Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Og ikke har jeg slanket meg bevisst!! Ammer og spiser lite pg relativt ofte, når småen tillater det. Satser på å komme meg ned til nærmere 70 når jeg er ferdig med amming. Hadde trodd kiloene skulle sitte som støpt, så er litt sjokka:) Anonymous poster hash: 0a2a7...0e2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Gikk opp 8 kg, 8 dager etter fødsel hadde jeg gått ned 10 kg, med nr to gikk jeg opp 18 kg, og raste ned 17 kg på 14 dager og jeg ammet ikke.. Men gud som jeg svettet usj Anonymous poster hash: 03891...5ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Her gikk også vekta mye ned de første 3 ukene etter fødselen, uten at jeg jobba for det. Men det var DER problemene startet... Havnet på et skikkelig platå og måtte gå på streng diett i en måned før vektnåla rikket seg videre... Anonymous poster hash: aa6ad...bb3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Hi her. Oh yes, jeg svetter en god del. Særlig etter dusjing, når jeg akkurat har fått på meg klærne... Og etter jeg har spist noe varmt! Føler meg ikke kjempefresh da nei:) Anonymous poster hash: 0a2a7...0e2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Så bra. Lykke til! Anonymous poster hash: 167c2...258
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Her gikk også vekta mye ned de første 3 ukene etter fødselen, uten at jeg jobba for det. Men det var DER problemene startet... Havnet på et skikkelig platå og måtte gå på streng diett i en måned før vektnåla rikket seg videre... Anonymous poster hash: aa6ad...bb3 Samme her. Hadde akkurat samme start- og fødsel svekt som deg hi. Tenkte i starten at dette gikk jo smertefritt. Så var det bom stopp. Kom meg aldri lenger ned. Venter nr.2 og denne gangen blir det målrettet trening fra seks uker etter fødsel ig fremover. De hersens kiloene skal av!! Anonymous poster hash: be57f...3a4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Da får jeg forberede meg på å måtte gjøre en skikkelig innsats når jeg skal videre ned. Satser på at jeg med trilleturer og sunn kost kommer meg iallefall under 80kg. Synes ikke kroppen min er så verst nå heller:) Anonymous poster hash: 0a2a7...0e2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Da får jeg forberede meg på å måtte gjøre en skikkelig innsats når jeg skal videre ned. Satser på at jeg med trilleturer og sunn kost kommer meg iallefall under 80kg. Synes ikke kroppen min er så verst nå heller:) Anonymous poster hash: 0a2a7...0e2 Jeg er like høy som deg. Veide 72 kilo som høygravid (startvekt 58), og nådde platået ved 62 kilo ca 3 uker etter fødsel. Kan jo godt hende at du kommer deg en god del lengre ned enn startvekta da, siden du er såpass mye frodigere enn meg. Er jo vanskeligere å gå ned i vekt jo mindre man veier. Ønsker deg masse lykke til, husk at det du spiser får babyen i seg også. Anonymous poster hash: aa6ad...bb3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Hi her. Ja, jeg er supernøye med maten, fordi jeg vet lillemann får i seg det jeg spiser. Kuttet brus, sjokolade, løk++ som kan gi luft i magen. Spiser sunn mat og drikker masse vann og litt saft for energi. Anonymous poster hash: 0a2a7...0e2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Bra jobba, stå på videre! Jeg gikk ned 8 kilo de første 3 ukene som jeg presterte å gå opp igjen i barselstida -altfor mye kos med treff i barselsgruppa, baking etc. Angrer på at jeg ikke var flinkere for det betaler jeg for nå, 13 mnder etter fødsel! Anonymous poster hash: b8171...c71
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Jeg la på meg 18 kg med førstemann fordi det kanskje ble litt mye karbohydrater i siste trimester, og mye mindre aktivitet. Hadde vel gått ned 15 av dem når det var gått 3 uker, så det var nok endel vann også. Svettet som en gris... Denne gangen har jeg vært litt smartere og siden uke 25 har jeg bare spist sunt og ikke noe sukker sett bort i fra 3 dager i julen med utskeielser. Beveger meg enda mindre i dette svangerskapet pga svimmelhet da. Er nå straks 35 fullgåtte uker og skal ikke gå lenger enn 38+3 og har hittil kun gått opp 4 kg. Legen sa det var greit ettersom jeg hadde gjort helomvending i kostholdet. Spiser masse sunt fett, mye proteiner og smarte/langsomme karbohydrater. Har begynt å øke på med litt mer frukt slik at jeg ikke skal bli helt fanatisk. Jeg var normalvektig før begge svangerskap:) Håper å holde det slik etter fødsel også Anonymous poster hash: ef68b...1be
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Miljøgifter som lagres i fettvev, går over i blodet i større konsentrasjon ved rask vektnedgang enn mer moderat nedgang. Disse miljøgiftene vil derfor gå over i morsmelka og er en grunn til at man ikke anbefaler veldig rask nedgang etter fødselen. Anonymous poster hash: abba4...3dc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Hi her. Jeg er klar over det med miljøgifter. Jeg vil understreke at vektnedgangen ikke er med vilje. Jeg spiser godt, likevel har jeg gått ned. Sikkert mye vann. Og så er jeg i mer aktivitet nå enn før. Lite sofasliting med aktiv baby i hus. Må skynde meg å gjøre husarbeid når han sover f.eks. Før kunne jeg ligge mye på sofaen når jeg ikke var på jobb. Og jeg spiste melkesjokolade hver dag... Anonymous poster hash: 0a2a7...0e2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Jeg var 77kg da jeg ble gravid. Samme dag jeg kom hjem fra sykehuset var jeg 72kg. Anonymous poster hash: c94cf...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå