Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Vi bor i en liten kommune, der administrasjonen dessverre består av "gutteklubben grei" (bestekompiser, naboer og familie). Det er mye som skurrer her, og har gjort dette i lang tid. Kommunen er i ROBEK på grunn av STORE budsjettoverskridelser hver eneste gang noe skal kjøpes/bygges, og drives derfor på kreditt. Ikke så rart, siden det jobber like mange personer i administrasjonen her som det gjør i kommuner som er 3 ganger større enn denne!* Personer som snakker negativt om kommunens måte å bruke penger på får sine arbeidsgivere oppringt av nettopp kommunen! Her blir arbeidsgiver bedt om å "roe ned" personen. Dette har skjedd med MANGE, blant annet enkelte som har stilt spørsmål på kommunens facebookside.* Venner og familie av kommunens ansatte får gjennom søknader om hva det måtte være, og trenger knapt nok dokumentere hva de søker penger eller tilatelse til. Det går rett gjennom, mens vi vanlig "dødlige" ikke kommer noen vei med noe.* Kommunen gir munnkurv til ansatte i skole/barnehage/sykehjem osv. som stiller spørsmål. De som er positive kan snakke fritt. Konsekvensen av å fremdeles være kritisk er sparken eller å "psyke ut" personen, derfor har vi skyhøyt sykefravær i alle kommunale sektorer. Dette er blitt diskutert og debattert heftig den siste tiden, da flertallet i Kommunestyret ikke aksepterer måten kommunen driftes og kneblingen som foregår. Siste sprell ble da at en og en av kommunestyrerepresentantene ble kalt inn til møte med fylkesmann og rådmann, og der alle som har stilt kritiske spørsmål ble truet med RETTSLIG ETTERFØLGELSE om de ikke fulgte deres regime uten kritiske spørsmål/utsagn.De få politikerne som ikke tør å stå opp mot kommunen ble invitert på kaffe og kake hjem til Rådmann lille julaften! Dette har nå resultert i et svært splittet lokalmiljø der menneskene med kunnskap og hode på rett sted ikke lenger tør å åpne munn. Media i alle former er kontaktet, men ingen er interessert i en liten kommune som vår.Jeg har mest lyst til å ta med mann og barn til et annet sted å bo, men jeg trives her og vil dette til livs. Jeg er ikke politiker, ikke bestevenn med noen høyt opp og har ingenting å tape! Jeg kan ikke forstå at det er lov å holde på slik!?HVEM eller HVA kan jeg kontakte når Fylkesmann og Rådmann er best friends, med samme mål og midler? Her må det RYDDES! Anonymous poster hash: bad3c...3c3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Kommune i Finnmark? Anonymous poster hash: b8178...41d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 VG om det er riktig slik du beskriver det, en psykiater om du lider av forfølgesesvanvid. Anonymous poster hash: 03189...def
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 VG var eneste media som var sånn halvveis interessert, men så droppet de det da det ikke var problemer internt i AP lokalt. DET var tydeligvis det eneste de ønsket å skrive om Anonymous poster hash: bad3c...3c3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Høres ut som en helt vanlig kommune. Sånn er det her også. Anonymous poster hash: b2bd4...0cd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Høres ut som et tilfelle av forfølgesesvanvid og stor tro på konspirasjonsteorier. Hvis flertallet av kommunestyret er enige i at det er store problemer av den typen du skisserer, hvorfor gjør de ikke noe med det? De sitter jo på det meste av makten. Anonymous poster hash: 03189...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå