpte også gaver til barna fra han de første årene, men har innsett at dette bare var med å gi de forhåpninger til han som han aldri vil innfri. Nå får de heller en ekstra gave fra mamma, og når de spør om hvorfor pappa ikke kommer med noe svarer jeg enkelt at det vet jeg dessverre ikke det er det bare han som kan vite. For vi styrer bare våre egne valg og så snur jeg samtalen over på de som stiller opp og de får gaver fra (etter hvilken situasjon det er) Og prøver å gi de styrke i at de har mange som bryr seg om de å få de til å se og legge mer vekt på det en på farens manglende evne til å bry seg. Faren her skyter seg selv i foten, farmor også, etterhvert blir barna store og vil ikke lenger ønske kontakt fordi faren har skadet de med sin oppførsel og gjort de bevisst på at de tydelig ikke betyr like mye for han som deres bror. I tillegg ødelegger de søskenforholdet mellom barna, det er vanskelig å se forbi foreldres forskjellsbehandling i så stor grad og føle en varme mot personen som tydelig får alt av goder og kjærlighet. For barn setter ofte goder sammen med kjærlighet rett og slett. Jeg har selv vokst opp med at en av 4 barn fikk alt H*n pekte på, mens vi andre var mindre verdt og jeg minst av alt. Jeg led under dette i barndommen og mine foreldre (for mine er ikke skilt vi er alle helsøsken) prøver nå som jeg er i godt voksen alder å kjøpe meg tilbake. Men selv om jeg til tider tar imot gaver og økonomisk hjelp vil de aldri kunne føle den varmen mot de som de merker at mangler. I tillegg er det slik at den som fikk alt i oppveksten lære å se seg selv som bedre en oss andre og bedre en stort sett alle rundt seg og dette har gjort til at jeg pluss en til av søsknene mine kuttet kontakten til denne for mange år siden. Og sist har knapt kontakt med denne heller. Du har kjempet og prøvd å komme gjennom til din ex og det er tydeligvis at det ikke går gjennom, så egentlig så tror jeg du heller skal bruke din energi på å trygge barna på at de er elsket i livet av deg og andre rundt dere som eventuelt stiller opp for de. Slik at de har noen å falle tilbake på når far oppfører seg som en særdeles dårlig far. Ikke snakk dritt om far men heller ikke forsvar hans handlinger, og ikke prøv å få han til å se bedre ut en han er for barna heller. Og neste gang han sier at han skal kreve 50% så får du gi han beskjed om at ja da får han skaffe advokat og gå til rettssak da. Og fram til du får brev om at han faktisk har gjort dette så ville jeg ikke brukt det minste energi på å bekymre meg. For når alt kommer til alt, tror du virkelig at en mann som ikke gidder å se barna mer en en helg i mnd plutselig skal ville ha de annen hver uke? Anonymous poster hash: 0f7bf...14f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #39 Skrevet 8. januar 2014 Farmor har fått beskjed opp til flere ganger. Hun synes synd på dette eldste barnet, for sønnen hennes er en fantastisk far som ikke gjør noen feil noen gang. Og vil han kjøpe, så blir hun med og betaler også en del av det. Det er jo gleden til en farmor det.. Å skjemme bort barnebarna litt.. Hadde selv en far som var langt fra helten i mitt liv og kjenner at jeg er så misunnelig på de som har et godt forhold til sin far. Jeg kan ikke gi min en klem engang uten at det føles unaturlig.. Vil at barna skal oppleve pappaen som helt og gråter inni meg når jeg ser pappaer som henter barn i barnehagen ned klem og kyss og pur glede og ser mine som ser misunnelige på og lurer på hvorfor pappa ikke henter de. Jeg snakker ikke stygt om han til de. Men jeg vil ikke at de skal vite sannheten ennå. De er for små til det , så da pynter jeg litt på det med noen " pappa er syk " osv.. HI Anonymous poster hash: 1a800...af1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #40 Skrevet 8. januar 2014 Stakkars barna dine og stakkars deg! Jeg synes du har fått mange gode råd her, håper du følger opp disse. Får du litt bidrag fremover så kan dette "bidra" tilbake dersom det blir noen kostnader du må være med på å dekke når han kommer for å hente barna til samvær. Jeg hadde virkelig kastet ansvaret for henting over til han!! Håper 2014 blir et bedre år for barna og deg, stå på videre! :-) Anonymous poster hash: b96ea...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå