Gå til innhold

hvor få hjelp til en ungdom med STORE psykiske problemer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir opp snart. Broren min har ikke bodd hjemme hos mine foreldre på over et år pga store psykiske problemer. Inn og ut av ungdoms psykiatrisk, miljøbolig, bup, fastmeger osv.

Operert pga kuttskader hvor sene var kuttet av, operert pga biting helt inn til beinet... :-(

Nå har hun bodd i miljøbolig i et år fordi kommene/sykehuset ikke har noe tilbud til ungdom med store psykiske vanskeligheter. Vi i familien er helt rådløse og aner ikke lenger hva vi skal gjøre. Leter etter boliger hvor hun får psykisk hjelp, men finner ingenting. Han er i tillegg så utagerende at de ikke lenger tør å ha henne med andre, så hun er flytta til et kjempe øde hus, han har tre personal på seg hele tiden..

Er det noen her som vet om det finnes noen boliger til ungdom privat? Eller noen hjelp å få privat? Det offentlige finner ingen tilbud som hjelper han. Er redd vi kommer til å miste han, før hjelper kommer... :-( desperat etter råd!!

Anonymous poster hash: f0c74...3dd

Skrevet

Eneste tipset jeg har er desverre bup..

Kanske løsningen er å flytte han til bup i en annen by?

Anonymous poster hash: 32920...3b2

Skrevet

Aleris

Anonymous poster hash: 46e9a...c61
Skrevet

Broren? Hun?

Anonymous poster hash: f6dd3...a5f

Skrevet

Eneste tipset jeg har er desverre bup..

Kanske løsningen er å flytte han til bup i en annen by?

Anonymous poster hash: 32920...3b2

Gått til bup siden han var 8 år. Ingen hjelp å få der gitt.. de mener han har det bra fordi han sier deg selv (har det på et skriv hvor psykologen hevder han har det bra og at vi ikke trenger å bekymre oss). Dagen etter var han borte i 18 timer. Var helt sikkert på at han var død..

Føler alle instanser svikter. Han har nå stikket av fra boligen tre ganger (vært borte 12-20 timer hver gang). Og det ennå han har tre stykker på seg hele tida!!

Hl

Skrevet

Broren? Hun?

Skrivefeil. . Er broren min det handler om (som jeg skrev i første avsnitt om du ikke forsto).

Hl

Hl

Skrevet

Aleris

Anonymous poster hash: 46e9a...c61

Har de tilbud til ungdom? Må ha fulltidsplass ( kan ikke bo hjemme pga risiko for selvmord).

Hl

Skrevet

Broren? Hun?

Skrivefeil. . Er broren min det handler om (som jeg skrev i første avsnitt om du ikke forsto).

Hl

Hl

Har du lest Idas dans? Mener de fant et sted de fikk god hjelp, til slutt. Men husker ikke hvor det var.

Anonymous poster hash: d2577...a40

Skrevet

Broren? Hun?

Hl

Hl

Har du lest Idas dans? Mener de fant et sted de fikk god hjelp, til slutt. Men husker ikke hvor det var.

Anonymous poster hash: d2577...a40

Nei det har jeg desverre ikke. Skal prøve å få lånt den om det er noen tips i den..

Er det noen som vet om voksenpsykiatrien er lettere? Høres jo helt tragisk ut, men har et håp om at han lever et år til, kommer seg over i voken psykiatrien og får den hjelpen han trenger!! :-(

Hl

Skrevet

Broren? Hun?

Hl

Hl

Ikke for å være kverulerende eller slem, men jeg bare lurer på hvordan du har klart å skrive både "han", "hun" òg "henne", og "broren" i første avsnitt? Det er selvfølgelig lett å skrive "hun" i stedet for "han" ved en feil, men å skrive "henne" isteden for "han" kan da ikke være så lett?

Men for all del, håper virkelig han får sin hjelp! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 2a51f...033

Skrevet

Idas dans er en bok om kreft, så den vil ikke være til hjelp for deg.

Mannen min jobber med ungdom som har til dels store problemer, og han forteller at det er lite eller ingenting som passer av tiltak for broren din. Han har ikke full oversikt over de private institusjoner som finnes, men det offentlige klarer dessverre ikke å hjelpe disse ungdommene så lenge de ikke ønsker å behandles selv.

Når det gjelder rømmingen til broren din, så er det vanskelig å unngå. Mannen min gikk to på en, men ungdommene klarte å stikke av allikevel. For disse ungdommene blir det en utfordring å rømme, og de ansatte klarer dessverre ikke alltid å være i forkant.

Mannen min skal sjekke litt rundt i systemet om det finnes noe som kan være aktuelt. Kanskje du kan sende meg en PM, så kan jeg gi deg videre svar der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...