Gå til innhold

Vil så gjerne skrike i full frustrasjon og er så lei meg på barnas vegne!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skal alt sprutes ut, så slipper jeg å krangle foran barna!!!

Greia er slik. Min eks har 3 barn med 2 damer. Jeg har de to yngste, den eldste har en annen mor.. Og den eldste er alltid prioritert.. Han har dette barnet annenhver helg og mine har han hver 4 helg. Han har selv valgt å ha de så sjelden. Han henter dette barnet hver fredag og leverer hjemme hos mor hver søndag. Jeg må levere mine to til han fredager og begge to synes det er trist at pappa ikke vil hente de i barnehagen og de er veldig lei seg. Nå vil de ikke til pappa mer. Og alltid er unnskyldningen den samme "det er jo så synd på xxx. Moren hans er jo ikke akkurat så oppegående og har ikke så mye penger". Dette betyr at han velger å straffe mine barn fordi jeg er oppegående.. Og dette innebærer også at mine to aldri får noe hos far, men far og farmor tar med alle 3 på shopping for å kjøpe klær og utstyr til dette eldste barnet. Det blir aldri kjøpt noe til de og det gjør så uendelig vondt å se de komme hjem gråtende og si "xxx fikk gensere, sokker, ski, fotball, fotballsko (xxx spiller ikke fotball) og vi fikk en kjærlighet på pinne". Fvk mener at dette ikke gjør far til dårlig far, men jeg er lei av å de de lide.. Vi har time der nå i januar og jeg vet ikke om jeg klarer å holde snørr og tårer inne lenger.. Jeg lider med barna mine og synes det er blodig urettferdig.. Det verste av alt er at far bekrefter alt og igjen "stakkars xxx. Mammaen har jo ikke så mye penger" har bedt han handle de helgene han har kun dette barnet, men det er jo umulig, for han får ikke lønn de helgene.. Sa da at vi kan bytte helg, men det var rett og slett umulig..

Dette ble rotete og sikkert vanskelig å lese, men jeg er så inn i xxxxx møkkalei alt dette og er virkelig lei meg bør barna ikke vil ha det lille de har av samvær. Dessverre er de for små til å bli hørt og fars rettigheter kommer foran deres ønsker når de er så små..

Og klager jeg.... Da skal han kreve 50/50..

Huff, nå gråter jeg i alt sinnet også...

Anonymous poster hash: 1a800...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at du blir frustrert, sint og lei deg :/

Denne mannen er jo helt blottet for gangsyn ift hva han forteller barna med sin forskjellsbehandling.

Barn forstår ikke hans såkalt "voksne" argumenter - de hører bare at pappa er mer glad i den eldste.

Og hans argument om at han absolutt må handle når han har dine to hos deg fordi det er da han får lønn. Det blir bra ren og skjær demonstrasjon av idioti. Han kan jo bare la være å bruke pengene akkurat den ene uken eller to til eldste kommer til han igjen, så vil i hvert fall ikke søsknene oppleve å bli forskjellsbehandlet.

Det kan nesten virke som om han bruke barna for å ramme deg?

Han vet du blir fortvilt, og hvis du er så frekk/vanskelig du stiller spørsmål ved det han gjør, da skal han straffe deg med å kreve de to minste barna 50/50....

Akkurat det argumentet faller på sin egen urimelighet! Hvordan skal han ta seg av de to minste halvparten av tiden når han pr i dag ikke har tid eller penger til dem?

Herlighet for en kronidiot!!!

Jeg tror han bruker 50/50-argumentet bare for å skremme deg til å gjøre slik han vil.

Så jeg ville tatt dette opp på neste møte med fvk. Foreslå at han bare legger pengene til side og venter med å kjøpe til eldste til han har eldste alene uten dine to.

Du kan evt også be om et møte på forhånd på fvk og snakke med dem selv, si at han truer med å kreve 50/50-ordning hvis du ikke gjør som han vil.

Trøsteklem!

Anonymous poster hash: ebace...68e
Skrevet

Han vet veldig godt at jeg mistetr nattesøvnen pga dette og han vet det er å straffe meg.. Presse meg til det ytterste.. Dette var hett tema da vi bodde sammen også. Da var det "de små ser jeg jo hver dag..." Altså straffet fordi mor og far bor sammen... Har snakket med fvk i dag. Vi er der ca hver 3 mnd og har samme debatten der.. Han sier der at han vil kreve de 50/50 om jeg ikke slutter å klage. Fvk er langt i fra enig med han og har innkalt med alene for å se hbordan det går med meg.. De vet han er en idiot, me. Hans rett til barna er der.. Men barnas rett til gode minner og lykkelig barndom er visst ikke viktigere.. Og i all min smerte med barna må jeg ta meg sammen så jeg ikke kjøper noe til de for å kompensere fars feil.. Måtte til og med kjøpe julegave til de fra pappa fordi han ikke hadde råd. Hadde nemlig kjøpt 4 hjulig til eldste..

Møkkamann!!!

Hi

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Signerer det hun over skriver. Ikke søren om han kommer til å gjøre alvor av 50/50 trusselen, han har jo ikke tid til å ha de annenhver helg en gang!? Jeg anbefaler deg til å ta ting på sms, eller prøve å få tatt opp smataler dere har per telefon slik at du kan vise dette til fvk da dere har møtet. 

Jeg skjønner så altfor godt hvordan barna dine har det, vært igjennom det selv, og kan bare tenke meg frustrasjonen du har som mor! 

Ønsker deg masse lykke til, og sender en haug av klemmer din vei.

Skrevet

Forstår godt at du blir frustrert, sint og lei deg :/

Denne mannen er jo helt blottet for gangsyn ift hva han forteller barna med sin forskjellsbehandling.

Barn forstår ikke hans såkalt "voksne" argumenter - de hører bare at pappa er mer glad i den eldste.

Og hans argument om at han absolutt må handle når han har dine to hos deg fordi det er da han får lønn. Det blir bra ren og skjær demonstrasjon av idioti. Han kan jo bare la være å bruke pengene akkurat den ene uken eller to til eldste kommer til han igjen, så vil i hvert fall ikke søsknene oppleve å bli forskjellsbehandlet.

Det kan nesten virke som om han bruke barna for å ramme deg?

Han vet du blir fortvilt, og hvis du er så frekk/vanskelig du stiller spørsmål ved det han gjør, da skal han straffe deg med å kreve de to minste barna 50/50....

Akkurat det argumentet faller på sin egen urimelighet! Hvordan skal han ta seg av de to minste halvparten av tiden når han pr i dag ikke har tid eller penger til dem?

Herlighet for en kronidiot!!!

Jeg tror han bruker 50/50-argumentet bare for å skremme deg til å gjøre slik han vil.

Så jeg ville tatt dette opp på neste møte med fvk. Foreslå at han bare legger pengene til side og venter med å kjøpe til eldste til han har eldste alene uten dine to.

Du kan evt også be om et møte på forhånd på fvk og snakke med dem selv, si at han truer med å kreve 50/50-ordning hvis du ikke gjør som han vil.

Trøsteklem!

Anonymous poster hash: ebace...68e

Tar den klemmen stort i mot:) takk:) godt å lese at andre kaller han det jeg konstant tenker:)

Skrevet

Jeg hadde sluttet å kjøre barna til han. Det er hans jobb å ta seg av kjøringen. Er han interessert i samvær så kjører han begge veier.

Anonymous poster hash: c5079...740

Skrevet

Signerer det hun over skriver. Ikke søren om han kommer til å gjøre alvor av 50/50 trusselen, han har jo ikke tid til å ha de annenhver helg en gang!? Jeg anbefaler deg til å ta ting på sms, eller prøve å få tatt opp smataler dere har per telefon slik at du kan vise dette til fvk da dere har møtet.

Jeg skjønner så altfor godt hvordan barna dine har det, vært igjennom det selv, og kan bare tenke meg frustrasjonen du har som mor!

Ønsker deg masse lykke til, og sender en haug av klemmer din vei.

Takk:) godt med nettklemmer også:)

Er set forresten lov å drite i å sende med klær så han faktisk MÅ kjøpe til de? Han betaler ikke bidrag. Eller er det lavmål? Risikerer kanskje at de ikke blir skiftet klær på en hel helg..

Skrevet

Jeg hadde sluttet å kjøre barna til han. Det er hans jobb å ta seg av kjøringen. Er han interessert i samvær så kjører han begge veier.

Kjøring skal deles etter inntekt og da må jeg betale 50% av utgiftene..

Skrevet

Jeg får håpe eldstemann besøker ham på hvilehjemmet, for de yngste kommer sannsynligvis til å være opptatt med andre ting...

Anonymous poster hash: cc775...3bc

Skrevet

Forstår ikke hvordan folk kan oppføre seg slik mot barn, langt mindre sine egne.

Huff!

Anonymous poster hash: 7420e...c33
Skrevet

er det så langt mellom dere da? Jeg hadde glatt betalt istedenfor å kjøre. Det koster deg uansett. Så nå taper du penger og tid. Da hadde jeg heller bare betalt.

Skrevet

Du kan kreve at han henter de til samvær (og så kan du hente dem når de skal hjem igjen). Mener at bringing egentlig er samværsforelders ansvar og på denne måten blir det delt 50/50.

La ham berre true med 50/50 og si han kan prøve saken sin for retten. Så lenge han har tilbud om annenhver helg, men velger selv å ikke benytte seg av dette kommer han nok ikke særlig langt..

Skrevet

Bare la han true med 50/50. Dette er nok tomme trusler, og han hadde nok ikke fått det igjennom uansett. Dette er små barn og en rett dømmer veldig sjelden dette for større barn også.

Anonymous poster hash: d2a12...53e
Skrevet

Skjønner godt at du blir sint og lei deg. Skrik her inne så mye du trenger! Masse symp.

Skrevet

er det så langt mellom dere da? Jeg hadde glatt betalt istedenfor å kjøre. Det koster deg uansett. Så nå taper du penger og tid. Da hadde jeg heller bare betalt.

Det er 40 min kjøring. Jeg tjener mer enn han og tror at jeg da må betale mer enn han for kjøringen .. Det blir sure penger.. Det eldste barnet bor 2 timer fra han.. Rart at han alltid har tid til å hente dette, men ikke mine... Og jeg må da levere barna hos farmor fordi far ikke er hjemme...

Skrevet

Jeg blir skikkelig provosert over en sånn drittsekk!! Jeg har ikke så mye konstruktivt å komme med. Men håper det hjelper å prate med fvk alene.

Du skriver at han ikke betaler bidrag. (men han kjøper myye til eldste) Bidrar han med noe i det hele tatt? Og siden han ikke er i stand til å betale bidrag (uten at jeg vet hvorfor han ikke betaler), så mener han at han skal kreve å få 50/50? haha, nei den trusselen trenger du ikke bekymre deg for ;)

Stakkar barna dine. Det er godt de har deg!! :)

Anonymous poster hash: 5a2d2...f57
Skrevet

Hvor mye mer tjener du at han slipper å betale bidrag når han har de så lite?

Jeg hadde ikke kjørt selv, som noen lengre oppe skriver betaler du allerede og i tillegg ofrer du mye tid, og ikke minst, du gjør alt på hans premisser. Er han ikke der når barna leveres hadde jeg glatt tatt de med igjen. De skal ha samvær med far, ikke farmor.

Anonymous poster hash: 523a2...73b
Skrevet

Jeg hadde ikke kjørt selv, som noen lengre oppe skriver betaler du allerede og i tillegg ofrer du mye tid, og ikke minst, du gjør alt på hans premisser. Er han ikke der når barna leveres hadde jeg glatt tatt de med igjen. De skal ha samvær med far, ikke farmor.

Han betaler ikke bidrag fordi vi ble enige om det.. Han trodde jeg bare var ute etter penger etter bruddet og jeg motbeviste det ved å ikke kreve bidrag.. Har skrevet søknad, men vet ikke hva han finner på å si om jeg sender den..

Skrevet

Huff, du har all grunn til å være sint og lei deg! Dette er uakseptabel adferd fra far.

Har du en grei relasjon til farmor? Kan du snakke med henne? Kanskje hun har empati med de andre barna og kan på virke sønnen til å endre måten han forskjellsbehandler barna? (Jeg frykter at hun er "av samme ulla", men det er jo lov å håpe).

Dersom dette forsetter til tross for samtaler med fvk så hadde jeg akseptert at barna ikke ønsket å dra til sin far. Det må jo være hjerterått for et barn å oppleve å være mindreverdig gang på gang. :(

Klem til deg!

Skrevet

Han betaler ikke bidrag fordi vi ble enige om det.. Han trodde jeg bare var ute etter penger etter bruddet og jeg motbeviste det ved å ikke kreve bidrag.. Har skrevet søknad, men vet ikke hva han finner på å si om jeg sender den..

Det er penger barna har krav på, jeg syns ikke det er riktig at du skal gi avkall på de for å vise faren at du ikke er ute etter penger. Tenk hva du kunne gjort med 2-3 tusen (bare et tall, men det er jo 2 barn) ekstra i måneden.

Jeg syns forøvrig det er helt idiotisk av ham å påstå at han bare kjøper til eldstemann fordi dens mor ikke har penger. Da skal han jammen gjøre det de helgene han ikke har dine også, de pengene må han spare fra lønnen til den aktuelle helgen. Er tydelig han er ikke verdens mest oppegående fyr. Jeg hadde ikke vært redd for hans trusler siden det er så tydelig at det er tomme trusler uten rot i virkeligheten.

Skrevet

Send inn søknaden!! Hvorfor i alle dager skal han slippe å betale bidrag?

- Spør du spørsmål om noe, truer han med 50/50 deling

- etter bruddet sier han at du kun er ute etter pengene hans. Så da slipper han å betale bidrag.

Han må være strålende fornøyd han, for han får jo det akkurat som han vil. Nå må du stå opp for deg selv og barna. Beklager om jeg er litt krass nå. Men dere fortjener så mye bedre.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hvis man skal ta for seg lover og regler, så er det faktisk SAMVÆRSFORELDER som skal besørge transport i forbindelse med samvær. Det er kun utgifter ved slik transport begge foreldrene er ansvarlige for og deler på. Det står ganske klart i loven om dette.

En annen ting jeg reagerer på - at du har gitt avkall for penger BARNA DINE (!!) har krav på! Du har ingen rett til å frata dem farsbidrag fordi du selv vil ha det komfortabelt! Søk bidrag fra NAV, du skal verken bevise eller motbevise ham noe som helst, det er barna som har krav på pengene, om han da mener at du er bare ute etter penger så får han mene det.

Skrevet

- etter bruddet sier han at du kun er ute etter pengene hans. Så da slipper han å betale bidrag.

Han må være strålende fornøyd han, for han får jo det akkurat som han vil. Nå må du stå opp for deg selv og barna. Beklager om jeg er litt krass nå. Men dere fortjener så mye bedre.

Og VI ender med å sponse sånne uansvarlige drittsekker ved at våre skattepenger går til NAV som betaler bidragsforskudd. Uff!

Anonymous poster hash: d5517...720

Skrevet

Og VI ender med å sponse sånne uansvarlige drittsekker ved at våre skattepenger går til NAV som betaler bidragsforskudd. Uff!

Men det passer Nav på og kreve tilbake fra by gjennom tvunget trekk senere, og hvis bf arver noe så er han dum hvis han ikke har gjort opp for seg.

Anonymous poster hash: e14c9...42a

Skrevet

For en tåpelig kommentar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...