Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Er det noen andre som kunne tenke seg og være med på fødselen til en annen kvinne? Jeg synes fødsler er veldig interessant, og en helt spesiel opplevelse. Jeg har selv født 2 barn, men jeg vil også gjerne være med på sidelinjen og oppleve det en partner opplever. Noen andre som også har dette ønske? Anonymous poster hash: 474b7...dca
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har ikke fått barn selv, men har via utdanningen min vært med på fødsel. Er veldig glad for at jeg har opplevd det. Men tror kanskje ikke at jeg hadde følt særlig behov for det hvis jeg hadde født selv. Kanskje du skal tenke på å bli jordmor eller doula? Anonymous poster hash: a6ab8...c16
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har ikke fått barn selv, men har via utdanningen min vært med på fødsel. Er veldig glad for at jeg har opplevd det. Men tror kanskje ikke at jeg hadde følt særlig behov for det hvis jeg hadde født selv. Kanskje du skal tenke på å bli jordmor eller doula? Anonymous poster hash: a6ab8...c16 Hehe... Jeg har tenkt tanken, men jeg vil ikke ha det for nært. Vil ikke ha ansvar om det skulle gått galt med noen. Anonymous poster hash: 474b7...dca
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Du får bli med en venninne som er alene, eller har en mann som helst vil slippe Det meste av tiden skjer det jo egentlig ikke så mye for den som ser på. Det er vel bare siste timen det er mer som skjer, og mest "spennende" er jo egentlig bare aller siste fase når barnet kommer ut. Men, det er et mirakle hver gang Så kan godt forstå fascinasjonen din Anonymous poster hash: a6ab8...c16
ma(G)ma med to små :) Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Å få være med på en fødsel er min store drøm! Jeg synes det er helt fantastisk å føde, og skulle gjerne ha gjort det flere ganger, men vi skal ikke ha flere barn. Leser masse om emnet, og har sett omtrent alle seriene og dokumentarene som fins. Vurderer sterkt å utdanne meg til doula eller jordmor, men har en lang utdanning og mye studielån fra før av, så er usikker på om det kommer til å skje. Bare håper at en søster eller en venninne en gang ber meg om å bli med, men det er jo ikke akkurat noe man verken spør eller hinter om :-P
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Fikk vært med på første til søster, og det var helt fantastisk, spesielt siden jeg fikk være såppas deltakene(reservepappa), trodde ikke jeg skulle få oppleve det igjen, men så fikk jeg være med på første til andre søstra mi i sommer, mindre deltagene og lengre fødsel om natta, men stor opplevelse... til sommeren er det min tur til å føde om alt går bra. Har vurdert både jordmor og doula selv, men får se. Anonymous poster hash: c592c...e02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå